Plan B, plan C, plan D?

puh vilka bestyr vi haft här hemma ikväll! Det började ju med att Elwira klättrade över spjälsängen i morse så då fickvi ta bort ena långsidan av spjälor och sätta dit den tillhörande plankan istället.
En riktig säng ska hon så klart få nu istället, men hon får ha kvar sin säng ett tag tills vi besökt mio & ikea.

När jag provade lägga henne i sängen första gången så var hon uppe direkt och drog ut lådorna som finns i hennes rum så jag tejpade igen lådorna och provade lägga henne igen, men jag hann knappt gå ut ut ur rummet förens jag hörde hur tejpen revs bort av små fingrar...
Vi får nog köpa sånadär barnsäkra "lås" som finns och skruva dit men ikväll fanns ju ingen möjlighet till att fixa med sånt så vi fick helt enkelt lyfta ut byråerna ur hennes rum.
Sedan gjorde vi et nytt försök och lägga henne och jag stod och tittade i springan vid dörren och hon gick upp direkt och sedan strosade runt ett tag i rummet men sedan gick hon faktiskt tillbaka till sängen- yes tänkte jag!
Gick tillbaka kanske 5 minuter till hennes rumm för att kolla om hon låg kvar men inte då och vet ni vad busungen gör? jo hon har pillat bort en sån där rund plast grej som man sätter för där det varit ett el uttag! (se bild) inget farligt dock eftersom det inte var ström där. Men istället hade hon även pillat på ett annat ställe där det är el i och där sitter inte eluttaget fast ordentligt in i väggen längre, så där kan det vara farligt och pilla så i morgon måste vi fixa hit en elektriker för där vill man inte gärna pilla själv....Så där var det altså kört att ha kvar henne i sitt rum.
M har sitt lilla kontor här hemma och där bestämde vi oss för att där får hon sova tills hennes rum är helt barnsäkrat.
Så då var det "bara" att lyfta ut dator, skrivbord och bokhylla från rummet. Jag trodde först vi kunde flytta hans prylar till Elwiras rum så länge men då skulle M bli tvungen att dra en lång kabel genom halva lägenheten och jag avskyr kablar så nu har han sina prylar med dator och allt i vardagsrummet :-) tur att vi har ett stort vardagsrum så det inte står i vägen.

Efter vi fixat och donat med allt så var det slutligen dags att lägga Elwira för kvällen i den lilla rummet som liknar något slags rum i en flyktingförläggning, nej inte så hemskt men det är ett helt tomt rum med bara hennes säng i, stackarn... men det är provisoriskt och ett barnsäkert rum iallafall.
Det gick faktiskt bra att lägga Elwira, men hon somnade dock med halva kroppen utanför sängen, lilla hjärtat! fick gå in och lägga henne tillrätta. Jag la även en fårskinnsfäll vid sängen, ifall hon trillar ur så hamnar hon lite mjukare även om det inte är så högt. En säng med kant måste vi skaffa snarast.

Skönt att hon faktiskt somnade isängen tillslut men nu önskar jag nästan att vi hade skaffat en sån där babyvakt, för hon kommer få ropa ordentligt när hon vaknar i morgon för rummet hon sover i är ganska långt ifrån vårat och det hörs väldigt dåligt.. men jag vaknar iochförsig lätt av barnen så jag hör henne nog, och det finns verkligen inget hon kan skada sig på i rummet.

Jag har suttit och kollat på film med m nu ikväll och jag är helt slut känner jag och ska masa mig in och ta en efterlängtad dusch nu, så skönt efter allt styr här hemma idag =)

Elwiras lilla bus... hmm!

Såhär såg hon ut när vi skulle kolla till henne om hon somnat i sängen, och ja det hade hon, halva hon =)


Postat av: Rövarmamman

hihi, vår lilla tjej är helt galen i de där locken som sitter på väggarna och kablarna, varje dag verkr hon upptäcka nya också... förstår precis vad du menar man blir helt slut!:) Hoppas du får vila lite nu o ett skön avslut på denna vecka,Kram

2009-10-18 @ 22:09:30
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Ellen

Nemen vilken överraskning att jag hamnade här, tog ett tag innan jag kopplade att det var dig jag hittat och läste om. Vet inte om du minns mig, Ellen (syskon till filip och ludwig) ifrån klockaretorps/Carl bergstens gatan-gården. Grattis till dina två vackra barn, en väldigt färsk ser jag. Väntar själv min första nu och har gått över 10 dagar, antar att det slår till när man minst anar det :-) Kram till dig!

2009-10-18 @ 23:35:21
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Therese

ha ha så kul! kram

2009-10-18 @ 23:36:39
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Cdot

Men Jesus va söt hon är!! Hon står ju nästan och sover, haha

2009-10-19 @ 07:12:07
Postat av: Nina

Haha va gulligt! =)

Ha en bra vecka!

2009-10-19 @ 09:26:37
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Petra

haha vilken buse:)klarar hon att sova hela nätter utan att ramla ur sängen vi har en lika men igår sattes en bräda upp för Engla hamnar typ på golvet annars;)kram

2009-10-19 @ 09:29:25
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Ellinor

haha sötnos!

2009-10-19 @ 10:40:13
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Tindra

Bästa Bilden ju! Vilka fina minnen det blir,....det är nog svårt i början för dem då dem inte har kunnat komma ur sängen själv, blir ju ett äventyr men hon kommer lära att sig där sover man enbart o inte leker :)

Hoppas du får en bra dag....

2009-10-19 @ 10:41:36
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad söt hon är när hon halvstår och sover :) Ha en fin start på veckan, kram!

2009-10-19 @ 11:35:32
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Jasmine

Åh sötnos! Ja det här med eluttag, det är inte alls kul men får ha ögonen öppna HELA tiden känns det som, den har sina knep dem små!

2009-10-19 @ 12:33:59
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: alexandra

hihi som hon sover ;-) Sötaste kappan du köpt till henne!! Kram

2009-10-19 @ 19:02:55
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Stina

Lilla gumman, så sött hon somnade! Tur att ni hittade en löäsning. Vi har tänkt att ta bort långsidan på Majas säng ett tag, men har inte riktigt kommit till skott. Ha en fin kväll!

2009-10-19 @ 19:58:46
URL: http://girle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: