Bra balans

Idag hailar det varit en riktigt skön dag, jag har umgåtts med min lilla familj hela dagen och mestadels varit ute och strosat och även shoppat lite på stan. Solen har dock inte varit framme så mycket här på ett par dagar nu, jag hoppas den återvänder snarast till vår stad också.
Var super trött på eftermiddagen så jag gick och la mig och sov två timmar (!) graviditetströttheten som härjar så det var riktigt skönt att sova. Efteråt gick vi ut på en promenad och även handlade lite mat på vägen hem, det var skönt att få lite luft igen även om det blåste och var rätt kyligt ute.

När jag väntade Elwira så gjorde jag inte annat än att sov och jobba kändes det som då! Nu så har jag svårare att gå och lägga mig, även om M är pappaledig så vill jag ju inte sova när Elwira är vaken, då vill jag bara umgås med henne.
Men kroppen säger verkligen till hur jag måste göra för att må bra och jag försöker alltid göra som den vill. Att hitta balansen mellan jobb och fritid behöver alla, gravid eller ej :-)

Ikväll ska jag bara slappa, läsa bloggar och sedan ta ett skönt bad och fixa fossingarna.

Trevlig kväll!

Postat av: Anonym

Helt rätt! Har också fallit offer för de två timmar långa sovstunderna på dagarna, det är så skönt, men ack så svårt att komma igång efteråt tycker jag. Kanske lättare med en söt Elvira som får igång dig igen!

Den där balansen är klurig... Känner lite dåligt samvete där jag inte orkar med samma tempo som förr (speciellt nu när folk inte kanske ser att jag är gravid och inte förstår).



Kram till dig!

2009-04-29 @ 20:40:57
Postat av: Erika

Anonym: jag blir faktiskt lite piggare av att sova på dagarna, i börjn av graviditeten så kunde jag sova hur mycket som helst utan att någonstin bli piggare! Men nu är det skönt att jag faktiskt får ny energi när jag vaknat- och som sagt det är nog lättare med min söta Elwira som är i full action här hemma och är så härlig! :-)



Förstår vad du menar med dåligt samvete, men försök att inte få det! det är kroppen som ska få bestämma och folk kommer förhoppningsvis förstå sedan när de får reda på att du är gravid (så var det för mig, en del undrade varför jag inte följde med ut och bara var hemma exempelvis)

2009-04-29 @ 20:55:17
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: