{ SUNNY SUNDAY & TRÄDGÅRDSDRÖMMAR }

Vilket skönt väder vi haft den här helgen och idag stråålande sol, ingen snö längre ;-) Nää usch för trist aprilväder! Fick vårkänslor i Mars när dom första krokusarna dök upp i rabatterna men hann knappt kika fram då snön och kylan plötsligt kom tillbaka, men nu så blommar det för fullt igen :-) Tulpaner är också på väg upp här.

Sitter och tänker trädgård och funderar på om jag skulle ta och gräva upp en rabatt vid kortsidan av "stallet" i sommar.... och plantera lite "enklare" blommor/växter som inte kräver så mycket, då blir iaf en ny rabatt gjord och på sikt när jag vet vad jag vill samt har mer tid kanske perenner kan odlas o frodas där. Har nämligen en illusion om vad som skulle kunna bli fint där i år...
Jag tycker det är riktigt skoj med trädgård! Dock inte prio ett riktigt men liiite vid sidan av den kommande fortsättningen på husrenoveringen blir ju bara trevligt för min del, M har dessvärre inget intresse för denna biten. Planera, drömma och längta till en ännu mer frodig trädgård får jag nog mest göra i år.
Jag är dock så glad över vår fina gård och över våra gamla knotiga äppelträd och päronträdet bland annat som inte växer på en dag! Myyycket tacksam över att inte ha en "nybygge tomt" (!)

Ska du plantera något i sommar?



Dagens bilder på scilla & krokus i våra rabatter, vårfeelings!

Strålande sol har vi haft idag denna sköna söndag men tyvärr en lite krasslig Ludwig. Han blev så ledsen när han inte fick följa med på kalas tillsammans med Elwira, men blev snabbt på bättre humör då han fick glass som lite tröst.

FORTSÄTT NJUT DENNA FINA SÖNDAG!

K R A M


Postat av: Josefine

Jag vill odla smultron :)

2012-04-15 @ 22:40:08
Postat av: Therese

Ja här ska planteras blommor på uteplatsen i krukor ;) sen lite nya blommor till hemmet. kram

2012-04-15 @ 22:52:24
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Tack söta!

Wow, flera inlägg :) Kul att du börjat blogga liten igen!

2012-04-15 @ 22:57:34
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine
Postat av: LIFE by TESS

Fina bilder, blommor är riktigt kul att fota tycker jag:)



Er trädgård blir säkert superfin, när du är klar med eran får du gärna komma över till mig;)



KRAM

2012-04-15 @ 23:06:01
URL: http://misstess.se
Postat av: Sara

Hej toppen fin blogg du har hur har din dag varit? =)

Kram

2012-04-16 @ 16:58:53
URL: http://saraoftheworld.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Fotograf

vackert :)!

2012-04-22 @ 18:43:26
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: