Lång lista

Nu har jag också gjort den låååånga listan

Lovar du att vara ärlig? Absolut

Du heter: Erika, Matilda

Smeknamn: Kika, ragger (ja mina systrar kallar mig det ibland, fråga mig inte varför) älskling mfl

Låt som när du är ledsen sörjer till? Nej, jag sörjer inte till någon speciell låt, men det finns många sorgliga låtar

Beroende av: Min lilla familj, mina systrar och föräldrar Även godis i alla dess former!

Vem behöver du mest just nu: Snarare saknar, mina vänner från Norrköping

Vad tror folk om dig? Folk har helt skilda tankar om mig här och ifrån min min hemstad. Här i v-ås där jag bor så har de flesta märkt av min lugna sida eftersom jag blev gravid när jag bodde här samt mammaledig med Elwira, och det som folk ser är så klart en familjär mamma. Innan jag flyttade från min hemstad var jag en riktig partyprinsessa och festade mycket och gärna och var allmänt wild & crazy :-) så folk från hemorten har nog svårt att se mig som mamma nu, medans de här i V-ås har kanske svårt att se mig som partyprinsessa?

Stämmer det? Jag är fortfarande en partyprinsessa, men som lagt det på hyllan för ett tag. Våran lilla familj kommer altid vara prio ett.
Vad får du oftast komplimanger för? olika kroppsdelar exempelvis för mitt hår, mina ögon och mina ben

Vad säger du för att imponera på någon? Varför skulle jag imponera på någon?

Hur imponerar man på dig? Humor, självdistans och vara glad och trevlig

Brukar du skratta för dig själv? Jämt och ständigt

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Kan du maila om hur jag vattenstämplar mina foton"

Var bor du? i Västmanland, Västerås

Trivs du där: Ja, jag trivs

Äger du några converse: Jo, 4 par dock två vita

Sprit, cider, vin eller öl: Cider och goda drinkar

Brukar du bli för full: När jag var lite yngre och det var inget vidare

Vad har du för mobil operatör: Comviq

Är du allergisk i mot något: Nej inte vad jag vet

Har du haft sex idag: Hehe, nix

Hur svarar du i mobilen: Hej det är Erika eller hallå

Vem ringde du senast? M

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Kolla om det finns något fint till Elwira"

Antal timmar sömn inatt: 7

Sov du ensam: Nej, alltid med M

Brukar du komma i tid: Jag är en riktig tidsoptimist men försöker alltid komma i tid,

När mår du bra: När mina närmaste mår bra och livet flyter på

När blev du fotad senast: hmm för någon dag sedan

Hur känner du dig nu: Lite småstressad av någon anledning försöker varva ner med den här listan :-)

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt

Vad tycker du om fötter: Jag gillar mina fötter och Elwiras små söta är för härliga! M har jättefina och LENA fötter för att vara kille. Fötterna ska vara vårdade!

Vad saknar du: Solen

Hade du en bra kväll igår?Mysig söndag, kan inte vara bättre
Favorit dryck på morgonen: God morgons färskpressade apelsinjuice Valencia! Brämhults kan slänga sig i väggen ;-)

Rakar du benen: Ja

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 23 tiden

Är du blyg? Nej

Sysslar du med någon idrott: Nej

Vill du hellre ha mail än brev: Mail är ju smidigast och snabbast men inbjudningar och tack/lyckönskningar är fint att få på posten

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, men även andra och tredje ;-)

Har du spytt offentligt: jo, pinsamt men sant dock längesedan, haha

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Skulle känna på hur det är att bli bemött

Är du nöjd med ditt liv: Ja absolut! I framtiden blir det nog ett annat jobb som gäller, men jag gillar själva yrket för kläder och mode är så  kul, har svårt för att stanna på ett och samma ställe länge

Är du bortskämd: Jo, jag är väl kanske mer bortskämd än vad jag vill erkänna

Vad gör du i morgon:  Ska bara umgås så mycket som möjligt nu med kära Elwira och M, för nästa vecka börjar jag jobba igen

Vad är det värsta du vet? Falskhet,pedofiler, djurplågeri, hat, det finns tyvärr mycket

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? helt olika från  vecka till vecka

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen aning

Vad längtar du till? Solen!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, det har jag men träffar tyvärr inte mina bästa vänner dagligen eftersom de inte bor här, så det är tur att det finns telefon :-)

Vad är det finaste du fått? Underbara Elwira med finaste M

Hur gammal är du: 23 snart den 31:e Mars

Tycker du om någon just nu: ja, jag gillar många

Om fem månader: Är vi kanske i Spanien?

Du samlar på: erfarenheter

Gröna eller röda äppeln: Jag gillar bägge, beroende på sort men mest röda och gärna pink lady

Vem ringer du när du är arg/ledsen: surar hemma och pratar med M, ibland har det hänt att jag ringer mamma

Gillar du golf: Har aldrig provat riktig golf, för minigolf räknas väl inte. Men lite väl segt tycker jag nog

Vilken tid gick du upp idag: efter åtta

Har du sovit i din egna säng inatt: ja

Har du strumpor på dig nu: ja

Är det okej att gråta: Ja

När grät du senast: löjligt, men det var när jag såg en sorglig film för ett tag sedan

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Hjälp, jag kommer inte på något!

Bär du glasögon eller linser: linser

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej men oftast är det bättre kvalité på vissa märken

När går du upp ur sängen en helgmorgon: ligger gärna kvar så länge som möjligt, gärna till lunch om det går :-)

Har du piercing: naveln och öronen

Vill du gifta dig: Ja, någongång men det är ingen stress

Vill du ha barn: Har underbaraste Elwira, men ett syskon vill vi ge henne

Är du bra på att laga mat: Det beror väl på vem man jämför med. Men det tycker jag själv att jag är, det blir oftast lyckat och andra gillar det jag gör så då måste det vara bra

Är du flygrädd: Nej

Hur vig är du: Lite vig

Är du musikalisk? Älskar att dansa och vad tråkigt livet vore utan musik

Vad dricker du helst när du är törstig: vatten

Vilken är din favoritglass: favorit? GB:s texas pecan, Ben & Jerry´s, Häagen-Dazs

Tror du på ett liv efter döden: Ja, vem vet Nangijala kanske finns

Tycker du om sushi: Ja det är jättegott ibland

Vad äter du helst när du ser på film: Smågodis, glass, chips eller morötter och dipp

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja och gifta i över 30 år!

Har du tandläkarskräck: Nej, känns som  man är i trygga händer när man är där

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll och nattmänniska
Vilken ögonfärg har du: Blå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det måste varit väldigt längesedan, när jag var liten kanske

Biter du på naglarna: Nej

Röker du: Nej

Hur ofta tränar/motionerar du: Nej, men lungna promenader blir det ett par gånger per vecka

Senaste låt du hörde: "Hejja bamse" och andra barnlåtar som rullar i cd-spelaren i köket där Elwira är med pappa nu

*Puh* det var det


Postat av: Trude

Gud vad kul att läsa dina svar:). Tycker din blogg är så härlig och gillar när du tipsar om både kläder och saker, du har så bra smak:).

2009-03-23 @ 14:50:12
URL: http://trudes.blogg.se/
Postat av: Naomi

Hej!

gud va många frågor!

haha....men vad snällt av dig att du läser min blogg jag kommer altid att läsa sin blogg. Du har mkt humor värkar det som och jag gillar folk som har det!

Kram Naomi:)

2009-03-23 @ 15:35:50
URL: http://hellonaomi.blogg.se/
Postat av: edith

Vilken skostorlek har du? :) Kramar!

2009-03-23 @ 17:28:49
URL: http://edth.devote.se
Postat av: Erika

Edith: 36

2009-03-23 @ 17:41:59
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Therese

shit vilket arbete, kul att läsa, men ringer du morsan när du varit sur :)))) shit! pussar syster T

2009-03-23 @ 17:56:25
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj, är du bara 23 trodde jag inte du ser mycket äldre ut. Bra blogg förövrigt! / Maria

2009-03-24 @ 14:50:38
Postat av: Erika

Maria: det tar jag som en komplimang, får ständigt höra att jag ser så ung ut nämligen :-)

2009-03-24 @ 19:45:28
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: