Disney tävling!

Att se på film & vara inomhus och måla hör hösten till och visst är det mysigt :-)
Jag tänkte att det skulle vara passande att lägga upp en liten höst tävling där du kan vinna en helt nyutkommen Disney DVD med Tingeling samt tuschpennor och en väska.

Detta lottar jag ut till 5 vinnare:

1 kit med DVD & Väska
4 kit DVD & tuschpennor

Det enda du behöver göra för att vara med i tävlingen är att svara på vilken favoritfilm du har som favorit film av Disney eller vilken du hade som liten! :-)Skriv gärna vilket kit du helst vill vinna. Och ni som inte har barn har kanske någon att ge bort som present eller som julklapp till någon.

Om du har en blogg får du gärna ta bilden och länka till tävlingen så får du en extra vinst chans! (en extra lott i dragningen) skriv länken i kommentarsfältet så jag kan ha koll på det om det!

Update: har du ingen blogg får du gärna tipsa på facebook om du nu har det istället för en extra lott.

Tävlingen avslutas Onsdag 6/10
Torsdag 7/10



Postat av: Nina

Har haft många favoriter genom åren, men den som jag gillar bäst nu är nog Alice i Underlandet!



Har länkat =)

2010-09-30 @ 19:41:40
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Nina

ja just det, önskar helst DVD med tuschpennor ; )

2010-09-30 @ 19:43:13
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Pauline

Min favoritfilm från Disney är absolut Lejonkungen! Önskar så att den kom på bio igen så jag fick gå och se den med dottern. Musiken är ju som gjord för bio! Vi vinner gärna DVD+ pennor :D

2010-09-30 @ 19:46:19
URL: http://acatool.net/pauline/
Postat av: Kristin

Jag älskade lejonkungen som liten. Jag hittade min lillbrors gamla VHS-band med just Lejonkungen för en tid sen och skulle ha filmkväll med Nova. Hon tyckte den var jätte läskig och ville inte alls se, vi får vänta något år :) Vi vinner gärna DVD med tuschpennor. Mvh Kristin

2010-09-30 @ 19:49:01
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Elin och Julia

Alladin slår alla rekord! Älskar sången "En helt ny värld", brukar sjunga den i duschen =)



Om jag och min dotter vinner så önskar vi oss DVD och pennor.

2010-09-30 @ 19:57:40
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Saga såg bilden och sa "måla" så jag antar att hon skulle bli glad för pennor och film:)

Jag tittade mycket på skönheten och odjuret bl.a. när jag var liten:)

2010-09-30 @ 20:35:17
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Caroline

Åh mamma Carolines favorit är absolut Skönheten och Odjuret, vilken film! Musiken, klänningarna och kärlek...Om lilla M får bestämma är det absolut Tingeling.



Om turen är på vår sida önskar vi oss dvd och pennor!



Kram kram

2010-09-30 @ 20:36:04
Postat av: Petra

Min favoritdisney film får bli lejonkungen den är grymt bra,det var den första film som jag och min son såg på bio tillsammans så den har starka band:)

Engla är med och tävlar om Tingeling och tuschpennor,det är mkt älvor i hennes värld nu så den skulle hon uppskatta,kram

2010-09-30 @ 20:41:53
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Anna med Emilia och Nora

Åh vilken ljuvlig tävling, min äldsta prinsessa älskar Tingeling och att rita!!! Hon kan sitta flera timmar... Idag ritade hon en laptop ;)

Hon skulle bli en lycklig vinnare av DVD + pennor.

Min Disneyfavorit är Lady & Lufsen! :)

2010-09-30 @ 21:58:42
Postat av: Josefine - Glamourmaman

Åh, den här tävlingen måste jag vara med i. (eller skall jag säga Max, hihii) Max har nämligen sett Tingeling reklamen och han är kär;) ...



Min favorit är Lejonkungen, dels för att jag har så många fina barndomsminnen av att jag och min bästis var helt saliga i denna film. Vi kunde se den om och om och om igen, vi grät, vi skrattade och så grät vi lite mer.

Men även för att den har blivit Max favorit, så nu kan jag även i vuxen ålder sitta framför tvn med min älskade son, poppade popcorn, en filt som vi delar och bara mysa ihop medans Lejonkungen rullar...



Om vi har lyckan att vinna så skulle vi vilja ha dvd och tuschpennor:) Nu håller vi tummarna! Självklart länkar jag!



Kramar Josefine <3

2010-09-30 @ 22:04:19
URL: http://glamourmama.blogg.se/
Postat av: Pauline

Kul tävling. Ja kan ju göra ett försök. Har ju många barn i släkten och i bekantskapskretsen som behöver julklappar.



Vad svårt att välja en



har sådan beslutsångest så jag säger två

Dumbo tyckte jag var jättebra och Bambi. De var nog mina favvofilmer när jag var liten.

2010-09-30 @ 22:15:02
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: Pauline

Glömde säga att om jag har turen på min sida så önskar jag mig nog 1 kit med dvd och tuchpennorna :)

2010-09-30 @ 22:17:46
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmammam

Favoriten som liten var helt klart Alladin! :) För det är väl Disney? (Om jag inte är helt ute och surrar nu)

Mercedes älskar att rita och måla så jag håller tummarna nu!

2010-09-30 @ 22:26:07
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh vad kul det skulle vara att vinna tingeling till Novisen. Hon har första och andra filmen men visste inte att det fanns en tredje!!

Om Nova får välja disneyfavorit så är det ju såklart Tingeling:)

Hon brukar se film och rita samtidigt Varje dag efter dagis så hon skulle ju blir överlycklig av att få pennor och dvd i tidig födelsedagspresent!

Jag har länkat i min blogg!:)



Och ang. Otten...ja det var år o dar sen och det är sig likt så du har inte missat nåt!!:) fortf stora o lilla dansgolvet med olika musik=)

2010-09-30 @ 22:43:04
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Nina & Millie

Vilken bra tävling! :) Min favvofilm måste nog vara Den lilla sjöjungfrun,den tittade jag och min syster på ofta och så har jag även sett den med min dotter några gånger. Jag frågade M bara för några dagar sedan om hon skulle vilja ha den nya tingelingfilmen,då hon har de två första och det vill hon ju, så film + pennor vinner vi gärna!!:)

2010-09-30 @ 23:12:29
Postat av: Desirée Serung

Ååh min favorit var absolut "den lilla sjöjungfrun" när jag var mindre - kikade på den näst intill varje dag och lekte alltid att jag var sjöjungfru när jag badade ;D Sjön alltid sångerna från filmen när jag var i badrummet eller i trappuppgångar - där akustiken var som bäst! Mysiga minnen!



Har en liten lilltjej nu som faktiskt har den första tingeling filmen som hon fått av sin farmor som hon älskar! Andra har vi hyrt nyligen och tänkt köpa i julklapp :) Så skulle absolut vilja vinna detta kitet till henne - gud så glad hon skulle bli. Och att se lyckan i sin lilla tjejs ögon är väl de bästa som finns! :D Håller både tummar och tår. Kram på dig! / Desirée

2010-09-30 @ 23:14:49
Postat av: Desirée Serung

Glömde skriva vilket kit Melody ville ha , egentligen spelar det ingen roll men väskan var verkligen super fin så en väska skulle vara perfek - kan hon ha när vi åker någonstans och ha sina egna saker i och så :) Självklart går pennor också bra om det skulle vara så att hon vann det - pennor går alltid hem ! ;D

2010-09-30 @ 23:18:40
Postat av: Lindet

Hej!



Självklart vill jag vara med och tävla.



Spelar faktiskt ingen roll vad jag vinner om jag vinner, men säger väll film och väska :)



Min absoluta favorit är Ariel - den lilla sjöjungfrun. Jag lekte alltid henne och såg om och om igen på filmen :) Den bästa filmen!



Länkar också:

http://lindet.blogg.se/tavlar/2010/september/tingelingprylar-one-chic-mama.html



kram Lindet

2010-09-30 @ 23:21:35
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Maria

Va kul med en tävling!



Min absoluta Disneyfavorit som liten var Törnrosa. Nu har man återigen börjat att se om alla ljuvliga filmer med dottern som är 4 år. Och numera är nästan alla mina favoriter.



Min dotter Nova älskar Tingeling och att få vara en älva. Så hon skulle bli överlycklig om vi var en av vinnarna till Tuschpennor och den nya DVD-filmen med Tingeling!



Trevlig Helg!

// Maria

2010-09-30 @ 23:26:50
URL: http://novamaria.blogg.se/
Postat av: emelie&hugo+lillan i magen

Min favoritfilm när jag var mindre var LILLA SJÖJUNGFRUN! Älskar musiken och hennes röst!



Jag önskar vinna Tuschpennor + DVD.



Hoppas på tur!



//emelie&hugo+lillan i magen

2010-10-01 @ 07:42:29
Postat av: Malla

Åh vad svårt att välja! Kan inte ta bara en favorit, finns ju så många. Vi tittade sönder Djungelboken när vi var små, men även Lilla sjöjungfrun och Micke och Molle gick varma.

Igår rensade jag ur Jolines pennskrin på pennor som torkat ut så det skulle ju vara perfekt om jag hade turen att vinna nya här hos dig.

Ha en härlig dag! Kram

2010-10-01 @ 09:03:49
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Nicole - mamma till C

Min favorit film från Disney var faktiskt Nalle Puh nu när jag sitter och rullar tillbaka.

Kom först och tänka på Skönheten och Odjuret men det stämmer inte riktigt. :)



Jag skulle vilja vinna det första kitet med DVD+Väska.

Har även länkat i min blogg & gjort bilden klickbar och länkad till din blogg.

2010-10-01 @ 09:24:00
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Karin

Har en liten fråga om tävlingen : ) Varför ska man skriva en kommentar om vad man hade för bästa film om du ändå har lottdragning? Då spelar det ju ingen roll..Sen att man får två lotter om man har en blogg..kan man inte gärna länka tävlingen på facebook eller dyl. Men som sagt bara en undran : )

2010-10-01 @ 09:46:04
Postat av: Erika svarar:

Karin: Tänkte att det skulle vara kul om de som tävlar ville skriva en favoritfilm de har/hade för läsningens skull, istället för att bara läsa massor "jag vill tävla" svar :-)



Det med facebook hade jag inte en tanke på! bra ide där, det ska jag updatera tävlingen med, tack för förslag & synpunkter!

2010-10-01 @ 09:54:41
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tyckte som liten om "Lilla sjöjungfrun".

Min dotter skulle uppskatta Tuschpennorna+DVD!

2010-10-01 @ 10:11:59
Postat av: Erika - Mamma till Emeline

Min favoritfilm från Disney är utan tvekan Aristocats!

2010-10-01 @ 10:21:03
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: Marieh

Det finns så många! Ju fler men tänker på desto fler favoriter. Men jag har alltid älskat djungelboken vilket var en av få jag faktiskt inte hade i min ägo. Men det har jag nu ;)



Jag länkar också :)

2010-10-01 @ 10:39:26
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/
Postat av: Katrin

Nej vilken rolig tävling!!

Klart vi också vill vara med ;)



En av mina absoluta favoriter är Skönheten och Odjuret! Är så glad att den ska släppas nu snart igen ;)

Leos disney favorit just nu är Alladin! Den tycker han är rolig ;)



Leo hälsar att DVD + tuschpennor skulle vara uppskattat också ;)



Ska absolut länka på min blogg också!

KRAM

2010-10-01 @ 13:13:48
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Katrin

.. och här kommer mitt bidrag;



http://vardagenvar.blogg.se/2010/october/tavling-hos-one-chic-mama.html#comment



2010-10-01 @ 13:18:14
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Min favoritfilm var (är!) Skönheten och Odjuret. Jag ser den fortfarande med mina döttrar när jag får chansen.



Om jag vann skulle jag helst vinna en dvd och en väska :-)

2010-10-01 @ 14:05:36
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Lejonkungen är bra men jag tror jag gillar Robin Hood mest. Eller Lejonkungen, eller...

Tuschpennor är bra att ha när barnbarnen kommer hit. ;)

2010-10-01 @ 16:39:03
Postat av: JIMMY

Tjena.

Jag är med. Favoriten både som liten och stor är Lejonkungen.



Vill tävla om 4 kit DVD & tuschpennor



MVH Jimmy

2010-10-01 @ 17:22:53
Postat av: NAthalie

Min absolut favorit film var lilla sjöjungfrun. och så fort jag fick reda på att det var en lite flicka jag skulle få så gick jag ut och köpte den direkt till henne.

JAg skulle vilja ha dvd pch väskan

2010-10-01 @ 18:42:00
Postat av: vintageretroprinsessa



Alice i underlandet har alltid varit en magisk film sen barnsben :)

såg den senast för ca 1 år sen på bio med älsklingen .

Ljuvligt hela konceptet :)



Tävlar för Madickens räkning just denna film ligger på top ten inför hennes 7 års dag den 27 oktober så det skulle vara ren och skär lycka att få se henne vinna :)



Dvd och Tush pennor skulle flitigt användas då hon även älskar att rita .



Har även länkat från sidan :)



Käääärlek :)

2010-10-01 @ 21:39:03
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Alice Ahlqvist

Jag är mormor och farmor och när jag var liten fanns inte DVD- Kristin min dotter tyckte bäst om

Lejonkungen.

Om jag vinner önskar jag mig DVD+ utan priser. Min dotterditt

2010-10-02 @ 00:29:52
Postat av: Carina

Askungenfilmerna är både min och min dotters favoriter.



Vill nog helst ha filmen och pennorna.

2010-10-02 @ 19:13:43
Postat av: Erna

Vad fin tävling:)

Min favoritfilm från Disney är Askungen!

Jag skulle gärna vilja vinna filmen och tuschpennor till min tjej:)

Mvh,

Erna

2010-10-03 @ 08:43:53
Postat av: Vicki

Jag tycker disney har gjort många bra filmer genom åren men en favorit som jag hade som liten var Bernad och Bianca.



Om jag skulle vinna vill jag ha dvdfilm + tuschpennor.



Jag har även lagt din tävling på min blogg.



Vicki

2010-10-03 @ 18:29:45
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Rövarmamman♥

Å vilken mysig hösttävling!

min favorit är absolut skönheten & odjuret- kan alla sånger o blir fortfarande varm när jag hör musiken till den! Love it!



Min lilla prinsessa här hemma skulle bli så glad att få vinna ett sådant fint kit med dvd till mörka höstkvällar! O lite pennor är alltid bra o ha om man ska måla på mammas vita möbler:)



Ha en fin dag sötis! nu håller vi tummen, KRAM!

2010-10-04 @ 12:37:14
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Linda

Hej!



Min favoritfilm när jag var liten var Skönheten och odjuret.

Skulle vilja vinna ett Tingeling dvd till min dotter, som bara älskar den filmen.



Om jag vinner vill jag helst ha Dvd och tuschpennor.

2010-10-07 @ 16:30:37
URL: http://aluckymama.blogg.se/
Postat av: ann-sofie

Jag minns att jag tyckte mycket om Snövit som liten. Min lilla 2-åring har fascinerat tittat på Tingelingreklamen på Playhouse Disney, och hon gillar både att rita(överallt) och att bära omkring saker i väskor, så vi är glad för vilken vinst som helst !!

2010-10-07 @ 21:52:47
Postat av: Barbro

Min favorit i Disneyserien har alltid varit Askungen. Älskar när mössen syr klänningen!

Tingeling tillhör för tillfället mitt barnbarns favorit så jag hoppas att vi har chans att vinna en DVD med nya filmen och lite tuschpennor!



Trevlig helg!

2010-10-07 @ 21:59:57
Postat av: Nicolina

Åååh, jag hoppas att man fortfarande har chans att vara med och tävla, jag vill så gärna vinna den stora saken med massor av olika pennor/kritor i till min fantastiska lilla svägerska på 3 år :)



Min favoritfilm som liten var Micke och Molle, den är så otroligt fin! :)



Det finns nu en länk i min blogg!



http://lickeli.wordpress.com/2010/10/07/jag-tavlar/

2010-10-07 @ 22:43:38
URL: http://lickeli.wordpress.com
Postat av: Lilitha

Ok, bland alla underbara Disneyfilmer var och är fortfarande Törnrosa... Romantisk, magisk, humoristisk och spännande. Den har allt! Kram Lilitha

2010-10-08 @ 00:09:07
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Ok, jag vet att jag är ute i senaste laget... men jag såg ju inte tävlingen förrän nu. Jag hinner inte ens att länka. Men om jag, mot all förmodan skulle vinna. så vill väljer jag DVD och tuschpennor. Min dotter älskar Tingeling... så heja, heja..hoppas att jag vinner...haha. Kram Lilitha

2010-10-08 @ 00:14:26
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej



Min dotter dör för alla Disney filmer här om dagen hyrde vi Tingelin och jag tror att hon satt och titta på den 10 gånger.



Skulle bli så glad om hon vann DVD filmen.



Ha en bra dag!



Diana

2010-10-09 @ 09:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: