Mammamode på mitt vis

Fick en fråga häromdagen om hur jag gör med kläder under graviditeten osv av en annan gravid och det var bra för jag känner själv att jag måste tänka tillbaka på hur jag tänkte när jag klädde mig och i vad när jag väntade Elwira.
kände  att jag behöver uppdatera mig lite och skaffa ny inspiration och det blev ganska många kollage och mitt längsta inlägg någonsin =)

När jag väntade Elwira så började inte magen växa och dra iväg som ett spjut förens runt 7:e månaden men den här gången kom magen fort och är redan en liten kula :-)
Jag köpte mest mammakläder i underdelar såsom jeans och strumpbyxor och det kommer jag fortsätta med även denna gång. Modet är ju så bra just nu och det finns många "oversize" plagg som passar perfekt nu. 
Jag tycker det är finast att framhöva sin fina mage, ju större den blir desto finare, plagg med skärning under bysten eller ett fint sidenband att knyta under är så fint.
 Vanliga klänningar, tunikor, toppar köper jag i någon storlek större än normalt när det kommer behövas.och underdelar kommer definitivt att behövas i mamma modell, tills dess fungerar en gummisnodd eller belly belt
Att variera sig med accessoarer såsom väskor, smycken och sjalar är mitt bästa tips att ge när man väntar barn för att kunna variera sina outfits lite mera.

Det som underlättar lite vid den här årstiden är att man inte måste pälsa på sig så mycket för att frysa och det är ganska lätt att kunna variera sig med söta klänningar och toppar utan att behöva så mycket mer över.
Jag hoppas på att kunna använda mina vanliga jackor ett bra tag, och bara använda någon kofta under när det blir kallare (eftersom jackorna inte kommer gå att knäppas tillslut)
Kanske satsar på en "mamma-jacka" som den fina från p.op som är en parkas.

Jag använde ganska mycket heels när jag väntade Elwira, men favoriten var absolut kilklackar som både är bekväma och snygga. Kan man använda det utan att få ont så är det bara att köra på det men som vanligt varierar jag mig alltid med plattare skor.

För mig är det en större utmaning att klä mig någorlunda snyggt med Elwira, barnvagn och magen! När jag väntade Elwira så hade jag ju fortfarande bara mig själv att tänka på i stort sett, så det fanns mer tid till mig själv än vad det finns nu. Men försöker alltid få egen tid för få kraft och inspiration, så jag inte blir helt grå och trist ;-)

Personligen tycker jag inte det är nödvändigt att köpa mammakläder, det räcker med att gå upp någon storlek i vanliga plagg. Jag tycker det är roligare att satsa på det som fungerar även när magen är borta!

Min slutsats är att jag satsar mer på underdelar som är mamma plagg än med "mamma" överdelar. Samt använder mig av accessoarer.


Min mamma mode lista till våren/sommaren
* Sjalar
* Smycken
* Väst
* Kjolar med mudd
* Tunikor
* Klänningar korta samt maxi modeller
* Väskor
* Solbrillor
* Jeansjacka
* Skinnjacka
* Strumpbyxor/leggings
* Omlottkofta
* Kilklackar
* Sandaler



Från vänster uppefrån;
Blommig klänning & vit klänning från Halens
Silverhjärta- tales from the earth- Kyss Johanna
Tunika med brodyr- ellos

Från vänster uppefrån;
Flerfärgad maxiklänning forever 21
Svart maxiklänning: asos
Zebra insprirerad klänning- H&M
Blå tunika/klänning med brodyr forever 21

Från v uppefrån
Tunika med kimonoärmar- 2727 Branten
Väska- topshop
Smala armband- Kamilla Antonio kyssjohanna
Mamma jeans med mudd för magen- Polarn o pyret
Kilklackar- La Redoute




Från v uppefrån;
Svart väst- Modekungen
Vit tunika med fransar- Topshop
Jeansväst- Urban Outfitters
Mamma kjol- asos maternity
Skor med nitar- scorett
Nagelack- china glace- eleven


Från v. uppefrån;
Kofta- H&M
Mamma parkas- polarn o pyret
Sjal- My pashmina
Mamma shorts maternity- asos
Sandaler- Topshop
Converse- La redoute


Postat av: Charlotte

Tusen tack för så otroligt bra inlägg! Nu känner jag mig så mycket säkrare på hur jag kan vara snygg trots graviditetskilon och fluff! Ska spara i Favoriter :)

Hur ser du på bikini? Har du hellre baddräkt? Köpte en hel hög bandeau-överdelar innan jag fick reda på att jag var gravid, men nu känns det som halterneck får ersätta dem...

En sista fråga också: har du någon aning om var man kan hitta Juicy-liknande strandklänningar utan axelband? Du vet, som en tubtopp fast klänning och skön kvalitet?

Kram och tack igen!

2009-04-19 @ 12:11:27
Postat av: Therese

Gick det bra att sova i eget rum? jag har ju POp jeans och jeanskjol du kan ha senare i höst. kram

2009-04-19 @ 12:29:55
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Erika

Therese: läs inlägget nedan

2009-04-19 @ 12:47:07
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

Charlotte: Jag har också många bandau bikinis då jag älskar att sola i dom för att inte få fula ränder. så länge de passar storleksmässigt så är det väl okej. Annars får man köra på det som man trivs bäst i. Baddräkt trivs jag bäst i tillsammans med jeans shorts, inget jag badar i. jag vet vad du menar för klänning, såg snarlika på asos för ett tag sedan men nu kunde jag inte hitta dom, förmodligen slut tyvärr. Så jag vet tyvärr inte vart man kan hitta någon just nu, så man får hålla ögonen öppna =) Ha en bra dag!

2009-04-19 @ 12:51:41
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese

missade att du skrev låna de grejerna. Men köp långa leggnings från Gina T de kan man ha in i det sista, har låg midja super sköna.

2009-04-19 @ 13:04:51
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Vicki

Har hon flyttat in till eget rum nyligen?



Vicki

2009-04-19 @ 14:13:11
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: madde

jättebra tips och bra inlägg:)

2009-04-19 @ 14:24:07
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: madde

jeanskjolen bara älskade jag den måste jag köpa när det är dags för mig:O)

2009-04-19 @ 14:37:39
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fina grejer!Halsbandet kommer till använing igen :) Kram

2009-04-19 @ 15:51:49
URL: http://brunettbeckie.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Oh va mycket snygga saker, mycket kan du ju använda ogravid också :)

2009-04-19 @ 16:23:21
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet

Jättebra inlägg, nästan så att jag vill bli gravid igen! ;-)



Vi har IKEAs stommar och luckor i köket. Lidingö. Jag är helnöjd med den.



Ha en skön söndag!

Kram

Helena

2009-04-19 @ 17:24:57
URL: http://blogg.helenashem.se
Postat av: MILKSHAKE ♥

Gud vilka fina kläder :D

2009-04-20 @ 10:54:55
URL: http://milkshake.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte snygga kläder o en toppen blogg :)

2009-04-20 @ 11:01:29
URL: http://tiildah.webblogg.se/
Postat av: Annika

Bra tips! Snygga gravidjeans är verkligen svårt, tur att det finns leggings även om jag är väldigt sugen på ljusa slitna jeans till sommaren..

2009-04-20 @ 18:32:11
URL: http://accessorabloggen.blogspot.com
Postat av: anna

Det finns ingen möjlighet att man kan få köpa pop parkasen av dig om den e i storlek s :O

HITTAR INGEN JACKA ÖVERHUVUDTAGET!! (som e snygg)

Mvh

Anna

2010-05-11 @ 19:56:45
Postat av: wiiiiiiiimaaaaa!supermaaaaan

http://www.mylovebasket.com/se/profile/wilmmamamm-matthiiaaaas-3603718?page=1

massor utav snygga mammakläder

2011-08-11 @ 13:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: