Nästan som vanlig :-)

Idag gick det mycket bättre vid läggningen. Inte så konstigt när man tänker efter hur allt var igår, eftersom allt blev nytt för lillan. Först och främst åkte vi ju rätt sent och hon kunde inte somna på tåget etersom det var ljust. Och de vanliga rutinerna blev ju inte vanliga eftersom tre till huvuden var med här hemma när det skulle matas, bytas och nattas. I vanliga fall är det alltid bara jag och M som lägger lillan, utan att tre till personer är med och pratar och vill hjälpa till.

Men idag var jag själv när vi hade vår lilla kvällstund jag och Elwira. Vi var själva vid bordet när hon fick gröt då mamma duschade och pappa var iväg och hämtade yster R hemma hos sig.
Så det var lungt och stilla som det bruukar. La henne i sängen strax innan halv åtta (som är vanlig tid) och då låg hon still och jag gick ut ur rummet och hon var tyst ett par minuter tills hon började pipa där inne i rummet. Men lilla hjärtat hade bara lagt en kotte, och ingen kan väl sova med en sån. Så snabbt bya blöja i halvmörkret och sedan stoppa om, ge nallen och så åkte de små fingrarna in i munnen igen och hon somnade. Andades(nästan) ut när allt verkade som vanligt efteråt, och hon har sovit fram tils nyss då hon vaknade en sväng men somnade om rätt snart.
Jag tror och hoppas hon kommer sova hela natten som vanligt nu till i morgon, men jag ropar inte hej än.
Jag blev lite lessen igår när ingenting var bra och det inte gick att göra så mycket. Jag vet att det inte är några ovanligheter att de små kan ha sömnproblem, men eftersom vi knappt aldrig haft det så blev det en stor grej, fast det egentligen inte är det.
Mamma har berättat att min äldsta syster var som Elwira nästan varje kväll/natt (!) så man ska ju verkligen inte "klaga"

Nu sitter jag här trött, nyduschad och ska bara borsta tänderna och hoppa i säng bums.  morgon ska jag träffa kristine och alla hästarna, det ska bli kul!

Natti natti! (ps, tack för alla fina kommentarer, jag svarar alltid på dom men när jag har mer tid och ork, så i morgon med andra ord ;-) ) KRAM!


Postat av: Lina

Skönt att det går bra.

Agnes hade super svårt att sova borta, hon gillade det inte alls!

2009-03-13 @ 10:20:19
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Fin blogg! Roligt att läsa om andra fashionabla mammor :)

Min dotter föddes 23e juni 2008. Fråga: Har du börjat jobba igen? I så fall, hur funkar det?

2009-03-13 @ 10:58:37
URL: http://familyaffair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: