Nu är vi hemma

Idag har jag varit i Stockholm hela dagen och kom hem nu, senare är tänkt, men det gör ingenting. Haft en skön dag med höggravida syster T på stan och varit på stan i FLERA timmar och det var inte planerat. Plöjde igenom nästan hela NK och gallerian. Och där hade julen börjat för fullt, men tomtar och sånt var jag inte ute efter. 
Elwira var nöjd hela dagen på stan och sov lite emellanåt när hon blev trött på shoppingen ;-) 
Sist jag var i Stockholm så såg jag en massa bugaboo vagnar, men nu såg jag i stort sett BARA sådana vagnar.
De och urban jungel, men bugaboo cameleon hade verkligen nästan varenda kotte. Ingen tillfällighet att det är så, för jag skulle inte kunna tänka mig någon annan då den är överlägset smidigast. Men sedan finns det väl många som inspireras av kändis skaran som kör runt med sina, men det är ju ingen nyhet men ökar förmodligen "statusen".
 Här där jag bor är de också väldigt vanliga, men i Stockholm var det extremt, inte så konstigt iochförsig för Stockholm är ju alltid "värst", här i Sverige då.
Jag undrar vilken som vagn som blir nästa stora "hit" som kommer bli lika poppis som denna modell? återstår att se, ska bli kul.

Sedan när nästa hela dagen gått så åkte vi hem till T och hennes sambo som kom hem precis efter jag bytt en blöja som inte luktade hallonbåtar. Lite kinkigt blev det på kvällskvisten när hon var hungrig och trött men somnade sedan på vägen till pendeln.
Trevligt har jag haft och var kul att åka dit igen och förmodligen sista gången jag träffar syster som den dräktiga honan, för nästa gång blir på BB! Magen är stoor och fin nu eftersom hon är i v 39 nu, så nu kan V komma närsom hellst- verkligen spännande!

På ditvägen sov Elwira halva tågresan och på hemresan sov hon hela vägen, så skönt. Sedan vaknade hon nu när vi kom hem ikväll och då blev det pyamas på och en massa gos och skratt med pappa som saknat sin tjej såå mycket!
 Berömde Elwira extra mycket idag för att hon är en så duktig tjej, tusen miljoner pussar har hon fått innan jag la henne i spjälsängen, och slocknade som ett ljus.
 Och som hon charmat en massa människor på stan idag, ett charmtroll är vad hon är, minst sagt.
Fick iallafall min planerade shopping gjord, men även en hel del oplanerade köp *oops*
Och snacka om att tiden går fort när man har roligt!  

Tack T för allt! *Puss*

Elwira sussar på tåget

Lunch i buggan och syster T matar.
Melon fick Elwira smaka för första gången idag, och det var smaskens!

Postat av: Lina

Jag undrade just varför du inte hade uppdaterat på hela dan ;) Snygga vagnen, läckert med rosa åkpåse!! Kul att syrran ska ha barn!!

2008-11-17 @ 23:22:21
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vad kul att du hade det bra i Sthlm med syster! Ja jag håller med om att nästan ALLA har Bugaboo här. Men precis som du säger så är vagnen GRYM! Vi är så nöjda.



Ang. Kitchen Aiden så använder jag till bak, men även till att mala kött och pressa juice eftersom vi har olika slags tillbehör och det är super! Använder den inte så mycket som jag skulle vilja. Kanske blir mer tid till det när jag är mammaledig i sommar?

2008-11-18 @ 09:38:44
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com
Postat av: Nicole - ung mamma till C

Både kul och tråkigt att alla har de vagnarna.

Jag äger både UJ & Bugaboo och gillar båda två lika mycket.

Båda är snygga och praktiska.

2008-11-18 @ 21:33:44
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: