Mammig/pappig/separationsångest....

Har varit ute och gått en promenad tidigare idag och inte gjort något speciellt här hemma idag men endå känner jag mig så seg. Tyckte ja skulle bli piggare av promenaden i den kyliga luften men icke. Ikväll ska jag gå och lägga mig supertidigt för jag tror att jag bara behöver lite extra sömn i natt.

Elwira har i allafall blivit bättre med sin separationsångest som hon har, mammig/pappig säger vissa. Det började i julas ungefär och då blev hon rätt kinkig om jag gick iväg eller om någon annan höll i henne. Det var inte så alla gånger, men ibland så. Det har varit samma sak med M, om han gått ifrån henne så har hon blivit exakt likadan.
Direkt när man gått ifrån en stund från  henne här hemma så har hon börjat pipa direkt. Man ska gå iväg samtidigt som hon ser det sägs det så man inte bara "försvinner" innan hon lagt märke till det.
Med lite träning så verkar separationsångesten vara borta, för nu har hon inte sagt ett ljud i några dagar.
Lilla hjärtat som har trott att man aldrig mer ska komma tillbaka! träning ger resultat =)  nu har väl inte Elwira varit extrem men det är nog bra med lite träning så hon känner sig trygg.


Postat av: Ingela

Har läst och hört att barnet, när det är runt 8 månader, brukar ha en fas som innebär separationsångest och att de kan vara väldigt mammiga och pappiga.Inget jag ser fram emot direkt men det är skönt att veta att det går över! :-)

2009-01-08 @ 16:32:25
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det är den sk "åttamånadersångesten" du skriver om, och du kan nog räkna med att den kommer att hålla i sig några månader, så bli inte ledsen om det dyker upp redan i morgon igen. Alexander är nu 10½ månad och är fortfarande lite sådan. Det brukar försvinna runt året.

2009-01-08 @ 16:34:29
URL: http://vildvittra.net
Postat av: Sofia

Just det jag glömde... Samla och få kampanjerna går ut på att man samlar streckkoder från burkmat och annat och de är värda olika poäng. Sen finns det olika premier som är värda olika många poäng. Tex SkipHop-väskan var värd 300 poäng. Tyckte det var ett bra "pris" för en sån väska, för Alex hade ju ändå ätit all maten. Eller ja nästan i alla fall. Jag fick lite hjälp på traven av en kompis som inte orkade samla :)

2009-01-08 @ 16:54:37
URL: http://vildvittra.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: