Kavat

Igår när jag satte på Elwiras vinterskor från kavat med rött skinn så frågade m mig vart hennes nya silvriga kavat kängor försvann eftersom han aldrig sett dom på Elwiras fossningar.
Jag hade helt och hållet glömt bort att jag köpt ett par nya kängor till Elwira (amningshjärna!) Men de låg fortfarande kvar i kartongen i en av garderoberna, så jag hittade dom iallfall direkt ;-)

När det var dags för att spana efter vinterskor tidigare i år så tänkte jag direkt att det skulle bli ett par från kavat eftersom deras sko modeller är som gjorda för Elwiras fötter och är av hög kvalite´. tycker det är jätteviktigt med ordentliga skor och om det är något det är värt att lägga några extra kronor på så är det skor.
Elwira har nu ett par vinterkängor från Viking och två par från kavat, ett par för mycket egentligen men hon fick nämligen ett par andra Kavat kängor efter jag redan köpt denna modell från vinterns kollektion-09.

 tidigare i år var jag inne hos Vincent shoestore och spanade och de hade några söta vinterskor i rosa men de hade tydligen syntetfoder/teddyfoder och jag vill så klart ha det bästa till Elwiras små fossingar så det blev dessa söta vinterkängor i äkta skinn och foder av ylle.
Tänkte att jag skulle brodera hennes namn på dessa, men det missade jag tyvärr.

Ett stort plus med kavat skor är att de är väldigt lätta att få på. De är väldigt lätta, kanske inte syns men de väger inte alls mycket. Både fina med det färgade silvriga skinnet och luddet upptill samt att de är väldigt praktiska och Elwira går stadigt på jorden med dessa, kan faktiskt inte bli mycket bättre :-)

Kavat vinterkänga i söta modellen "Lisa"

Köpta på kavats webbshop

Postat av: josefine

jättesöta !

2009-12-29 @ 11:13:57
Postat av: Lotta

Sååå söta!

Har du sålt din burberry dyna som låg ute på tradera i början av nov? Om du har den kvar är jag intresserad.....

2009-12-29 @ 12:09:40
Postat av: Carolina

Ursöta är dem!

2009-12-29 @ 12:17:29
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Jasmine

Min lilla loppa har också dem kavatkängorna fast vita, vi är såååå himla nöjda med dem! kram

2009-12-29 @ 14:16:05
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Lotta: Ja den är såld...

2009-12-29 @ 14:18:29
Postat av: bente

åhh så fina. är ju med helt såld på Kavat. Tilde har vanliga röda i år men dessa blev jag väldigt sugen på. kram

2009-12-29 @ 15:21:56
Postat av: Therese

jättesnygga synd att det inte finns några snygga till killar...men det är som vanligt! Som tur är väntar våren då Viggo, Elwira och Ludwig får ha Converse. Elwira och Viggo ska matcha varandra i sina Adidas med :) nu längtar jag till våren av bara tanken. kramar

2009-12-29 @ 15:55:16
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Therese

Lotta jag har en suflett och dyna till salu, maila på [email protected]



Erika har du någon email till Lotta?

2009-12-29 @ 20:39:02
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Älskar kavat skor och har flitigt använt om till våra barn samt ett par skinn från pax :)

som vart stor favorit hemma hos oss:)



ha en fin kväll kram

2009-12-29 @ 22:09:42
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Therese

Hihi, han verkar ha koll din M:) Köpte ett par liknande Kavat till Saga häromdagen. Jag är verkigen helt lost när det kommer till storlekar så nu i efterhand inser jag att det nog kanske hade varit bra med en storlek större, hrm. Fast då undrar jag om hon skulle kunnat gå i dem över huvud taget för hon är ju inte så stabil ännu... Det finns ett par från Vincent med skinn och lammpäls, rea nu men tror det är dåligt med storlekar.

2009-12-30 @ 01:12:09
URL: http://thereseedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: