På Lady Gaga i Stockholm

Oj vilken dag det varit, halva katastrof och resten av halvan super rolig! Jag mådde jättedåligt idag hela förmiddagen och halva eftermiddagen, låg helt utslagen i sängen med huvudvärk och en trötthet som hette duga, kände mig precis som i början av graviditeten då jag var helt matt. Järnbristen gjorde sig minst sagt påmind i dag tror jag.
Var väldigt längesedan jag mådde så dåligt som jag gjorde i dag, var så trött att jag bara orkade ligga i sängen och kände för att gråa, vilket jag aldrig gjorde men jag var som sagt super trött.
Tvingade i mig mat, frukt och vatten samt järntabletter under hela dagen och framåt eftermiddagen släppte huvudvärken och jag började känna mig normal igen.
M Och Elwira åkte ut till hans mor och far runt lunchtid och jag som tjatat länge på att vi skulle åka dit orkade helt enkelt följa med då jag mådde som jag gjorde och det gjorde mig bara ännu mer lessen. Men förhoppningsvis kan vi åka dit på Tisdag då jag är ledig. M:s näst äldsta syster är där med hennes barn nu och jag vill verkligen träffa dom också.
Men det var nog "tur" att jag fick vara själv hemma med tröttheten och huvudvärken i några timmar utan att behöva känna något ansvar för Elwira och bara "kurera mig".
Planen var att åka till Stockholm också på eftermiddagen och jag trodde inte jag skulle orka följa med och jag ville inte ta huvudvärkstabletter bara för det (gillar inte ta det nu när jag är gravid) men lyckligtvis släppte den och blodpuddingen, frukten, vattnet och järntabletterna hjälpte mig tillslut att känna mig normal igen och fick orken tillbaka *halleluja*

Så på eftermiddagen var vi fem fnittriga tjejjer som satt i bilen till stockholm med en smått nervig chaufför som aldrig kört dit förut men hör och häpna vi hittade härifrån till grönan direkt, förutom en liten incident då denna tjej bakom ratten körde mot enkelriktat (!), men om man bortser från det så gick det bra :-)
Vi stannde på ett godisställe som jag tror är ett sv Sveriges största och köpte lite färdgodis, och köpte även en påse sockerfritt lösgodis till M som han blev glad att få, det är ju inte så många ställen som har just sockerfritt lös viktsgodis.
Jag hade dock sådan otur med min kamera för jag hade missat ladda mitt batteri så kameran dog ca 5 minuter innan Lady gaga kom upp på scen! men under näst sista låten så gjorde jag ett försök att sätta på kamera skrället och då fick jag på den och fick EN bild på henne på scen, sedan dog kameran för gott.
Men ska få bilder skickade på mailen från kvällen, så jag kanske kan lägga ut några här då :-)
Lady Gaga var mycket bättre live än vad jag hade trott och sjöng mycket live och var så klart grym på scen så det var superkul att se henne där. Hon var ännu mindre i verkligheten än vad hon ser ut att vara på bilder och i hennes videos.
Det var kul att hon faktiskt bjöd på sig själv och inte bara sjöng playback, det kändes mer äkta då.
Åh vad jag hade velat åka den nya karusellen insane! den såg riktigt rolig ut och jag älskar karuseller, gu galnare och läskigare desto bättre :-) men det hade inte varit så bra för lillbebis så jag får vänta med karuseller tills nästa år, då minsann :-) men åh vilket sug jag fick i magen att få åka och känna det där pirret.

På vägen hem hade vi tänkt att hitta till något MC Donalds hak men det visade sig vara lättare sagt än gjort och virrade runt ett bra tag i mörkret med bilen och körde fem gånger i en rondell (!) men hittade tillslut ett ställe, var längesedan det var så gott på mc donalds som ikväll eftersom jag och de andra var så hungriga.


Hem kom vi iallafall och riktigt roligt har vi haft den med en massa skratt från början till slut, kul att komma iväg på något annat en helt vanlig Söndagskväll såhär innan en ny arbetsvecka drar igång. Är inte speciellt trött just nu, men det kan bero på att jag sovit halva dagen men ska hoppa in i duschen nu och sussa sött.
 Tack tjejer för en lyckad och supertrevlig kväll!


Ett gärng turister utanför godisstället :P

Gottegrisar!

Galen i godis, jag? nähe!

Vi i väntan på Lady Gaga på scen :-)

EN bild fick på Lady Gaga, sedan dog min kamera helt och hållet :-( men jag fick en ;-)

Postat av: CiliaH

Vilken härlig dag ni hade då, när den väl rättade till sig ;) Härligt att få se lite bilder från den.



Det är trist med den där järnbristen som slår ut en helt och hållet emellanåt, har haft låga värden varje graviditet men denna sista var absolut värst.



Hoppas du får en fin dag idag och att magen mår bra.

Kram

2009-08-03 @ 09:24:29
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Carolina

Vad kul ni ser ut att haft, hoppas det kommer fler bilder! ;)

2009-08-03 @ 11:22:46
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Oj jag har missat att hon kom hit!

2009-08-03 @ 13:38:44
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Louise

Vi var uppe i Stockholm i helgen & min man åkte Insane. Han tyckte den var jättekul. Jag ahr sådan höjdskräck att det aldrig skullefunkat för mig. Typiskt att vi åkte hem i söndags för annars hade jag gärna sett Lady Ga Ga!



Kram,

från din chaufför i Göteborg ;-)

2009-08-04 @ 15:41:32
URL: http://lollo71.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: