Blogglov, påsklov, & "bara va"

Hej alla fina!

Jag liksom de allra flesta valde att inte prioriterat att knappt blogga nu under påsken, kändes väldigt oviktigt och inte speciellt kul heller under påsken. Familjen är så klart alltid viktigast och är nr 1 och det är ju rätt lätt att slänga in ett blogginlägg men som sagt det har inte prioriterats och kan inte blogga bara för "att", bloggar ju för att jag tycker är kul först och främst, sedan är det bara ett plus om andra gillar att läsa bloggen!
Bloggen min behövde också lite påsklov helt enkelt, eller blogglov skulle jag kunna kalla det ;-)

Påsken har varit toppen förutom att M gick och blev sjuk, hosta och feber ingen höjdare och killar blir ju av någon anledning såå dåliga när de är sjuka. han ska till läkaren i morgon och hoppas ingen annan här hemma blir dålig nu. 
Jag är ju mammaledig och känner ju inte direkt att jag är "ledig" eller för den delen har "lov" men den här påsken har jag verkligen försökt och satsat på vila och sömn, har vilat när de två små sussat och gått och lagt mig tidigt utan att bry mig om alla "måsten". Har försökt tagit det så lungt det bara går med två små runtomkring.
 Igår kom jag i säng efter åtta (!) på kvällen, strax efter jag nattat Ludde & Elwira, jag var så himla trött och somnade direkt, snacka om att det var SKÖNT att sova! Ludwig ammas dock 2 ggr innan klockan blev åtta på morgonen och lilla E vaknade i vanlig ordning och sedan vi andra. 
Ut vilad och ovanligt pigg känner jag mig iallafall, underbart! och det var "målet" med min påsk :-) 

Underbart fint väder fick vi ju med, förutom idag då det har varit snöblandat regn och ganska trist väder. Fast idag har "bott" i köket och lagat mat och bakat, en kort sväng ut för att handla var allt jag kände för idag. 
Men annars har vi varit mycket ute i solen under påsken och haft det skönt. Årets första fika utomhus intogs i helgen,så mysigt!

Känner mig riktigt jäst efter påskmat, påskgodis och påskägg full med smågodis vill jag lova och dessutom blev jag sugen på smulpaj med kanel och äpple tidigare som jag förätit mig på ikväll, min mage ser ut som en ballong! jisses, man skulle kunna tro att det bor en nr 3 där nu ;-)

Har knappt knäppt några bilder alls under påsken, inge kul att vara utan systemkameran :-( men bjuder på dessa två, för det var allt jag hade i mobilen.

Nu ska jag hoppa in och ta en skön dusch och fixa till mina naglar (välbehövligt) och så ska vi se film & mys i soffan.

Hoppas ni andra haft en riktigt skön påsk och att ni som jag känner er ut vilade! Snart är påsken över och i morgon rullar vardagen igång igen med allt vad det innebär. Kram och hej!

Elwira satt en stund och njöt i vårsolen igår,men här hade hon precis fått nog och är på väg ner och iväg :-)

Kröp tillbaka till sängen idag med mina två små efter frukosten och hela familjen slumrade till en extra stund, supermys! (foton från mobilen)

Postat av: Sandra

Skönt att du fått ordentligt med vila nu under påsk! Vi har varit och flängt överallt så här känns det nästan tvärtom. Lite småjobbigt att åka på många ställen men ändå roligt att träffa alla. Mysig den sista bilden var! Nu ska vi se film och äta hemmagjord pizza. Hoppas ni får en jättebra kväll! Kram

2010-04-05 @ 20:37:04
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Härligt att höra att du också har njutit av påsken :-) Ha en mysig kväll!

Kram!

2010-04-05 @ 20:55:26
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Alexandra -gravid vecka 38

Vilka fina barn du har :D Underbart fin header oxå.

Haha. Ja, man vill ju kanske bada två vuxna nångång oxå ;) Hihi! Alltså kan vi inte ha ett minibadkar.

2010-04-05 @ 21:04:32
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Cdot

Haha jag nå fan har du rätt i att karlar alltid blir sååå sjuka när dom är sjuk. MIn sambo har oxå varit sjuk i påsk, började i fredags och jag fyllde dessutom år igår. Denna helg har bara varit vädigt arbetsam tycker jag med två små och en sjuk man ;-)

2010-04-05 @ 21:36:13
Postat av: Therese

Trist med kameran och Ms sjukdom! Ni verkar ha haft det mysigt mellan varven i alla fall. kramar

2010-04-05 @ 23:22:04
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

Det jag menade med att vi alltid har rätt i den meningen syftar till det som står innan, att den fega personen som kommenterar anonymt påstod att jag alltid måste ha rätt. Och när det gäller Elion gör vi alltid det som är rätt för honom och oss! Inte sagt att vi inte uppskattar råd och tips för vi lär oss av andra igenom hela livet, men att tro att man kan veta vad som är bättre för honom än vad vi gör som känner honom är smått patetiskt ;-).

2010-04-05 @ 23:50:39
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Fru Evelina

Ja eller hur! De kommentarerna som retade upp mig finns under inlägget hemmagym fixat. Kort och gott är det framför allt en person som går till personangrepp mot mig som mamma och som person, vilket såklart inte är okej!

2010-04-06 @ 00:00:45
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: