En sjukis bekännelser...

Lillan har också blivit lite snorig, det rinner ur den lilla söta näsan men för övrig verkar hon precis lika pigg och glad som vanligt, så henne verkar det inte gå någon nöd på och jag hoppas hon inte får feber som en annan har fått....

Ligger i soffan och tycker lite smått synd om mig själv faktiskt. M är inte hemma och jag har passat på och sovit 1 ½ timme när Elwira gjorde det. Har gett Elwira lite lunch men jag själv har inte fått i mig det än.
Känns som en enorm kraft ansträngning och ställa sig och laga mat nu som tur är har vi en fryst bit pizza i frysen.

Brukar inte klaga när jag är sjuk men idag är en sån dag då jag inte alls är på topp och tycker det är jobbigt att vara sjuk nu när jag är själv med Elwira och har inte bara henne att ta hand om utan även en ynklig Erika...
alla ensamma mammor därute ska ha en stor eloge som måste klara av att vara själva i alla situationer.
Jag tycker redan det är nog så jobbigt att vara själv nu när jag knappt har krafter till mig själv men måste så klart tänka på Elwira och M kommer inte hem förens senare ikväll.

Längtar mer än vanligt till att M ska komma hem, tur att jag har en snäll liten tjej och jag håller humöret uppe för hennes skull, fast jag egentligen bara vill dra täcket över huvudet.
Finaste lilla hjärtat är hon, och det var så mysigt förut när hon somnade på mitt bröst och jag hörde hennes små snusande andetag från den förkylda lilla näsan. Tänk att vi är allt för henne nu och jag vill vara en glad och frisk mamma nu.

Nu måste jag äta så jag får lite krafter.

Postat av: Elin

Ja, usch det låter inget roligt! Det är väl en sak att ta hand om sig själv, och att sen ha en bebis också...

Skickar dig (och Elwira) en massa Krya-på-er-hälsningar!!!

2008-12-13 @ 13:29:34
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Malla

Krya på er nu, låter inte alls roligt...

Kram till er båda!!!

2008-12-13 @ 13:49:14
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: catya

nämen gumman, hoppas du kryar på dig snabbt :)

men du, skippa den frysta lilla biten och beställ hem en nybakad rykande färsk jättepizza :)

2008-12-13 @ 14:46:25
URL: http://catya.blogg.se/
Postat av: ullrika

det är så gosigt när dom somnar liggande mot en. har nästan aldrig fått uppleva det själv tyvärr för vår bäbi är av den sorten som vill vara själv när hon sovs. bra iofs för hon slocknar ju fina fisken i sin säng, men tråkigt för gossugna föräldrar.

:)

krya på massor också, båda två!

2008-12-13 @ 15:53:14
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: