Reztart

Innan jul fick jag möjlighet att prova en produkt som heter "Reztart"  som är en ny mellanmåls produkt gjord på enbart naturliga ingredienser och har ett lågt GI-värde. Sammansättningen, som är framtagen tillsammans med Lunds Universitetssjukhus, ger en jämn blodsockernivå och energi för att kunna prestera hela dagen.

När jag ser sådana här produkter så tänkter jag alltid att det är "säkert några bantningsprodukter" som inte intresserar mig men det här är altså INTE någon bantningsprodukt utan snarare ett mellanmål som sagt.
Att nyligen ha blivit två barnsmamma känns verkligen och nu känner jag att jag måste planera mina måltider mycket bättre för att orka med för utan mat kan jag bli på riktigt dåligt humör 8vem kan inte bli det ..?)

Jag har aldrig haft problem med min vikt men är väldigt beroende av mat, missar jag en måltid så känner jag av det direkt, framförallt nu när jag ammar så behöver jag massa mer energi.

Jag har verkligen fattat tycke för reztarts produkter för ofta måste jag få i mig något snabbt mellanmål när jag ska iväg eller liknande och ibland är det ju svårt att få tiden att räcka till att slänga i sig något och då blir det väldigt lätt att jag faller för några sötsaker istället...
Reztarts produkter hjälper till att hålla blod sockernivån på en jämn nivå och det är något som är viktigt att tänka på om man vill gå ner i vikt, annars så blir det lätt att man hamnar i den där "sockerfällan" som jag själv haft lite problem med.
ganska nyligen har jag även kunnat börja äta mjölkprodukter igen, utan att Ludwig verkar må dåligt av det. När han var mindre bara skrek han om jag hade ätit mjölkprodukter men när jag slutade så blev han hel lugn.
Så det var förmodligen bara något tillfälligt, till min stora glädje för jag älskar choklad =) 
"banana choc" är supergod och innehåller 131 kcal, vilket tydligen är lite för de som har bättre koll på sådant än jag ;-)

Kommer absolut köpa dessa produkter när de börjar ta slut och fortsätta använda dessa som mellanmål lite då och då när tiden är knapp. Bästa är att de enbart innehåller naturliga produkter.

En utlottning av reztarts produkter med ett värde av 650:-+ ett erbjudande att handla till ett reducerat pris! Priset kommer lottas ut på min blogg inom kort så håll utkik vettja! Mer info om reztart hittar du här

Reztart mellanmål i färdigdryck, bars och pulver att tillsätta i  exempelvis vatten eller smoothies


Reztart i pulverform har jag inte provat ännu men det låter gott att använda det i smoothies som jag älskar!


Jag kommer ha en tävling snart & lotta ut dessa produkter!

Postat av: Carolina

Låter som ett riktigt bra mellanmål, hoppas man har turen med sig i din tävling så småningom då :-)

2010-01-14 @ 10:45:45
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Josefine - Glamourmaman

Åh, det här verkar vara en produkt för mig! Blev lite sugen på att klicka hem deras "Prova på paket". Jag har tyvärr blivit ganska dålig på att äta mellenmål, ger alltid Max men själv så passar jag på att göra andra hushållssysslor undertiden eller så ammar jag och glömmer helt enkelt bort att äta själv, inte bra! Ska läsa på lite om deras produkter så får vi se om det blir ett köp eller inte...



KRAM <3

2010-01-14 @ 11:06:14
URL: http://glamourmama.blogg.se/
Postat av: sandra

Tack för din kommentar känns lite lättare att höra att fler varit med om liknande :) Edvin verkar ha magknip också så nu ska vi testa miniform droppar ett tag. Alvin hade aldrig ont i magen så det är lite nytt.. Ja han gallskriker verkligen när vi byter blöja och kläder som om vi skulle göra honom illa stackarn. Ja tiden går tyvärr för fort :)

Ja skicka gärna böckernas namn så ska jag kolla på dem, jätte snällt att du tipsade! Kram

2010-01-14 @ 13:27:33
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Johanna på Reztart

Vad roligt att du gillar produkterna! Blir så glad över att höra det! :-)

2010-01-14 @ 16:08:32
URL: http://reztart.se
Postat av: K Holmstrand

Jag är diabetiker och behandlas på Lunds Universitetssjukhus. Eftersom min läkare är mycket skicklig och Reztard är framtaget tillsammans med LUS skall jag höra mig för om Reztard är något jag kan äta när mitt blodsocker åker berg och dalbana.

Var inhandlar jag produkten utan att bli ruinerad?



Kerry.

2010-12-09 @ 13:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: