Mitt 2009 del 1

Ännu ett år som varit helt fantastiskt och att ha blivit två barnmamma på rätt kort tid känns så roligt, det här hade jag inte kunnat drömma om.
Ett fantastiskt år har jag haft och fått uppleva en graviditet till och fått våran fina Ludwig. Nu har vi både den finaste tjejen och den finaste killen, dom är helt otroliga och kärleken är för stor för att beskrivas.

Nu kommer del 1 av min årsresumé

Januari

2009 startade kanske inte på bästa sättet för oss då Marcus fick magsjuka dagen innan julafton och sedan åkte Elwira på det på nyårsnatten och någon dag senare fick även jag "skiten" men den kom och gick rätt fort och Elwira slapp som tur var lindrigast undan av oss tre.

ett bar nr 2 hade vi planerat och hoppas på att få ganska tätt och i Januari plussade jag efter andra försöket :-) var en mäktig känsla och jag minns så väl när jag skulle ta testet och det plussade innan jag ens han blinka, tänkte att det skulle ta några sekunder så skulle jag och M titta samtidigt på det men det var helt klart ett starkt plus!
Det var det vi ville men det kändes fortfarande overkligt och det var blandade känslor eftersom nu när jag redan gått igenom en graviditet och vi fått Elwira så kändes det lite som vad som komma skulle, fast ändå inte på något vis. Otroligt glada var vi iallafall! =)
Elwira kunde även stå vid den här tidpunkten och hon gjorde framsteg i rasande tempo här,hon kröp dessutom i raketfart! Hennes svan-stol inhandlades i denna månad och den var verkligen ett bra köp eftersom hon fortfarande kan använda den, fast bygeln är bortplockad förstårs.
M och hans far var med om en otäck brandsvåda på en restaurang i januari och tack och lov klarade de sig och hann ut oskadda innan hela restaurangen stod i lågor och brann upp!
Elwira kunde mer eller mindre gå med vår hjälp och kunde ställa sig upp själv om hon höll i något

Jag använde mycket kjol i januari

Den här tyllkjolen måste jag ju plocka fram i år


Februari:

I Februari var den härliga våren på ingång och som varje år får jag alltid mer energi då men detta år kom tröttheten och illamåendet som ett paket på posten strax efter jag plussat. försökte dock suga åt mig så mycket sol som gav energi som möjligt när jag var ute med Elwira i vagnen. Blev en hel del slaskiga promenader här också.
En hel del film kollade jag och M på och alla krafter gick åt att ta hand om mig själv och Elwira. Att man kan bi så dålig när man väntar smått!



Bäst att håla i sig liite ;-)

Mars:
Här var jag på besök både i Norrköping och i Gävle och åkte själv med Elwira och som tur gick det bra trots att jag inte alls mådde 100% ännu med lille Ludwig i magen. Jag gick och längtade efter den dagen då det skulle vända, och den dagen kom tillslut ;-)
var iväg till Gävle med syster T här på ett minst sagt akut frisörbesök, lika skönt att fixa håret varje gång men här hade det tagit väldigt lång tid innan jag fick möjlighet att komma iväg.
Var otroligt skönt att bli lite ompysslad dessutom.
Elwira åkte runt någon vecka här i en gåstol som hon snabbt tröttnade på och sedan dröjde det inte länge innan han gick själv istället.
Mars månad är även min och mina systrars månad som vi alla tre fyller i och bara det tyder på en BRA månad :-) 

Magen v 19

Äntligen lite nyfriserad med nya slingor+ klippning

Elwira i gå stolen som knappt hann användas innan hon kunde gå

I Mars fick Elwira en gå stol men kort tid efteråt så ville hon inte ha den längre, utan hon skulle stå själv :-)

Den obligatoriska giraffen hänger med än idag när hon ska sova

April:

Här hade jag tänkt att börja jobba deltid igen efter mammaledigheten, eftersom jag ganska snart skulle gå på mammaledighet igen så ville jag jobba innan dess. men det var lättare sagt än gjort. Jag mådde fortfarande väldigt dåligt vid den här tidpunkten och jag orkade med en dag på jobbet och svimmade då när jag kom hem.
hade mycket yrsel vid en här tiden så jag tog mig nog lite vatten över huvudet här när jag faktiskt inte mådde bra. Blev sjukskriven i ca 2 veckor och sedan kunde jag komma tillbaka och jobba som vanligt igen, skönt!

magen i v 18, inte så stor än ;-)

Ludwig visade upp sig så fint! och var söt redan här. Kolla benet =)

En härlig dag parken med lillan

Älskade ljusa jeansleggins & jeanskjortan

MAJ

Maj är en annan favorit månad, för det är Elwiras månad och i år var det hennes första födelsedag som firades. Firades både lite i förskott med hela M.s familj några dagar innan E:s födelsedag och firande även flera andra i släkten som fyllt år då. ett riktigt grillparty och presenter till alla, även jag fick blommor, trots att jag inte ens fyllde år =) 
Elwiras födelsedag den 6 maj firade vi här hemma och sedan hade vi ett kalas i juni ute hos farmor & farfar för Elwira. Så mysigt så!
Det blev altså totalt tre tårtor som smaskades på kalasen här och var så klart uppskattat hos Elwira ;-)

I början av maj försvann Äntligen illamåendet helt och jag var gladare än någonsin, otroligt skönt när det vände och att få må bra igen.
ludwig var en aktiv liten bebis och det var så mysigt när bebis magen tittade fram på riktigt och graviditeten blev mer påtaglig dag för dag.
Var även iväg till Stockholm och var barnvakt åt Viggo, var supervarmt den dagen men jag hade det mysigt med bara lille Viggo den dagen och E var hemma med pappa.
Jag och M hade även våran 4 års dag här i maj som firades med middag hemma och soffmys.

magen i v 22

Underbara och sköna boyfriend jeans passade fint till växande magen

En solig dag i Stockholm när jag var barnvakt åt kusin Viggo

Viggo somnade när jag var ute och gick med han

Conversen på och lite ljusare i håret här till  sommaren

Flätor på olika vis är alltid en sommar favorit som kommer tillbaka varje år

När regnet kommer är favoriterna dessa från viking och ett annat par från burberry som sitter på mina fossingar

Elwira har alltid gillat hundar fast ibland kan de vara lite läskiga om de är för närgångna

Smakar födelsedagstårta i farfars knä

JUNI

I juni var det riktigt hett vissa dagar och här var jag åter en sväng till Norrköping och fick lite "avlastning" och hann pyssla om mig själv och fick sova ut lite här, skönt! hände aldrig annars så det var lite lyx för mig då.
Blev en del kvälls och eftermiddags promenader här eftersom det var för varmt för att vara ute mitt på dagen, vi myste och det kändes som sommarlov här, fast jag jobbade på som vanligt. Älskade när magen växte och blev mer och mer synlig, ju större desto finare =)  

mage vecka 25

Långklänning gillade jag ett tag i somras, perfekt till magen

med magen i vecka 26

busungen som alltid tar av sig sina innetofflor

Här är vi hemma i Norrköping och gungar på mormor & morfars tomt ute i solen

Fortsättning följer.... =)


Postat av: Petra

Hur gammal var Elwira när hon fick bruna ögon?

2009-12-31 @ 11:01:21
Postat av: Therese

mysig sammanfattning nu väntar jag på del 2 du får kolla in min sen med, blev klar igår sent. kramar och hoppas ni får ett fint nyår, vi ses på lördag!

2009-12-31 @ 11:55:12
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Johanna

du är verkligen riktigt snygg!

2009-12-31 @ 13:59:43
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Petra: det tog lång tid! det var länge vi undrade om hon kanske skulle få blå men sedan blev de hasselbruna, så kanske runt tre månader- då var vi ganska säkra. GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 15:56:36
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: