Trevligt julbord


ikväll har jag varit på julbord med jobbet, supertrevligt! Hade planerat så bra till kvällen med att lägga fram klänning, strumpbyxor och skor så jag snabbt skulle kunna skutta i kläderna när M kom hem från jobbet för att sedan lämna Ludwig hemma.
Men när jag skulle sätta på mig skorna och kila iväg så ligger bara den ena skon i kartongen jag lagt i hallen och jag vet exakt vem som varit framme och tjyvat min sko, en visst liten Elwira =) kunde inte alls hitta skon och det var bara dessa röda jag ville ha på mig så då fick jag bråttom att komma på något annat att ha på mig fick jag-har-inget-av ha-på mig-panik men fick tillslut på mig någonting och fick lägga in en högre växel iväg till julbordet.
Var jättetrevligt att träffa alla jobbkamrater samlade, trots att jag inte hann prata ordentligt med alla.
Blev mycket gravid och barn snack för jag satt brevid en tre barnsmamma och de två blivande mammorna :-)
De gravida och lämnade stället innan de andra som skulle vidare ut och det var skönt att komma ut i friska luften och få gå, även om de två gravida gick i snigelfart och gick och pustade, stönade och hickade *hihi* och vad var det någon av de sa "aj jag fick en förlossning" och stannade till i en trappa *haha!*
Ska bli spännande att få träffa deras små bebis pluttisar sedan, inte lång tid kvar nu för dom.

När jag klev innanför ytterdörren fyra timmar senare möttes jag av Ludwigs smaskande då han fick urpumpad mjölk på flaska. han hade varit vaken hela tiden och de hade tydligen haft en mysig "kill-kväll" framför film i soffan, mina två fina grabbar och är glad att allt gick bra med Ludwig när jag var borta.

det var ett riktigt bra julbord med fräsch och god mat, många skratt och en lyckad kväll helt enkelt! Tack för ikväll tjejer & killar!

Jag & de blivande mammorna. Saknade dock den tredje blivande mamman från jobbet, ja det råder baby boom där nu ;-)
 
Röda läppar blev det ja ;-)

många skratt!

glömde fota den fräscha julmaten men här är några av läckerbitarna som hamnade på våra tallrikar som dessert


Postat av: Katrin

Mums =)

Skönt för dig att komma ut lite, och dessto roligare att komma hem antar jag?! ;)

Är så himlans nyfiken på vad/vart du jobbar med..? =)

2009-11-28 @ 22:58:12
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad fin du var :)Kram

2009-11-28 @ 23:09:15
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

gottigt med julbord

2009-11-28 @ 23:52:32
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Petra

Så tjusig o fräsch du var:)kram

2009-11-29 @ 00:00:53
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Emme

Vad härligt! Å vad det strålar om dig <3

2009-11-29 @ 09:18:59
URL: http://emmesprinswilliam.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Åh vad mysigt att komma i väg själv en liten stund och träffa alla jobbarkompisar. Vi ska ha julbord nästa vecka, kul kul!

2009-11-29 @ 23:44:24
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: