Alla är vackra som gravida

Eftersom jag jobbar i klädbutik och har dagligen kontakt med så många människor så får jag även höra en hel del med kommentarer ang min gravidmage och en hel del barnprat kan det bli med kunderna.
Även folk som jag känner i min omgivning pratar så klart om min mage och bebisen och allt runtomkring men det är lite extra roligt när helt vilt främmande människor kommer fram och kommenterar och pratar.
de människor som ger kommentarer får ett stort leende på läpparna och börjar prata om både det ena och det andra, och det tycker jag är kul för det är väl egentligen inte så typiskt svenskt att börja prata om annat bara sådär och när även dom berättar om sina barn, sin gravidmage, deras barnbarn, deras fruar, män eller vem det nu än är som kommenterar och berättar något om deras liv/upplevelser- det är det som är lika kul varje gång.

Något jag ofta får höra är "Du har en så fin mage" eller "magen klär dig", "vad vacker du är som gravid" eller "du har ju bara en mage" En del suckar och stönar och berättar om att de gick upp 30 kilo och var stor som en flodhäst eller en annan kommentar som jag får ibland "tänk om man hade sett ut sådär som gravid"
jag tycker självklart det är jätte smickrade att få alla dessa fina kommentarer, för det är bara fina kommentarer jag får i verkliga livet- tror faktiskt ingen främling skulle säga något elakt till en främmande gravid kvinna?
Här på bloggen är det nog lättare för de människor som vill vara elaka, för då sitter de gömda bakom en datorskärm någonstans. Har bara fått någon enstaka "elak" kommentar här på bloggen och då skrev någon "fett knop" som jag tror att det var meningen att personen skulle stava till "fetknopp" *hehe*

 
En konstig känsla jag kan få ibland när folk kläcker ur sig; "vad vacker du är som gravid" eller "vad smal och fin du är som gravid" så ploppar en tanke upp att- alla gravida är väl vackra? jag är inget undantag.
Visst alla har olika kroppar från början innan magen börjar växa fram, men det är fortfarande en bebis som utvecklas och växer inuti kvinnans kropp och DET gör vilken kvinna som helst vacker, oavsett hur man ser ut. 

ALLA är vackra som gravida, det är ett nytt liv därinne och vad är vackrare än självast livet och kärleken?



Postat av: Sandra

Ja, vi har funderat på att kanske byta förskola tills det är dags att skola in bebis så kan man skola in dem på samma förskola.. Men jag ska komma ihåg eran förskola eftersom vi gärna vill ha ur och skur om vi ska byta :)

2009-09-23 @ 20:10:40
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Helt rätt! Tycker att vårt samhälle är lite farligt på så sätt - att endast det smala är "vackert". Men du ÄR vacker, med eller utan mage :-)

Kram Nina

2009-09-23 @ 20:55:32
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Madde

Jättefint skrivet :)

2009-09-24 @ 04:01:49
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Underbart fin skrivet. Det stämmer sååå bra!

2009-09-24 @ 17:34:27
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: