Död & levande

Hej igen & tusen tack för alla krya-på-dig hälsningar jag fått

Nu känner jag mig mer levande än död- tack o lov! Det är inget hit att vara sjuk med småbarn! Framförallt eftersom man inte bara kan dra huvudet över täcket och låta allt annat passera. och just magsjuka (vinterkräksjukan?) är det absolut värsta att ha bland de "vanliga" sjukdomarna.
Men det man inte dör av blir man starkare av som man säger ;-)

Men usch och FY säger jag bara vilken magsjuka jag åkte på! Marcus blev sjuk på natten efter jag blivit dålig men fick en mildare variant än jag. Så han blev fort dålig, och det hjälpte inte med handsprit och delade toaletter.  Förra året åkte vi också på skiten så det här var en favorit i repris.

Elwira är den som klarat sig helt här från magsjukan *peppar peppar* och Ludwig slapp väldigt lindrigt undan, han har "bara" kräkts vid två tillfällen tack o lov för det! "Bättre" att jag och M blev dåliga, om man nu kan se lite ljus i det hela.
M och Elwira var ute ett tag på eftermiddagen här och då passade jag på att städa & tvätta undan här hemma med Ludwig som lite städhjälp, han vill så gärna allting, sötnosen :-)

På förskolan då när jag ringde och skulle meddela att barnen skulle få stanna hemma eftersom jag åkte på magsjukan så fick jag höra att fyra till sjukanmält deras barn för just magsjuka. Samt på mitt jobb har det också gått magsjuka nyss så det låg i luften här.

Men NU känner jag mig äntligen mer levande! Missade M:s äldsta syster + barn som besökte v-ås idag tyvärr och ett besök till busborgen var planerat så min helg blev inte riktigt som det var tänkt tyvärr. Men hey, söndag i morgon en ledig FRISK dag dag räknar jag med och ett fortsatt friskt ÅR.

F R I S K A   K R A M A R !

Jag har "bott" i just dessa två plagg nu när jag varit sjuk, pyjamasbyxor & mysigaste och varma fårskinns tofflorna i ballerinamodell från Shepherd från Ellos (länk)

Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Skönt att du mår bättre :)



Och kul att du gillar mina bilder ;)



Trevlig helg!

2011-01-15 @ 20:46:06
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

okej :) hör av dig om du hittar den :) hihi

kram

2011-01-15 @ 21:17:33
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: SessanOchPrinsessan.Com ☆

Nämen fyyyy du fick det riktigt illa din stackare!

Alltså, det är ju ingen direkt dödlig sjukdom... men jag vill påstå att det är det värsta jag kan tänka mig få av dessa "smitt sjukdomarna"



Hoppas det bara går en väg nu & att energin kommer tillbaka minut för minut.



Kram

2011-01-15 @ 21:17:41
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Ms. Kidelin

Stackare. Skönt att höra att du mår bättre nu iaf. hann börja bli lite orolig:)

2011-01-15 @ 21:23:04
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Sandra

Vad skönt att ni/du mår bättre! Hoppas elwira klarar sig! Här hemma är alla utom jag sjuka (än) fast Edvin börjar tack och lov bli bättre, skit sjukdom det här.. Alvin som hade sett fram emot busborgen men tur det kommer fler dagar på detta år :-) kramar

2011-01-15 @ 21:47:11
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina

Men fy! Skönt att du mår bättre! Kramar

2011-01-16 @ 11:48:04
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Malin

hihi! Är det inte bättre att dra täcket över huvudet än huvudet över täcket ;D *fniss!



Skönt att du är på bättringsväg! kram!

2011-01-16 @ 14:32:34
Postat av: ♥ Natali

Gud så hemskt, vi har kräksjuka i huset as we speak, riktigt trist. Jag är ännu inte sjuk men det är väl bara en fråga om när!!!

2011-01-16 @ 16:23:05
URL: http://finest.se/natali

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: