Babybjörn babysitter

En sånhär baby björn sitter skulle jag aldrig ha klarat mig utan! Elwira och Ludwig är väldigt lika på såvis att de bägge väldigt tidigt INTE gillade att ligga ner utan ville vara med och sitta upp.
Till Elwira använde vi en sånhär babybjör som mormor & morfar sparat sedan vi var små som altså hade över 20 år på nacken, men lika bra för det. Funktionen är exakt densamma och det är bara färgerna på tyget som ändrats genom åren + att på denna nya som Ludwig fått så kan man ställa in den i tre olika sittlägen.

Den stolen Elwira satt i är nu i Stockholm hos syster T för hennes son fick också användning för denna.
Ska se till att hämta hem den för det skulle vara toppen att ha en extra här hemma för nu flyttar jag runt på den här mellan köket och vardagsrummet bland annat, ja där jag är med Elwira mest.

Har sett liknande sånahär babysitters men kan inte förstå de som barnet kan ligga ner helt plant i, helt onödig funktion.  Anledningen till varför vi använder denna är ju för att Ludwig vill sitta upp och sitta och titta och vara med. ser ingen anledning till varför babyn ska kunna ligga ner i denna också, väldigt onödigt.
Dessa stolar har även fått "bäst i test" år efter år.
Älskar också att den lilla kan sitta och "gunga" i den här och roa sig själv på så vis, kommer ihåg att Elwira satt och hungade som en tok med benen, kolla HÄR :-)
Får se om Ludwig också kommer göra så, såg så kul ut! just nu älskar han att sitta och pilla och greja med leksaksbågen som sitter framför han. han brukar snurrar på blommorna i väldig fart!

En sånhär babybjörn stol ser jag som ett måste-ha, kan varmt rekommendera en sånhär stol till små barn och ett tips är att spana på blocket för som sagt de äldre modellerna fyller precis samma funktion som de nya modellerna.
Ludwig i sin babybjörn- sitter

Postat av: Petra

Där satt han bra:)klart de vill upp o se lite:)kram

2009-12-21 @ 15:45:45
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Erica

Jättebra tips ;)



Ha en mysig måndag!!

2009-12-21 @ 15:56:45
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: unique

Den ser ju som ny ut. Tack för tipset du =)

2009-12-21 @ 17:11:38
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: unique

Hahaha... Jag är makalös. Nu förstår jag. Inte konstigt den ser ny ut =)

2009-12-21 @ 17:31:07
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Therese

en sån söting han är nu längtar jag sååååååååååå lille trollet, jag ska sniffa på honom. kramar

2009-12-21 @ 23:49:48
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: ullisar

ett bra tips! vi hade både en BabyBjörn och en sån man "lägger ner helt plant". båda fyllde sina funktioner helt perfekt; när EmmaLi var riktigt liten och kolikgrät hände det att hon somnade i den där planlagda sittern och iom att den gick att fälla ner så kunde hon sova i den nästan hela natten sen!

2009-12-22 @ 21:39:26
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: