Lite mörkare

Har fått "leva" med en mindre smickrade ut växt i håret ett tag nu och tanken har varit att komma iväg till frissan men det har inte varit det enklaste.
Så i förrgår (tror jag det var) fick jag ett ryck och gick iväg till mataffären 10 minuter innan stängningsdags och köpte en färgtoning från L'Oreal.
 För första gången i mitt liv stod jag själv i badrummet och hällde i medlet i håret och efter ca 20 minuter var det bara skölja och så var det klart!

Jag trivs egentligen bäst i ljusare toner men det är inget jag skulle vilja experimentera med hemma. Så det fick helt enkelt bli lite mörkare för att köra på den säkra sidan, vill ju inte förstöra håret.
Resultatet med färgen blev rätt bra faktiskt och jag är nöjd. Men som sagt lite ljusare toner är vad jag trivs bäst i men det är dyrt att vara ljusare, för då måste ut växten färgas ungefär var 7:e vecka och så ofta kan jag inte komma iväg nu, får nog vänta tills jag börjar jobba igen ungefär ;-) Den här lösningen blev ju typ arton gånger billigare för mig, spar nästan 2 lax ;-)

Färgen är heller inte jättemörk och har inte tvättat håret ännu och färgen kommer ju blekas mer och mer.
Jag tror dessutom det bara är bra för mitt hår att bara köra på toningar ett tag för jag tappar EXTREMT mycket hår just nu :/
Sist jag tappade såhär mycket hår var när jag skulle sluta amma Elwira. Men ska inte sluta amma Ludde än så jag vet inte varför jag tappar så mycket hår nu?

 
Jag idag, lite vågit hår efter att hag haft knut på babysimmet ;-) svårt att få till en helt rättvis färg med webcam...
Lilla E:s hand i bakgrunden :-)


Postat av: Nina - Glamourmamman

Snyggt! Vilken är din naturliga hårfärg? Jag är ganska mörk i botten, så jag måste göra nya slingor varannan månad ungefär. Dyrt... Har testat att vara brunett också, men trivdes aldrig riktigt.



Jag tappade mycket hår både när jag ammade och efteråt. Som tur är så går det ju över efter ett tag. Men man undrar ju nästan om man är sjuk när man ser alla hårstrån överallt!



Nej, nu ska jag mysa med familjen efter en ganska intensiv dag. Kram på dig!

2010-04-10 @ 18:40:12
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Skönt att få ordning på eländig utväxt, finns det något värre?



Ha en mysig lördags kväll!

Just nu här hemma står det en äpplekaka i ugnen, gissa om det kommer bli succe?

Kramelikram Camilla

2010-04-10 @ 18:52:41
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Therese

Du är säkert lika fin i mörkt som ljust. Har du svårt att komma iväg till frissan kanske du har någon vän som kan hjälpa dej med slingor? Jag brukade alltid hjälpa mina vänner förr, det krävs inte särskilt mycket kunskap för att slingor ska bli bra faktiskt bara lite jobb och pill.

2010-04-10 @ 19:07:56
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tappar också mycket hår men det har blivit lite bättre, vet inte heller varför.. Andreas brukar göra slingor på mig ibland och det har faktiskt blivit bra de gånger han gjort det! Fast det blir ju alltid lite bättre hos frisören, men just nu är det inget jag prioriterar så ofta fast jag hade gärnat vela :)

2010-04-10 @ 19:37:49
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: alexandra

oh ja butiksbakat är ju så underbart! Den senaste tiden har det blivit det för oss=) men nu är bröd bannlyst här, igen. Min mage mår,"tål", inte det där så bra. Men knäckebröd och sånt går bra. Fin du är i håret föresten!



kram

2010-04-10 @ 20:15:29
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Cdot

Jag tappade massor med hår när min dotter var runt 4-6 månader (slutade amma när hon var 18 månader) och med sonen har det varit detsamma eller med honom så började jag tappa hår redan när han var 2-3 måander...han är snart 7 månader nu och jag helammar praktiskt taget. SÅ man kan tappa hår under tiden man ammar oxå. Tur att du har så mycket att ta av!

2010-04-10 @ 21:03:56
Postat av: Therese

fint! kramar

2010-04-10 @ 22:40:15
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Hallojsan .

Ang skålarna säljs dom i tre pack för 195 kr :)

som Hittat .

Finns även stora skålar i tre ack att vispa i suoerfina :)

sen finns det dom med handdtag med :)



kram

2010-04-10 @ 23:47:09
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag förstår dej till fullo. Jag har också "kontrollbehov" och skulle faktiskt aldrig släppa lös en kompis i mitt huvud om hon inte vore utbildnad, nu har jag ju sån tur att jag fått två st. frisörer till familjen. Ändå är jag alltid lite "nervös" för att nåt ska bli galet, speciellt med slingor eftersom mitt hår är så mörkt och det fulaste ja vet är pissgula slingor.

2010-04-11 @ 08:45:49
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: carolina

herregud vart i herrans namn går du hos frisören?

jag tycker min är dyr, går på kloak, dom tar 1800:-

....

2010-04-11 @ 19:15:50
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: