{ I EN MAKTLÖS SITUATION }

Såg och hörde en mamma idag som verkligen visade noll kärlek till sina små barn och betedde sig illa. Det var jobbigt att se och vågar knappt tänka på hur hon beter sig hemma mot sina barn. Den här familjen kan inte varit helt frisk ska jag påpeka.
Hade hon använt fysiskt våld hade man kunnat ringt polisen men vad kan man göra åt psykiskt våld som utspelar sig på stan också polisen?
Alltid lika obehagligt att tänka att så många barn råkar illa ut det får mig att gråta, oskyldiga små barn! Det finns så mycket sjuka människor.
Det var tufft att hamna i en maktlös situation som vi gjorde idag och jag ville bara ta med barnen hem till oss.  

Usch det här händelsen gjorde mig illa till mods och har kramat och pussat på våra två små extra extra mycket idag. Aldrig någonsin kommer jag trycka ner Elwira & Ludwigs självförtroende i botten och jag vill alltid vara den bästa mamman jag kan för våra små mirakel.


Kram till er fina

 


Postat av: Pernilla

Det spelar ingen roll om de är psykiskt eller fysiskt våld..ser man att ett barn far illa så ingriper man oavsett..Allt för barnens bästa och i bland kan även psykiskt våld vara värre..

2011-09-20 @ 22:36:25
Postat av: Erika svarar:

Pernilla: ja psykisk våld är förmodligen värre! men vad gör man då om man hör en mamma (inte frisk) beter sig illa? så jag vet vad jag kan göra nästa gång menar jag om jag hör/ser liknande.

2011-09-20 @ 22:44:38
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Usch vad hemskt. Det är så svårt att veta vad och hur man ska göra i sånna situationer. Heks tsom fan är det att så många barn far illa man önskar man kunde göra något för alla.



Kram på dig.<3

2011-09-20 @ 22:45:00
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Anonym

Och vad hjälper det att pussa extra på dina barn,då du ser att andra barn far illa????Varför skriva om saker då du endast tänker på att skynda sig hem med dina egna barn och sen strunta i b arn som far illa??? Och sen även låtsas bry sig???



2011-09-20 @ 22:49:54
Postat av: Pernilla

Jag hade sagt åt personalen att ringa polisen soc ..eller vad som helst..allt för att skydda de oskyldiga små barnen,,för som du skriver..vad händer där hemma om de beter sig så illa på affären???

2011-09-20 @ 22:54:52
Postat av: Therese

Ush det låter inte skoj alls, de stackars små liven. Samtidigt är det synd om föräldern med kanske, då de inte kan ta hand om sina barn. sov sött kram

2011-09-20 @ 22:58:31
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Pernilla: Det var inte vid någon affär, var mitt på stan... vad gör man då?

2011-09-20 @ 23:05:45
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: pernilla

Ok jag trodde det var i en affär..är det mitt på stan kanske man inte kan göra så mycket...usch stackars barn som du själv sa hur har barnen de hemma om mamman var så där på stan??..

2011-09-21 @ 08:03:08
Postat av: SAndra

Usch vad hemskt att se något sådant! Jag vet inte riktigt vad man kan göra, om man hade haft namn på personen hade man nog kunnat ringa socialjouren för att berätta vad man sett men utan namn vet jag inte.. Många barn som far illa, hemskt att tänka på!!



KRamar

2011-09-21 @ 08:58:40
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Som svar på frågan du ställde Erika, om vad man kan göra, så kan man åtminstone gripa in och säga till mamman. Det är svårt att blanda in socialtjänsten om man inte vet namn och var de bor (vilket man ju oftast inte vet med vilt främmande människor på stan) och då kan man inte göra annat än att bita ifrån och markera att det inte är okej.



Något sådant lite kanske inte leder till att någon myndighet griper in, men det kan betyda otroligt mycket för barnen som då känner att de faktiskt finns folk som står upp för dem. Vilket kan resultera i att barnen, när de blir gamla nog, förhoppningsvis vågar tala om vad som sker hemma och få den hjälp som behövs... Genom att gripa in så ger man åtminstone barnen hoppet om att det finns goda människor.



Men visst är det inte tillräckligt i alla fall... Det är fruktansvärt att se försvarslösa barn fara illa och veta att man inte kan göra det man helst vill : ta hem de där barnen som är så svältföda på trygghet och kärlek, och ge dem allt de behöver!

2011-09-21 @ 09:40:54
Postat av: tindra

Skulle ringa polisen & be dem komma dit....stackars barn :( , finns verkligen kvinnor i världen som absolut INTE SKA ha barn! Om dem gapar sådär ute bland folk,hur beter dem sig mot barnen hemma???????????????????????????????????????????????????????????

2011-09-21 @ 10:02:18
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Bella

varför sa du inget? i sådana situationer så måste man agera... även fast det kanske är svårt.

2011-09-21 @ 10:32:12
Postat av: Erika svarar:

Erika svarar: Mammans syster/dotter (?) var med och hon verkade vara lika som "mamman", inte konstigt kanske ... till henne sa jag "du behöver inte vara så hård" och då tittade hon som om jag det var jag som det var fel på. Tror inte dessa människor förstod alls att de gjorde fel.

2011-09-21 @ 10:46:10
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Em

sådanna situationer gör så ont i en

2011-09-21 @ 17:34:46
URL: http://empapempan.blogspot.com
Postat av: Evelina

Ne fy fan rent ut sagt, det är HEMSKT hur vissa människor missbrukar sin föräldraroll. En del borde verkligen inte skaffat barn och samtidigt förtjänar ju alla barn den bästa uppväxten.

Skitsvår situation men modigt att du i alla fall sa till!



Kramar

2011-09-22 @ 22:02:41
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: ullrika

Det är väldigt lätt att sitta hemma framför datorn och vara säker på att jag skulle gripa in, jag är inte helt säker på att jag skulle våga göra nåt om jag väl hamnar i en sån här situation i verkligheten.

2011-09-23 @ 01:26:18
URL: http://ullrika.se
Postat av: Katrins vardagstjat

Ja usch o fy vad sånt är hemskt!! Man vill så gärna bara ruska vett i mamman och be henne tänka om.. Jag har så himla svårt att vara tyst när man ser sånt också och har faktiskt sagt ifrån några gånger.



Hoppas allt är bra med er annars och att ni har en mysig kväll

kramkram

2011-09-23 @ 19:21:40
URL: http://vardagenvar.se
Postat av: Em

Hej på er!

Hoppas ni har en fin helg. Ja kapphal har verkligen fi nt för små tjejer men även för större men utbudet är ju inte detsamma.

trevlig helg på er kram

2011-09-24 @ 14:23:15
URL: http://empapempan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag skulle rent ut sagt bli asförbannad om någon kommer fram och säger till mig för att jag tillrättarvisar mitt barn. Det är inte det bästa för barnet att inte få lära sig rätt och fel och att man inte kan göra exakt vad man vill när man vill. Att hon inte visar kärlek..?? men seriöst.. vad vet nån om henne, hon kanske mådde skit av någon anledning.. ni alla som sitter här o kommenterar får er själva att framstå som de perfekta föräldrarna.. men alla har vi dagar då vi orkar mindre, är mindre för att sprudla av glädje, har mindre tålamod.. så även ni.. om ni nu vågar stå för det.

2011-09-26 @ 21:38:09
Postat av: Pauline

Ja det är hemskt sånt där, för man vet ju inte alltid vad som är rätt att göra, jag tänker, om man säger åt dem, vad är det som säger att de inte tar ut det på barnen sen, när de kommer hem.

2011-10-22 @ 12:54:20
URL: http://pallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: