Vi ska flytta!

Nu börjar vår flytt närma sig! Inte tänkt så mycket på det, men snart är det ju höst och då flyttar vi in till vårt nya place. 
Lägenheten vi bor i nu är på 83 kvadrat och ligger ca fem min från stan. är en sån riktigt mysig gammeldags lägenhet med superfint v-format trägolvoch högt i tak typ 2.70 m .Takhöjden kommer jag sakna lite, som är långt över standard mått, men man kan ju inte få allt ;)
Nya lägenheten ligger mitt istan, ja vi bor i stan nu men nu menar jag verkligen mitt i =) den här är i samma hus som swedbank, porten mittemot är H&M,så man kaninte bo mer centralt i den här stan.
Vår nya är en 5:a på ca 132 kvadrat, också en äldre lägenhet, dock renoverad, men köket och ena badrumet är inte direkt modernt tyvärr, och det är ju inte lönsamt att renovera själva i en hyresrätt.
Det finns många härliga vita garderober som går från golv till tak som jag verkligen föll för! Det är viktigt med bra förvaring.
Blir även skönt att ha gästrum/kontor, stor matsal och stort vardagsrum. Men extra kul är det att Elwira får ett eget rum.
 Nu är hon fortfarande så pass liten och sover i spjälsäng i vårat sovrum, men i början tänkte jag ha det som mysrum och ha hennes garderob/byrå med kläder i samt plats för leksaker där, ja allt som rör henne helt enkelt- och så ska det se fint & inbjudande ut.

Många flyttar till landet när de får barn, men det skulle jag inte vilja, tanken att bo ute på vischan, nej tack!
Jag skulle kunna tänka mig att bo på landet OM jag exempelvis höll på med någon slags verksamhet där ute, men att bara bo långt från stan, nej jag skulle bli sur och bitter.

Men kan nog tänka mig att flytta till något "barnvänligt" villa eller radhus samhälle som inte är så långt bort från stan när Elwira blir äldre, men abslout inte nu, det är långt i framtiden.
Åh jag börjar bli lite pirrig nu inför flytten! känns som en nystart, ska bli så kul, nu längtar jag!

Större lägenhet i stan och ha shopping och människor rakt över gatan,men åka till svärföräldrarnas hästgård när man vill bort från stan eller åka hem till Norrköping och hälsa på det är min melodi!


Postat av: Mikaela

Ååå, läste precis din förlossningsberättelse och det verkligen knöt sig i magen. SÅ FANTASTISKT! Kram!

2008-07-21 @ 18:40:20
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: alexandra

nu har jag svarat på din utmaning!=)

2008-07-21 @ 19:20:57
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Ahrén

Å jag vill också flytta!

2008-07-21 @ 23:27:38
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Sara

Men så underbart att få flytta till en sån drömlägenhet!! Hoppas att du kan lägga upp lite bilder sen :-) Det är faktiskt kul att flytta ibland, om man längtar till det nya stället å kan planera ett tag innan för då kan man rensa och packa om allt eftersom. Lycka till å ser framemot bilder!!

2008-07-22 @ 10:07:36
URL: http://venividivisa.blogg.se/
Postat av: Mika

nya lägenheten låter underbar!

Skulle inte heller kunna flytta ut till landet! usch å fy vilken tanke! =)

2008-07-22 @ 10:12:01
URL: http://mika83.blogg.se/
Postat av: Maria Risto

Vad kul att flytta mitt i centrum=)

2008-07-22 @ 11:38:26
URL: http://mariaristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: