Svar på fråga

Fick en fråga av en tjej vid namn Cecilia igår som jag tänkte svara på här eftersom inlägget blir långt.

Fråga: Du är jämt så snygg! Önskar att jag också var så piffig varje dag. Kan du inte skriva lite tips om hur du gör för att hitta motivation till det eller liknade? Kram Camilla

Erika: Tack! Hmm vet inte vad jag skulle skriva då eftersom jag inte gör något speciellt. Vad skulle det vara jag skulle skriva menar du?

Camilla: Kanske lite hur du tänker när du shoppar o sätter ihop outfits?

SVAR:
Om jag känner mig trött och sliten känns det bättre om jag sveper lite rouge över kinderna och lite lätt glans på läpparna,  då lurar jag hjärnan eftersom det SER bättre ut då :) 
Jag klär mig nästan alltid efter humör och följer inte alltid någon "röd tråd" - för ibland vill jag se ut si och ibland så.
 Mina klädval återspeglar sig nämligen oftast i hur jag känner mig för dagen. Tycker det är kul att försöka piffa upp en "enkel" outfits med något som sticker ut, som någon fin detalj eller färg.
Att våga bära färg med, kanske inte rött från topp till tå men någon färgklick som piggar upp är inte fel. Att variera med strumpbyxor i olika färger är snyggt och enkelt fixat.

Och ett enkelt knep jag har för att vara vardags-snygg såhär nu på hösten är att bära klänning eller kjol tillsammans med kofta, strumpbyxor och platta skor som exempelvis converse,snygga boots eller gärna platta ridinspirerade stövlar. 
Och med ett par enkla jeans och en basic tröja tillsammans med ett par heels blir outfiten direkt mycket piffigare.
Blanda material och skapa kontraster !

En del människor vågar aldrig prova och säger att de inte passar i vissa plagg utan att ens ha provat! Att våga och prova sig fram tycker jag är inspirerande, testa nya färger, trender, snitt på kläder och olika strukturer.
Ibland är det som med en del låtar, man gillar de inte först, men när man hört den några gånger så tycker man helt plötsligt om den. Samma gäller kläder, om det kommer en trend som man vid första synen inte tycker om så kan man ändra den synen med tiden.

Modet är till för alla och livet är för kort för att inte våga.

Det allra viktigaste är att man känner sig bekväm i det man har på sig- oavsett vad någon annan tycker.





 

Postat av: Ingela

Jag läser nu några biämnen (Politisk filosofi, Mellanösterns moderna historia och Människan som samhällsvarelse) till mitt huvudämne. Huvudämnet är Data & Systemvetenskap, dvs. IT. Siktar på att ta en kanditatexamen i Data & Systemvetenskap sommaren 2009(3 års heltidsstudier på Uni). Är snart där! :-)

2008-11-04 @ 10:13:17
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tack så mycket! Vad kul att du skrev! Och vilka bra tips! Jag har skrivit ut inlägget och tejpat fast det på min garderobsdörr :) Perfekt!

2008-11-04 @ 10:13:29
Postat av: Erika

Camilla: Kul att du gillade det såpass att du skrev ut det, glad jag blir :) Ha det bra!

2008-11-04 @ 10:31:01
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Tess

Inressant,dags att våga lite mer :) färg

2008-11-04 @ 11:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: