Mycket på en gång

Var rätt skoj på BVC idag då det var babymassage tema idag så egen handduk hade alla med sig idag. alla
Det var sex andra bebisar med mammor, dock bara en pappa till som var med utöver min M då. (trist)
Vi skulle först och främst klä av våa små och lägga dom på rygg på ett bord, men det ville inte alla bebisar vara med på, men Elwira tyckte nog det var spännande för hon kollade spanade runt och var nöjd.
Sedan pratade hon lite om olika Vegetabiliska oljor och hade ett par att välja mellan. Sen var det dags för själva massagen och det var lättare sagt än gjort tydligen! En efter en började gråta eller blev kinkig och några gånger blev det värdens illgap för att  en unge började störtjuta och då började alla gråta i kör utan Elwira och en till baby *hahha* jösses vad det lät!
BVC tanten försökte så gott hon kunde hjälpa till och visa olika massagetekniker men bara efter några minuter så var det bara Elwira som var med på noterna.
Jag vet inte varför alla bebisar var så kinkiga och hade så svårt med det där? beröring borde väl de flesta bebisar vara vana vid?
 Elwira var den enda som fick medalj idag i varjefall =) hon låg och sträckte ut armarna och benen och såg nöjd ut när jag masserade. Tillslut ville hon så klart vända sig på rygg men det var lämpligt eftersom vi även skulle massera ryggen, så hur snäll och söt som hellst var hon, mystjejen! När hon låg där och tittade på alla andra bebisar som skrek o pep så såg det ut som hon låg hon och tänkte "Vad dumma dom är som inte ligger och njuter när det bjuds på gratis massage!"  Hon njöt i fulla drag.

Sen var det dags för mätning och vägning och idag vägde hon över 7,5 kilo och var 67 cm lång så hon växer bra som hon ska på sin kurva.
Och sen var det dags för den läskiga prevenar sprutan men det gick bra lite pep hon till i någon sekund när hon stack, men sen var det bra, och ett plåster fick hon som ni ser på bild :)
Prevenar sprutan kommer ingå i barnvaccinationsprogrammet nästa år men just nu får man stå för det själv och är frivilligt, ca 570:- kostar de styck och det är tre man ska ge så gratis är dom inte men en självklarhet,absolut ingenting vi skulle strunta i. Eftersom det snart kommer in i programmet så har de kommit fram till att det är något de små behöver och ska ha.

Så vägning, märtning, massage och vaccinspruta- mycket på en gång för Elwira så hon somnade som en stock när jag la ner henne i vagnen när vi skulle gå, hann inte ens få på mig jackan innan hon hade somnat så det var bra timing.





Ser ni plåstret hon fick efter sprutan, lilla duktiga =) (klicka på den sista bilden för att få den större)

Postat av: GucciMama

sv: Man tackar. Hårbandet är från Hm.

Din dotter är verkligen ett charmtroll, man smälter ju

2008-10-22 @ 23:33:02
URL: http://guccimama.blogg.se/
Postat av: Evelina

åhå så söt o duktig hon är! låter klokt att köpa sprutan =)

så himla sött namn förresten - elwira!



kram

2008-10-23 @ 08:24:47
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tror att många idag glömmer bort eller struntar i eller helt enkelt inte vet om, det så otroligt viktiga magläget, så många barn känner sig inte bekväma när de plötsligt vänds till att ligga på magen.

Elwira verkar ju trivas bra på magen och hon är ett jättebra exempel på hur viktigt det är för utvecklingen!

Hon verkar vara en mycket harmonisk och go tjej!

2008-10-23 @ 09:55:40
URL: http://vildvittra.net
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA

Ja det är hon verkligen :) din lilla tjej är också hur söt som helst :)

2008-10-23 @ 09:57:57
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hur söt som helst! Och såna knubbiga härliga lår - Ida har också knubbiga lår och de är jättemysiga!

Nej konstigt att bebisarna inte gillade massagen, de kanske inte är vana eller så var det den nya omgivningen som ställde till det? Jag brukar massera Ida då och då och hon gillar det jättemycket.

Prevenar har jag inte hört talas om, vad är det emot? Skönt att hon klarade spruta så bra!

2008-10-23 @ 10:06:23
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: alexandra

svar: hihi jasså hade du det under=) det syntes inte alls, ja men då är det klart att du inte frös=) då förstår jag att du hade det på dig! och din lilla växer och blir bara sötare=) kram

2008-10-23 @ 10:30:56
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Anna

Det har nog inget med vana av beröring att göra! Min son avskydde den där massagen på bvc, kallt och en massa människor som skriker runt omkring. Då skulle inte jag heller vilja bli masserad ;o)

Och min son är van vid väldigt mycket beröring!

Så det är nog helt andra orsaker.



Kram från stockholm

2008-10-23 @ 10:35:38
Postat av: Nicole

Vilka underbara knubbiga lår! Min son har likadana! Man vill bara nypa i dom hela tiden! =)



Här där jag bor så ingår prevenar i vacc-programmet. Det började 1 juli 07, så min dotter som är född året innan missade detta tyvärr... Nu är hon lite för gammal för att få dom, men hon hade nog sluppit sina 7 öroninflammationer som slutade med rör om hon hade fått dom när hon var bebis... Får se hur lilleman klarar sig nu!!



Smygläser din blogg lite då o då, gillar den verkligen! =)



/Nicole

2008-10-23 @ 10:39:55
URL: http://sybubblan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag har kollat upp Prenavar och precis som Nicole så ingår detta i vacc-programmet där vi bor. Ida fick sin 1:a spruta 3 oktober.

2008-10-23 @ 11:06:44
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Therese

Såå go hon är lilla tjejen! Ha en skön dag

2008-10-23 @ 11:31:09
Postat av: Susanna

Vad söt hon är :)

2008-10-23 @ 11:32:09
URL: http://susanna1987.blogg.se/
Postat av: Erika

Anna: Ja det måste väl varit så, blev för mycket för de andra bebisarna

2008-10-23 @ 12:28:36
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Linda

Shit alltså vilka tankebanor du har..-beröring borde väl de flesta bebisar vara vana vid?....du kan inte tänka dig att det berodde på något annat att bebisarna grinade?..när du varit mamma ett tag till kommer du säkert på att dom kunde ha grinat av helt andra orsaker...ha en bra dag!

2008-10-23 @ 13:45:45
Postat av: Ingela

Tack för komplimangen! :-) Målet är att "få" en slank och vältränad kropp igen! Men inget är gratis...puh!



(och tack för prenavar-länken, men som du kanske såg så har IDa fått sin första spruta Prenavar)



Måste säga att jag får många bra tips på din blogg, både om kläder, till stora och små och om inredning och prylar! Gillas mycket!

2008-10-23 @ 13:48:31
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Nicole

Svar:



Jag tror att vissa kommunner i sverige är "testkommuner" typ.... om jag inte minns det helt fel.



Hihi om man smygläser så läser man utan att kommentera! Jag tyckte att jag hde blivit snygg efter barn nr 2, men jag ligger lite i lä om man jämnför med dig!



När jag fick min dotter var jag stor som ett hus och tappade inte ett enda kilo på 1½ år förutom det som försvann när hon och fostervattnet åkte ur.



Men med sonen gick jag ner från 76 till 68 kg mellan v 6 och 12 (inte så bra kanske) och när han kom punktligt på BF så vägde jag 75 kg. Nu är jag nere på 62 kg... visserligen vart jag njursjuk 1 gång i graviditeten och 1 gång när han var 5 veckor och jag tror att det har lite med saken att göra...



Uss NOG med svammel!



Det jag vill få sagt är: You look great! =)

2008-10-23 @ 14:02:14
URL: http://sybubblan.blogg.se/
Postat av: Erika

Linda:



Klart jag förstår att det kunde vara andra orsaker! Det är ju det som är det kluriga- när de små inte kan berätta vart skon klämmer . Efter allt som mammor berättat om när de varit på massage med sina barn så har de jag hört om stortrivits och jag blev så förvånad när knappt ingen ville vara med på noterna igår. Var också så komiskt att ALLA var griniga, det var mer det jag ville få fram. ha en fortsatt bra dag du med :)

2008-10-23 @ 14:24:20
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: