John Blund strejkar?

Jag börjar störa mig på ordet "mammaledighet" för det är minsann ingen ledighet, de borde ändra på det begreppet snarast.
Jag tycker det är jättekul att vara mamma"ledig"- så klart men det är små stressigt mellan varven och absolut ingen "ledighet" som vissa tycks tro?
Jag försöker alltid tänka att just den här bebistiden går så fort och att ta vara på var sekund men ibland glömmer man bort det när det blir lite stressigt.
 Men det går inte göra så mycket åt saken och man får försöka vara positiv iallafall för det blir inte bättre av att man "gråter över spilld mjölk".
Önskar dock jag var en en bläckfisk-mamma så armarna räcker till i alla lägen =) Idag är jag såå glad över att morfar varit här och kunnat hjälpt till! tack pappa.
 Ingen av mina två små har sovit en blund i dag, Elwira brukar alltid sova en timme efter lunch men Ludwig sover inte speciellt mycket men en kort stund på förmiddagen och en liten på eftermiddagen brukar han slumra ett par men idag har han bara sovit 15 min på pappas bröst. Jag däremot somnade nästan ståendes ett tag idag.
Smått övertrötta små barn med andra ord här hemma, fast Elwira somnade som vanligt till kvällen men L har inte somnat än men det gör han nog när jag går in med han till sovrummet. 

Nu ska jag hinna svara på kommentarer som jag inte hunnit och sedan får jag hoppas att inte John Blund tänker strejka i natt ;-) Kram o hej!






Postat av: *** Louise Caroline ***

Hej Erika,

jag undrar vad som hände med Burberry-dynan som du hade ute på Tradera? Jag som så gärna ville köpa den... :(

Mvh Louise

2009-11-18 @ 22:25:12
URL: http://louisecaroline.blogg.se/
Postat av: Matilda - Snart 2barns mamma!

vad skönt att du har din pappa där som hjälper till iallfall! Kan tänka mig att det blir jobbigt med två små, det är det jag sitter och oroar mig för haha. men man lär ju överleva iaf ;)

2009-11-18 @ 23:09:10
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Ingela

Nej det borde heta "Barnupptagen" istället ;-)



Hoppas du fått sova inatt och att den här dagen blir bra!

2009-11-19 @ 08:04:40
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Katrin

Vad roligt att du tog upp ordet "mammaledighet" för jag också tänkt som dig, man är ju knappast ledig.. Det är väll att man är mamma och "ledig" från jobbet, även fast man kanske inte vill vara "ledig" från jobbet alla gånger ;)



Du får försöka vila lite när dina barn vilar idag så du orkar tills kvällen. Ha en bra dag, kram

2009-11-19 @ 11:10:27
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Jessica E

Hejsan,



Jag har funderat på det här med begreppet mamma/pappa-ledighet, många säger som du; "det är ingen ledighet". Men det är nog så olika för oss alla, och stor skillnad på om det är ens första eller andra barn. Jag är nu mamma-ledig med mitt första barn, en liten underbar prinsessa på 3 månader. Jag tycker verkligen det är mamma-ledighet, jag kan till och med kalla det semester!! (Skönt att slippa pressen på jobbet, pendlingen osv) Min dotter är så snäll och mysig och sover bra. Hon sover bra på nätterna, och sover mycket på dagarna, så jag får mycket egen tid (detta kan ju naturligtvis ändras i takt med hennes utveckling) med att exempelvis sitta och smutta på kaffe framför datorn, fixa hemma, träffa kompisar och gå härliga promenader och få frisk luft! Det är ju stor skillnad för dem som har mer aktiva barn som sover lite. En kompis baby har knappt sovit någonting, och nu när han är 9 månader så är han så aktiv och tar sig runt för egen maskin och sover dessutom väldigt lite, och vaknar många gånger på nätterna (då skulle man nog vara ett nervvrak - åtminstone svart runt ögonen). Så jag får vara tacksam att jag kan kalla mig mamma-ledig/semester!! :o)



Ha en underbar dag!



KRAM

2009-11-19 @ 11:56:54
Postat av: Erika

Jessica E: jag kan absolut hålla med dig! För när Elwira var mindre så tyckte jag också att jag hade all tid i värden och kunde också kalla det för just ledighet och precis som du skriver hade jag mycket "egentid" den första tiden. Det ändras så klart ju större barnet blir ;-) Elwira är fortfarande super duktig och sover och äter som hon ska osv men tar så klart mer tid och uppmärksamhet och nu när jag har en till litet spädbarn så finns inte den där tiden man hade med bara ett barn längre. De få timmarna Elwira är på dagis DÅ kan jag känna den där ledigheten som du beskriver :-)då hinner jag bara vara och mysa men min lille kille. Men sedan är det full rulle, så självklart är det skillnad på att ha ett & två barn, att ha ett barn VAR rena rama semestern för mig också ;-) men nu är det mindre tid mendubbelt så roligt måste jag säga.



Ha en toppendag du med!

2009-11-19 @ 12:14:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: