Rubens Barn, böcker & vårförkylning

Snörvel & host! usch jag och Ludwig har gått o blivit förkylda. Ludwig har varit lite små snorig i några dagar men nu har förkylningen smällt till på riktigt och han hostar även mellan varven.
Igår på eftermiddagen började jag känna mig rätt krasslig och frös som en tok och kvällen tillbringade jag under en varm filt i soffan med pizza och godis och frös ännu mer. Jag känner mig lite bättre idag men dessvärre sämre med Ludwig.

Inge roligt alls att han fått en rejäl vårförkylning och en sån här dag som solen varit framme också.
Kollade ut genom fönstret mot torget och såg att e börjat sälja härliga påskris nu, åh vad jag blev sugen på att pynta för påsk! men vi fick nöja oss med att stå och titta ut och längta efter påsk idag ;-)

Så det har blivit en hel del mys & småpyssel här hemma och c- vitamin laddat med mumsig fruktsallad till mellis.
Elwira har sett till att Ludwig fått i sig tillräckligt med vatten och de är så söta! Elwira drar en stol till diskbänken, tar ett glas och fyller och ropar på Ludwig som tar emot glaset och Elwira säger "föjsiktigt Udde, inte hälla ut" när hon sträcker fram glaset och Ludwig svarar "Siktigt"  :-)

Favoritböckerna har jag läst hundra gånger och dom har de bläddrat i mycket idag och lekt en hel del med de söta Rubens Barn dockorna som farit runt i vagnarna.

Nu är det strax dags för mig att resa min kalla och småstela förkyldakropp och duka fram mat här ;-) någon slags variant av chili con carne som jag lagat ihop till våra kurrande magar.

Lite snörvel, kram o hej!



Passade på att fota Ludwig som liksom jag är förkyld idag. Vi försöker att tar det lite lugnare i soffan och myser i kläder från pop. Bläddrar i favoritböckerna och leker & kramar sin söta Rubens Barn docka. Elwira har också dockor från Rubnens som är de finaste & sötaste dockorna här hemma.

Postat av: Therese

Sötaste Ludde! tack ska tänka på det, imorgon ska vi nog ta och köpa ett järn nu är jag såååååååå sugen. Våfflor är ju godare än pannkakor. Hoppas ni får en fin kväll kram

2011-03-26 @ 18:08:42
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas att ni kryar på er.

2011-03-26 @ 18:36:20
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Josie

Haha, förstår det :) Fast på bilden är det sojakorv ;)

2011-03-26 @ 20:21:19
URL: http://josies.se/
Postat av: Emelie

Krya på er!! Dessa fökylningar alltså!!

2011-03-26 @ 20:42:19
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Travel and fashion

På Jysk hemsida. Klicka på "utomhus" sen "trädgård övrigt" och så hittar du den en bit ner på sidan. Det är en blombänk.

2011-03-26 @ 21:03:56
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Della

Så sött de pratar med varandra!! :-) På sågstunden dit jag och Della går 1 gång i veckan har de en docka från Rubens barn, en i gigantiskt format - lika stor som Della! :-) Dellisen är HEL fäst vid dockan och blir helt till sig och skriker och skrattar när hon får syn på den! .-D Funderar på att investera i en likadan till henne :-)



Hoppas ni får en forts fin helg! Kram

2011-03-26 @ 23:18:53
URL: http://elincecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: