Glad vår! Glad Påsk!

Det är lördag, STRÅLANDE solsken och plusgrader här idag och för att inte glömma, VÅREN är på G!
Får ett pirr i hela kroppen bara jag tänker på det! Älskar den första vårsolen och allt känns så mycket lättare när våren börjar komma krypandes.

Inte långt kvar till Påsk nu heller! När jag var mindre gick vi alltid påsk kärringar och planerade våra rundor i god tid och ritade massor fina kort och gick sedan runt och "tiggde" godis, var superkul! Minns när vi en gång klädde ut min kompis hund till påsk kärring, oj så mycket godis och pengar vi fick då ;-)
Kanske får klä ut Elwira till liten påsk kärring i år och Ludwig kan vara påskhare eller nått ;-)

Här hemma skulle jag vilja ha påskris med vita fjädrar i. Kanske piffar jag lite i Elwiras fönster i hennes rum.
Ett obligatoriskt påskägg vill jag så klart ha :-) Måste klura på vad jag ska ge bort till M i hans påskägg...

Önskar en riktigt fin & solig Lördag till alla!

En härlig strut från åre chokladfabrik är perfekt en perfekt gåva, eller skäm bort dig själv med en


Postat av: plutten i magen

Vi klädde också ut oss när vi var små, bodde på landet så alla barn gick i samlad grupp på kanske 10-20barn beroende från år till år. Tjejerna var såklart påskkärringar och killarna var påskgubbar med hattar, kostym och även dom fräknar, sött var det! :D



Ja, vad man ska ge sin kille är nog det svåraste, jag ska nog ge något litet sött, antagligen från lagerhouse tycker dom har så söta budskapspresenter som inte kostar skjortan heller. :)

2010-03-20 @ 09:46:46
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/
Postat av: Josefine

strutarna verkar ur goda! hoppas ni haft en fin dag

2010-03-20 @ 17:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: