En investering

Alltid trevligt när paketen dimper ner i brevlådan så man slipper gå till posten ;-) För den här koftan kom nämligen i brevlådan idag.
En helt vanlig, enkel 100% kashmir kofta från märket BEST som finns hos La Redoute.
Jättemjuk och skön direkt på huden och kliar inte och sticks som Lotta på Bråkmakargatan sa :-) för det är så extremt obehagligt tycker jag. Koftor ska vara varma och mysiga och den här kan man faktiskt ha året runt dessutom.

Koftorna ska hellst ha knäppning så man kan knäppa upp dom om man blir för var tycker jag.
Jättebillig är den inte men jag har hellre få kvalitets koftor som håller i åratal än flera budgetvarianter i kassa material som kliar och inte håller sig snygga länge. För plagg som denna är ju en investering!

Den här koftan skulle jag vilja ha i någon fler färg och nästa gång ska jag köpa storleken större så den blir mer oversized. Ska hålla utkik efter någon riktigt bra rabattkod.
Koftan finns i flera färger här

Update: koftan började noppa + att det gick hål i en söm efter jag bara använt den någon gång och min ena syster beställde också en och hennes noppade med, så kvalitén var inte vad jag trodde och koftorna åkte tillbaka



Postat av: Therese

Tack för tipsen:) Det finns så mycket fint att man inte vet vart man ska börja i djungeln...

Kashmir är verkligen en bra investering som du skriver, skulle jag behöva uppdatera min garderob med också!

2008-10-21 @ 17:31:18
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: