Kaotisk hemresa


Idag har vi haft en mysig dag i Stockholm hemma hos kusinen viggo på 1-års kalas i Sthlm.  Vi åkte tåg dit och ditresan gick som på räls rent ut sagt men hemresan var riktigt jobbig och det började med att pendeln var försenad för pga en olycka på spåret.
Sedan fortsatte det hela med spårändringar på centralen, hissar som inte fungerade (där det inte heller fanns rulltrappa), tåget var försenat så det blev ca 40 min väntan stillastående innan tåget började rulla osv...
Så över två timmar senare var vi tillslut hemma *puH* tyckte så synd om Elwira som var trött eftersom vi var hemma över en timme efter hennes vanliga sov-tid för natten, så det blev lite stressigt där på tåget.
Jag brukar inte vara den som "beklagar" mig när saker och ting inte går som de ska men den här resan ikväll gick verkligen snett från början till start samt att jag hade huvudvärk dessutom och så grädden på moset så vrickade jag foten och höll på att ramla precis då jag skulle öppna upp dörren till lägenheten, kunde helt enkelt inte bli bättre. TUR att jag trots allt har två snälla små barn.
Det ärmMinst sagt skönt att vara hemma  igen och efter ett snabbt bad och kvällsgröt för Elwira så somnade hon på två röda.

Bortsett från den kaotiska hemresan 8det kommer dröja innan jag sätter mig på ett tåg igen) så har vi haft  en toppendag! mer om det strax, ska ladda upp bilder =)

En små trött Elwira som väntar på det försenade tåget i sthlm

Postat av: Tindra

Ojj hoppas allt gick bra till slut, inte kul med jobbiga resor.

2009-11-23 @ 10:19:55
URL: http://tindraohara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: