Vår lill-lördag

Godkväll!

Har tillbringat hela kvällen i soffan, himla skönt faktiskt men händer väldigt sällan :-) Såg "halv åtta hos mig" samtidigt som Ludwig ammade i vanlig ordning och sedan somnade för natten.
Sedan plockade jag fram naturgodis och loka krusbär/päron och på avsnitt från "glamourama" på laptopen för jag tänkte att jag skulle ta igen lite så jag vet vad det är för något folk pratar om.
Har även börjat kolla på "Svenska hollywoodfruar" sedan ett par avsnitt tillbaka och det är faktiskt rätt roande måste jag säga! Maria Montazami är ju väldigt underhållande och härlig :-) helt klart favoriten av fruarna där. 

Idag så åkte vi för att kolla på Elwiras nya säng som har stått en tid hos en lackeraren. Men väl där ja då var det tydligen stängt, fast det borde vara öppet enligt öppettiderna. Hursom så ska vi ringa dit i morgon och åka dit och förhoppningsvis hämta den med.

Över gatan där lackeraren håller till ligger en zoo butik där M känner snubben som har den så jag förslog att vi skulle gå in dit och spana lite. M tyckte om att kolla på alla fiskar och en dag när vi flyttat till ett ställe där vi tänkt att bo i många år så skulle det vara riktigt fint med ett saltvatten akvarium. Älskar de färgglada fiskarna och de levande växterna, en dröm att bygga upp ett riktigt fint saltvatten en dag :-)

M skulle byta ut sin mus till datorn 8eller vad han nu gjorde) och sedan kikade vi en snabbis på några olika systemkameror för M skulle visa mig en som även han (som inte är speciellt intresserad av foto) var sugen på.
Att byta upp sig till en modell med bara två stavelser från canon skulle va något det!

Åkte och åt pizza buffé till lunch, himla gott och det tyckte Elwira med vill jag lova! Riktigt mätta och belåtna var vi efteråt. Ludwig sov sött under tiden vi satt och bara hade det mysigt tillsammans

Nu är jag trött och det är dags att gå och knoppa för min del och somna med ett leende på läpparna.
Är så glad att jag har min underbara familj. Hoppas ni haft en fin dag! natti natti


Jag & Ludwig i framsätet efter en amningspaus :-)

Invigde mina ljusröda Converse idag :-)


Tussilago är en söt vårblomma tycker jag

Postat av: Kashaya

Härligt med pizza buffe.=) Åh har inte sett någon tussilago i år...



Sv. Ja hennes recept är verkligen härliga.=) Hoppas du haft en bra dag du med, natti.

2010-04-28 @ 23:56:21
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Carolina

Låter som ni hade en riktigt härlig dag, hoppas dagen idag blir minst lika bra!

2010-04-29 @ 08:11:14
URL: http://carolina1979.se
Postat av: CiliaH

Mysig dag ni haft.



Hih, ja visst är Maria Montazami härlig. Jag brukar också titta på Hollywoodfruarna :D



Hoppas er torsdag också blir bra.



KRAM

2010-04-29 @ 08:31:39
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Therese

Ja du brukade gilla att plocka dem med och sätta i en äggkopp hemma. Söt bild på dig och Ludde. kramar

2010-04-29 @ 08:33:41
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Nina

Mys! Måste bara fråga var ni åt pizzabuffén?? :) (jag bor i Västerås jag med)

2010-04-29 @ 13:22:08
Postat av: Erika svarar:

Nina:



Tror det hette indianen eller något sådant, ligger ute på erikslund. vi har ätit där ett par gånger men aldrig registrerat namnet riktigt :)

Gott är det iallfall! deras pizzabotten är lite mer fiberrik dessutom

2010-04-30 @ 13:29:00
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: