Vår & sommar inspiration 2010

Plöjde igenom några av vårens kataloger som kommit den senaste tiden häromdagen och jag blev så glad när la redoutes katalog kom eftersom de brukar ha mycket fint varje år men i år blev jag BESVIKEN.
Inte alls speciellt många tilltalande plagg i år, som det brukar vara.
Igår tog jag mig lite tid och kikade på de stora modeskaparnas vår kollektionen som sätter trenderna.
Jag inspirerades och drömde mig bort i en mode värld för en stund :-)

Vårens
trender 2010 tycker jag avspeglar hur våren faktiskt är när den är som bäst. Det är ljust, det blommar ut och färger börjar komma tillbaka efter hösten & vinterns gråa färgskala.
Jag älskar våren och så även vårens nya ljusa trender som alltid piggar upp i mörkret. Det är som sagt kul att låta sig bli inspirerad och drömma sig bort till ljusare dagar och lättare kläder.
Det mesta börjar kännas lättare på våren och även att klä sig känns enklare när man slipper bylsa på sig så mycket och slippa gå frusen. Jag tycker bäst om att utgå från en ganska klassisk look med jeans och linne exempelvis att utgå från och sedan "plocka" från sådant jag gillar, trend eller ej.

Hösten och vinterns trender har ju varit ganska hård med mycket lack och nitar bland annat. Det tunga och ganska rockiga modet får stoppas undan för ett tag för att ge plats åt det ljusa och romantiska vårmodet som verkar dominera hos modeskaparna. Efter en överblick så syns det tydligt att det är en mycket feminin känsla över vårens alla plagg men "safari stilen", kakhi färgat och beiga toner syns också.

Kläder jag inspireras av till denna vår är bland annat;

* Romantiska klänningar & tunikor 
* Heels & flats i härliga färger
* Ljusa shorts
* Denim
* Ekologiska material
* Ljusa & klassiska plagg med en stark accentfärg
* Ett boho stänk
* Armband
* Khaki & beige

H&M släpper ju sin "The garden collection i Mars" och där har de verkligen lyckats, plaggen ser välarbetade ut och riktigt härliga. Jag är såld på hela kollektionen.
Asos brukar vara duktiga på att få fram snygga skor till bättre priser och färgglada sådana står högt på önskelistan till våren. Att kolla på bikinis kanska känns lite väl tidigt men det gäller att vara ute i tid eller hur ;-)


"The garden collektion by H&M" HELA kollektionen skulle gärna få komma hit på en gång ;-)
Luftiga plagg i den ljusa skalan. Den här toppen bara måste jag ha!

En underbar färgklick till klänning!*vill ha* undrar vilket material just denna är i?

Riktigt snygg jacka med fina detaljer


ljusa sköna linnen

Våga något nytt? som denna coola retro inspirerade playsuit i denim

Älskade jeansshorts, alltid så snyggt & lätt att matcha

Ljusa underdelar hör våren till

Blommiga & söta pjux från H&M


Vardagsfin med rosa ursöta sandaler med rosetter

Lys upp som solen med gula heels på vårfesten!

Diadem med ursöt blomma piggar upp vilken outfit som helst

Imponerande snygga bågar som passar de flesta plånböcker från H&M

Underbar bikini i snyggaste gröna nyansen med härligt blommmönster

Det är detaljerna som gör d e t ... den här bikinin har ALLT, och den bara måste bli min när den kommer ut i butik

*Allt ovan kommer från H&M förutom de gula heelsen samt de rosa sandlaerna, de är från ASOS)

Postat av: Sandra

Jag tycker H&M har riktigt bra grejer i vår. Jag blev positivt överraskad :)

2010-01-13 @ 11:20:16
URL: http://omtalad.webblogg.se/
Postat av: Denise - personlig blogg om mode & vardagen

SNygga plagg! Önskar att man kunde beställa massor men vi bokade vår Thailandsresa igår så här gäller de minsann att spara!:D

2010-01-13 @ 11:29:33
URL: http://danajs.blogg.se/
Postat av: linnea

Just det jag skriver nu har ju inget särskilt med ditt inlägg att göra men det jag vill säga var att: Jag blir så glad av att läsa din blogg! Du har perfekt blandning av barn, kläder o annat=) Hoppas du/ni har en fin dag!

2010-01-13 @ 11:51:29
Postat av: Ingela

Vrkläderna är jättefina! SÅg en klänning på Zara igår som var helt underbar,såg ut som en blommande trädgård. Vacker!



Sv: nej, igår åt inte Ida av strömmningslådan men ikväll ska hon få göra det. Hon älskar fisk så jag hoppas hon gillar min mat.



Ha en fin fortsatt dag!

2010-01-13 @ 11:59:34
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Therese

fint fint, undrar om linnet finns kvar...kramar

2010-01-13 @ 12:32:55
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Nina

å va synd då :(



oooooooo va mycket fint du hittat :D



2010-01-13 @ 12:59:08
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket fint!



Ser fram emot att promenera med barnvagnen i ett par fina tygskor (vita, ett måste till varje vår) och en söt klänning ; )

2010-01-13 @ 16:35:18
Postat av: Petra

Åh nu längtar jag till våren,börjar bli less på denna kyla nu!Har inte varit ut ännu på ngn promenad tycker det e för kallt för den lille!H&M hade mkt fint:)Dina sorbel kängor har du köpt dem på nätet el i butik? kram

2010-01-13 @ 17:13:39
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Jebus

Jackan var galet snygg. Letar febrilt efter nåt liknande i mörkgrönt. :)

2010-01-13 @ 17:16:16
URL: http://Jebus.se
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, vad jag längtar till våren nu :-) Har själv spanat på kläder på stan idag, och vill nu bara att det ska bli sol och värme!

Kram!

2010-01-13 @ 18:02:44
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: victoria

Mycket snygga plagg/skor blir så sugen att shoppa vår saker nu.. Trevlig kväll!

2010-01-13 @ 19:04:12
URL: http://victoriaseecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: