Akupunktur behandling & njuta av det lilla

Hade ingen alls lust att gå iväg med mitt värkande huvud till barnmorskan men fick ta mig i kragen, sätta på mig några normala kläder, lite rouge och ett par stora solbrillor.
Gick iväg med en dyster min och ett värkande huvud men på vägen var det en gående främmande person som kommenterade min fina mage samt en på cykel som gjorde detsamma i farten (!) så då rycktes min min upp rätt fort :-) Ett bevis på hur lätt det är att göra någon glad, ett par ynka rader med ord kan betyda så mycket.

Väl hos barnmorskan kollade hon blodtrycket som var som det brukar, lite lågt men det har jag alltid- gravid eller inte så det var normalt.
Provade akupunktur för första gången i dag, alla medel som inte skadade bebisen var välkomna för att ta bort min ihärdiga huvudvärk så hon satte några nålar som knappt kändes att hon stack i och så fick jag ligga och vila ca 20 min. Låg med händerna på magen, slöt ögonen och tänkte på våran lilla bebis som grejjade runt i magen när jag låg och vilade. Det var skönt att bara ligga där och tänka och fundera medans nålarna skulle sköta sitt.
Kände ingen effekt efteråt men barnmorskan sa att man kunde bli väldigt trött.

På vägen hem köpte jag svenska + amerikanska blåbär som jag blev sugen på att göra en paj av (ifall jag skulle orka) senare ikväll.

Hursomhelst, det jag ska komma till är att min huvudvärk faktiskt släppte efter ett tag här hemma! otroligt skön känsla när den bara *poff* försvann, en halleluja moment och det var nästan två veckor sedan sist jag kände mig såhär "klar" i huvudet utan värk- wow jag blev healad av akupunkturen? eller så var det bara psykologiskt? strunt samma jag mår bra igen och det var värt varenda krona av de 350:- som jag fick betala. Ska fira med blåbärspaj som planerat att  slänga ihop senare och hyra film.

Hoppas bara nu inte den förbaskade värken kommer tillbaka, skulle vara trevligt att inte vakna med huvudvärk i morgon, så nu håller jag tummarna.

Ska äta middag nu och mysa med mina finaste Elwira och Marcus - Njuter av att må bra igen för det betyder så mycket, det gäller att alltid glädjas åt det lilla

Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad skönt att den släppte - åtminstone för ett tag... Jag håller tummarna att du får må bra hela helgen!! Kram Nina

2009-08-28 @ 18:52:17
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

tror huvudvärken bi sämre nu av att jag inte kan andas ordetnligt. Men tack för tipset ! Skönt att det hjälpte dig.

2009-08-28 @ 19:16:52
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Bra att du mår bättre nu!Längtar tills lilla bebisen tittar fram!Kram

2009-08-29 @ 11:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: