Lite feber, jobb, Moberg och någon liten överraskning

Söndagskväll!

Idag har jag jobbat och barnen har varit ute på gården hos farmor & farfar med Marcus fram till middagstid. Elwira var med pappa ute och åkte traktor och hjälpte till att skotta all den snö som kommit (igen!) men så hade hon blivit kinkig och hade inte alls någon lust att åka traktor längre och ville gå in och så hade hon lagt sig på soffan och så märkte de att hon fått feber, bara sådär helt plötsligt :/
Men ikväll piggnade hon till och när hon somnade vid åtta hade hon "bara" 38 grader och var pigg och glad som vanligt igen så får hoppas det var något tillfälligt. Har hänt tidigare hon fått sån där lustig feber bara över en dag men som blåst över snabbt tack o lov även om hon är världens "enklaste" som sjukling och vill mest vila och vara lite för sig själv. Hoppas bara hon är helt feberfri i morgon, älskade sötnosen.

I helgen har vi bara lagat mat från Mobergs kokbok och det är alltid trevligt att hjälpas åt med maten också. Just Mobers kokbok tror jag M tycker känns lite mer "manlig" också ;-) Har ätit gaalet mycket choklad i helgen, också det är njutbart och tillåtet att svulla :-) och ett och annat hemmagjort gelehjärta som jag tillverkat själv också förstårs *hihi*

Nu ska jag hoppa in i en sen dusch och fundera på vad jag ska göra för liten mini överraskning för M i morgon på alla hjärtans dag. Någon extra god mat vill jag laga och gärna något jag inte gjort förut men blir nog inte så svårt att komma på något. Men en god och helt sockerfri efterätt är inte alltid helt lätt att komma på!

Jag ser fram mot en ny, fin vecka och hoppas ni får en bra sådan!
Nu har visst en törstig liten söt kille vaknat och ropar efter vatten, dags att kila bums med kärlek & vatten.

S t o r a   K r a m ar


Jag just nu i myshoodie den här sena söndagskvällen

Postat av: towis

här lagade sambon också Morbergs mat igår ;)

2011-02-14 @ 09:12:54
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Yohanna

Vilket HÅÅÅÅÅÅÅR du har, kvinna????!!! Har du sådär galet tjockt naturligt eller är det extensions? Jag har tjockt hår, men det är ju iiiingenting mot ditt!!! Underbart fint!!

2011-02-14 @ 14:28:29
URL: http://maiplu.se
Postat av: Mia

fin du är och vilken lyxig hoodie ;)

2011-02-15 @ 23:42:31
Postat av: Michan

Du är oförskämt snygg :)

tycker du är jätte snygg i det mörka håret.

Kramar.

2011-02-18 @ 19:40:23
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: