Mamma bloggerska?

Jag höll nu nästan på att missa mammabloggarnas tävling som pågår just nu och som avslutas nu snart klockan 12:00!
Mammabloggarna är en relativt ny site som startat för alla bloggande föräldrar. En sida där vi föräldrar kan hitta tips och få råd och hjälp om allt som rör bloggandet.
Här kan man även lätt hitta en massa nya härliga mamma bloggare och knyta kontakter med andra föräldrar. 
En samlingsplats för en massa härliga bloggande föräldrar helt enkelt!



 De söker nämligen nu en ny mammabloggerska och självklart vill jag delta i den tävlingen,låter som någonting som är som gjort för mig :-) Mamma och bloggerska som jag är,  so here we go! (i sista minuten)

Jag som har den här bloggen one chic mama heter Erika och är född och uppvuxen i Norrköping.
Träffade min drömprins Marcus i Västerås och är sedan nästan 4 år tillbaka bosatt mitt i centrala Västerås och jag jobbar i en klädbutik här i stan.
Den 6 Maj förra året fick vi en alldeles underbar och charmig dotter vid namn Elwira som vi älskar mer än vad vi någonsin trott varit möjligt, lyckan och kärleken är så enorm.
Att bli mamma kändes redan från start helt naturligt för mig och det är fantastiskt värdefullt att få och kunna vara mamma.
Jag är en relativt ung sådan men kände mig helt redo inför min nya roll som jag frivilligt klev in i och känner inte att jag missar saker i livet, utan snarare så att det är nu livet har börjat på riktigt! För mig var det helt enkelt rätt tidpunkt i livet att skaffa barn.
Jag är nu gravid med bebis nummer 2 i magen och det ska bli så spännande och roligt att kunna ge våran dotter ett syskon!
Att jag fått lyckan att vara gravid igen är något jag minst sagt är tacksam för eftersom det tyvärr inte är alla förunnat. Att vi redan har ett litet mirakel och väntar ett till känns som en fantastisk dröm och jag njuter var dag av att vara gravid och mamma och längtar samtidigt så efter bebis nummer 2, vem h*n nu är?

Jag upptäckte det här med blogg i samma veva som min dotter föddes och jag har alltid älskat att skriva och märkte rätt snart att jag fick ett brinnande intresse för bloggandet. Att få skriva och visa bilder på i princip vad man vill och kunna dokumentera saker och händelser i livet är lite utav en dagbok för mig på bloggen och är befriande.
Det jag visar i bloggen är en liten del av mina olika intressen såsom mode,mat, shopping, skönhet och en hel del barn-prat och barnmode.
Att dela mina intressen, tankar och erfarenheter med andra genom bloggingen är för mig både lärorikt och roligt.
Det finns mycket som sätter guldkant på mamma livet och jag försöker alltid att välja att se det mesta från den ljusa sidan, för oftast blir det inte bättre än vad man gör det till, klyschigt men sant.

Att jag döpte min blogg till "One chic mama" är ett namn som inte ska tas på fullaste allvar för ingen mamma är 24 hours varken chic, fab eller glammig! dessa ord skulle kanske istället bytas ut mot trött, risig och stressad somliga dagar.
Chic betyder tjusig och att bara vara "chic" fungerar inte i vardagslivet för det är inte alltid så "chict" och härligt, oavsett om man är mamma eller ej.
För mig är det dock viktigt att känna mig någolunda "chic" till vardags och något jag värdesätter högt är egentid då jag får tid till att faktiskt kunna vara ego.  Jag skulle bli en sämre mamma om jag skulle sluta samla energi från sådant som jag tycker om att göra och i sin tu mår bra utav. Barn märker när sina föräldrar inte mår bra och jag vill och försöker vara en pigg och glad mamma så gott det går men skulle jag strunta i mig själv så skulle det vara en omöjlighet.

Varför ska då jag bli nästa mammabloggerska?
Jag brinner verkligen för att blogga en viktig fördel är att jag verkligen tycker att det är jätte roligt för det som jag tycker är roligt engagerar jag mig verkligen i och går in helhjärtat för.
Jag tycker om att kunna förmedla en bild av mig själv i en typ av dagboksform med mitt liv & våran dotter blandat med graviditeten med bebis nummer 2, mode & skönhet, barnshopping, mat och tips  samt allt annat som jag blir inspirerad av.
Jag tror det är ganska lätt för de flesta mammor att hitta något med min blogg som tilltalar eftersom jag skriver om ganska många kategorier och som förhoppningsvis även kan ge den där dosen av vardagslyx som för mig, och som för de flesta andra mammor (framför allt) är så viktigt för att kunna fungera som den mamma man vill vara.
Att värdesätta sig själv minst lika högt som sitt/sina barn tror jag är superviktigt för att inte glömma bort sig själv och sina egna behov. Många gör allt för barnen men ingenting för dem själva och det tror jag varken är bra för barnen eller dem själva.
Bara för att man blir mamma får man inte glömma bort sig själv och sluta med sådant man själv tycker om.
Det behöver inte vara avancerade saker oavsett om man umgås med sina nära och kära ,läser en bok,går och tränar,- huvudsaken är inte vad man gör utan att man gör sådant som ligger i ens intresse och att pyssla om sig själv lite då och då.

Att uppskatta det lilla är det stora i livet!


Postat av: yasmine

Hoppas på dig :) Du verkar vara en härlig tjej och jag tycker att det är roligt att läsa din blogg!

2009-08-01 @ 23:07:23
URL: http://enjya.blogg.se/
Postat av: ullisar

trots att jag läst din blogg ett rätt långt tag (fråga mig inte hur länge! kanske vet du? tiden bara springer sin kos i såna här lägen ju!) var det här det mest personliga jag fått ta del av. det var jättekul att få veta så mycket om dig, jag håller tummarna för att du blir utvald! av självklara orsaker hejjar jag ju på dig :)



krams!

2009-08-03 @ 00:19:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: Louise

Bra skrivet. Kul att läsa om dig. Synd bara att Mammabloggarna stängts ner nu :-( den sidan somverkade ha sådan potential!

2009-08-04 @ 15:45:50
URL: http://lollo71.wordpress.com
Postat av: Sandra

Hej!



Kolla in min blogg på min mammas virkade babykoftor. Kan det vara något för dig? Eller kanske dina vänner? :)

Hon gör dom i storlekarna: 0-3 månader, 3-6 månader, 6-12 månader.

Styckpris för koftorna är 300 kr.

Förutom dom babykoftorna jag lagt ut på bloggen, så kan hon även ta emot beställningar. :)



Om du är intresserad skriv till min hotmail: baaby[email protected] eller till min mammas hotmail: [email protected]



Kram!!

2009-09-27 @ 18:33:12
URL: http://piillerill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: