En perfekt dag

Vi har haft en helt perfekt förmiddag/kväll ute hos Elwiras farmor & farfar idag. Hela M:s familj var där + alla barnen, så vi var 6 barn och 10 vuxna där idag, så kul när alla var samlade =) Det har varit toppenväder med solsken och vi har njutit av solen och Elwira har klappat alla djuren. Hon "pratar" som bara tusan med alla små hundar (jack Russels) som bor på gården och tycker dom är extra spännande, så söt.
Vi grillade även en massa olika sorters kött, bakpotatis samt sallader till och en massa andra goda tillbehör, mums! jag skulle kunna grilla var dag.
Jag hjälpte till lite med att göra tårtor som även dom blev jättegoda och så åt vi extra jordgubbar till. Och just jordgubbar var verkligen en hit tyckte Elwira som bara ville ha mer och mer =)
Det är många som har fyllt år nyligen så de som fyllt år så det delades ut många presenter av farmor & farfar till alla. Jag som redan fått födelsedagspresent av dom fick en jättefin bukett med blommor, det kom verkligen oväntat! så gulligt. Att få blommor känns alltid lite lyxigt.
Brännboll har det även spelas och M:s äldsta systers son fyllde 8 år i veckan och han hade fått en ny fyrhjuling som han visade upp, och så ska han få en två hjuling också, väldigt bortskämd är han faktiskt. Var kul att se när han körde och gasade runt som en galning.
Elwira stormtrivdes idag och ville bara vara ute hela tiden, när jag lyfte in henne ett par gånger så blev hon inte alls glad! är ju så mycket att titta på och grejja med utomhus på gården :-)
Elwira fick sova sin eftermiddags lur i spjälsängen de har där och det gick som vanligt bra och hon sov lite över en timme som hon brukar, så det var skönt att hon kunde göra det som hon brukar fast vi inte var hemma.

Det har verkligen varit så kul idag och få umgås med alla och vädret kunde inte bli bättre, det var bara att njuta i fulla drag!
Jag har nyss tagit en dusch och dragit må mig myskläder så nu ska jag bara fylla upp en skål med ostbågar och sedan ska jag och M se på film, ett bra avslut på söndagen tycker jag


Elwira spatserar i solskenet

Hundvalparna hade vuxit till sig sedan sist och är så söta

Elwira ville gärna känna på dom små puppisarna men de små kan verkligen bitas så det gällde att ha koll på hennes små fingrar där

M var med på brännbollen och han är hunken på bild till höger ;-)

Supergoda tårtan med bla choklad, daim kulor, marsansås, grädde och mosade jordgubbar i

Till kvällen blev det lite kyligare så då fick en kofta+ jeansjackan åka på, både för mig och lillan

Elwira fick ett pussel i förskotts present

Postat av: Maria

Ser ut som ni hade en perfa dag! Å elwira är supersöt som vanligt :)

2009-05-03 @ 22:29:56
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jättefina bilder!Kram

2009-05-03 @ 23:11:02
URL: http://brunettbeckie.blogg.se/
Postat av: frida

låter som en god tårta! :) tänkte baka en till min pojkvän som fyller år på fredag, hihi! Men vad ska man köpa till nån som redan har allt?

supersöta hundar med :)

2009-05-03 @ 23:45:30
URL: http://racke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: