En snabb visit & parkvistelse

Hallå alla glada och lediga(?) Lördags folk :-)

Kilade iväg på stan en sväng tidigare och var själv och hade så klart bägge barnen med mig i vagnen. Gick först till teknikmagasinet men där var både laddare+ batteri slut till min kamera så där kunde jag inte få någon hjälp med kameran.
Så då tänkte jag gå till kjell & co som ligger snätt över men där har det en trappa som är omöjlig att ta sig ner för med vagn på egen hand. Och det finns heller inga sändar "skenor" så man kan rulla ner vagnen.
När jag hade buggaboon kunde jag ibland fråga folk om hjälp om man behövde lyfta ner vagnen från någon trappa eller upp på tåg osv för då var det ju bara Elwira som satt i.
Icandyn väger faktiskt bara ett halvt kilo mer än buggan men med vagnens vikt på 10, kilo, Elwira runt 12 kilo och Ludwig på 7 så är det trots allt cirkus 30 kilo och jag vill inte gärna fråga vem som helst om de kan hjälpa till att lyfta, för tänk OM denne skulle snubbla eller vara för klen eller något och tappar vagnen (ve och fasa!)
Så då väljer jag hellre att gå dit själv i morgon och kollar, har ju inte heller superbråttom med batteriet, men vill ju ha ett inom kort så klart så jag kan fota mina två små. Börjar också bli hög tid att kolla upp den där systemkameran...

Efter den snabba visiten på stan drog jag vidare till lekparken istället, betydligt mysigare plats att vara på med de små :-)
Efter vi varit där gick vi till coop och handlade  lite. Jag försökte hitta "hjärtpasta" som jag sett och tänkte att det skulle vara lämpligt tills i morgon men hittade tyvärr inte det där, får se om ica kanske har det i morgon då, eller vart ska man leta?

Gjorde en god kyckling-gryta här ikväll med ris till som var uppskattat av alla. Ris var det dock lite här och var under lillans stol, men man börjar ju bli van att sanera efter vissa måltider numera ;-) Elwira är duktig att äta själv, det är ju bara det att hon oftast tar för mycket så hon spiller, mycket ska på gaffeln/skeden tycker hon, matglad som hon är :-)

Nu ska jag vispa ihop en marängswiss i en av mina söta jellybean skålar, är såå sugen på just det nu.
Ska använda mig utan sias vailjglass,  ekologiska bananer, chokladsås, grädde och provar använda minimaränger denna gång, barnsligt gott!
 Ludwig vill snart ha mjölk han så vi mumsar nog i kapp i soffan han o jag strax :-)

Återkommer senare. Önskar alla en Trevlig lördagskväll!


En äldre bild på lilla Elwira när hon precis vänt sig om från rygg till mage för första gången i sitt mumin-gym (hon är ca 3,5månad här)
Hon såg lika förvånad ut som jag gjorde vid det här ögonblicket :-)
En liten Elwira, nästan 4 månader :-)
 

Postat av: Josefine

åååh en liten elwira!! de är ju så söta så

2010-02-13 @ 20:29:53
Postat av: eamma

söööt =) vad lika dom är varandra i den där åldern =)

2010-02-13 @ 20:45:28
URL: http://cherrybombshell.blogg.se/
Postat av: ISA'S STYLE - STYLE BY ME

de har iallafall haft hjärtpasta på lagerhaus! Kika där:) söt bild!



Kram

2010-02-13 @ 20:49:11
URL: http://isasstyle.blogg.se/
Postat av: sandra

Söt hon är! Åh vad gott med marängswiss.. Önskar jag hade maränger och grädde så jag kunde göra det. Hoppas ni får en bra kväll!

2010-02-13 @ 21:11:47
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Ellinor

De är väldigt lika:)

2010-02-17 @ 20:53:27
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: