Baka?

När det kommer till bakning så är det den här boken som jag helst plockar fram vid tillfälle. Nu på senaste tiden har jag inte alls haft tid för bakning, inte så mycket som jag velat (gottegris som jag är) jag älskar verkligen att baka och prova nya saker i köket.

Satt och bläddrade lite i just den här boken igår och kom på att det även finns bröd recept som jag inte tänkt på tidigare. Har länge varit sugen på att testa på surdegsbröd och det fanns recept på det här, det måste jag göra någon dag. 

Lussebullar skulle väl vara ultimat men jag är inte så sugen på det i år då jag tänker tillbaka på förra julen då jag blev magsjuk timmarna efter jag stått och bakat just lussekatter.. och det är inga trevliga minnen direkt.
Annars är jag en hejare på att göra riktigt goda lussebullar med mandelmassa.

Idag är jag dock sugen på att baka något sötare, ska nog prova något från boken som jag inte gjort tidigare och det blir förmodligen inget brödbak idag utan något annat 

Min favorit bak-bok "a piece of cake" av Leila Lindholm

Postat av: Mikaela

Faktiskt, men det märker man om man vunnit!Allt bra med dig?

Kram

2009-12-03 @ 11:24:43
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Katrin

Jag älskar att baka! Gottegris som jag också är ;) Däremot är jag ganska nybliven glutenintolerant så allting blev genast lite krångligare.. Men lite lussebullar och pepparkakor ska jag försöka mig på så snart jag är frisk igen.



Ja tradera tar sjuukt lång tid, men det är skönt när det är gjort som du sa =)



Ja det är hemskt med alla dessa "föräldrar" som int kan hantera sina alkoholvanor när de har barn, just därför jag hade svårt att hålla tyst om det också. Förstår inte hur man kan vara så egoistisk och dum!! Gud jag blir så arg bara jag tänker på det..



Kram på er

2009-12-03 @ 11:53:44
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Carolina

Låter spännande med mandelmassa i lussebullar, något recept du vill dela med dig av? :-)



I dagens lucka inne hos mig kan man vinna 3 virkade kakor från Oa Pip - kika gärna in och var med!

2009-12-03 @ 12:05:06
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Emma

Om du inte har testat kolakakorna, så gör det. Fantastiskt goda!

2009-12-03 @ 14:09:49
Postat av: Rebecca

jag älskar att baka ^^

2009-12-03 @ 14:20:28
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Erika

Emma: kolakakorna är en storfavorit här med!

2009-12-03 @ 15:18:42
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: