Hemmagjord hallonmarmelad

Igår blev jag sugen på att göra något av mina vildhallon som jag fick av pappa som han plockade uppe i Norrland när han var där för någon vecka sedan. 
Hade även hallon från M:s föräldrars gård som jag plockade i somras så jag handlade ingredienser och burkar på åhlens och satte igång att koka hallonmarmelad!
Har aldrig gjort varken sylt eller marmelad men det var verkligen busenkelt! Bara koka ihop bären,  sylt sockret med vaniljsocker och en svätt citron, skumma av och sedan hälla upp i burkarna- busenkelt och det var klart på minre än 30 minuter- busenkelt och supergott!

Lyxigt med hemmagjord hallonsylt med icke-köpta bär tycker jag. Hade tänkt pyssla ihop några snygga etiketter också, syster T var ju förbi här i går och jag gav bort en burk till dom så det var lite synd att jag inte hade hunnit sätta dit någon söt etikett med texten "Erikas hemmagjorda hallonmarmelad" på, men men jag tror det uppskattades ändå, utan etikett


Postat av: Therese

Det kommer vara sjukt gott, jag ska laga pannkakor och äta till. kram

2009-09-20 @ 20:47:38
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh vad mummigt med egen sylt

2009-09-22 @ 22:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: