Sjukstuga

Usch Ewira blev dålig idag på eftermiddagen så nu har vi sjukstuga här :-( Hon vaknade för en stund sedan då hon gick på taletten, fyllde på med vatten för att sedan snabbt somna om igen. Tempen visar 39,3 just nu och hoppas hon sover bort den nu över natten.
Inte alls roligt att se hennes energi gå på sparlåga :-( älskade finaste tjej.

Som vanligt när det råder sjukstuga har jag svårt att bara gå och lägga mig, därför jag sitter här och smattrar på tangenterna fast jag borde sova. Jag själv har fått en rinnande näsa, nyser och har muskelvärk. Förkylningar är alltid lika oinbjudna.
Önskar dock att det bara var jag som var dålig, om nu någon måste vara det.

M "lurade i mig" en skvätt whisky förut eftersom det är en huskur mot förkylning och vet att min ena syster alltid brukar ta en liten skvätt vid förkylning men ve & fasa vad vidrigt det är! *ryser* förstår inte att någon kan tycka det är g o t t ?!

Aldrig mer whisky! satsar istället på små kurer med godare smaker såsom citron, ingefära och te som jag brukar se till att  få i mig när jag är förkyld.

Nu börjar visst ögonlocken falla rätt tungt här, bra det för jag har tänkt sova bort mina baskilusker och hoppas Elwira som brukar sova bra även när hon är dålig också sover bort sjukdom.
Håller tummarna, om inte annat får vi göra det bästa av sjukstugan imorgon också.

Kram & Godnatt

Föressten! vilket väder det varit här idag, vädergudarna hoppade över vårvädret idag och satsade på sommarvärme med 18 + istället! härligt att vi hann vara ute och njuta ett tag idag trots allt. NU ska jag sluta uggla...



Eller bara en sak till ;-) Hur fiffig är inte den här skeden då? perfekt när det är sjukstuga och blir förmodligen poppis hos liten sjukling. Den kommer från HomeCompany/Donkey producs

Postat av: Karin

Krya på er!!

Vi hade också feber här förra veckan. Den kom på eftermiddagen och va borta nästa morgon...!

Hoppaas ni får en (feberfri) bra dag!

2011-04-12 @ 07:48:13
URL: http://www.designkarinr.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Vilken söt medicingrej:)

Krya på er!

2011-04-12 @ 08:54:16
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: mia

krya på er!

2011-04-12 @ 10:01:11
Postat av: Petra

Inge kul att vara sjuk:(hoppas hon kryar på sig snabbt och att lillebror inte blir smittad,kramar

2011-04-12 @ 10:11:54
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Nina

Men då, hoppas ni vaknade upp friska!

Kram

2011-04-12 @ 10:19:36
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Ms. Kidelin

Hoppas lilla sötisen mår bättre nu. Ska bli så kul att ses igen. Kram kram

2011-04-12 @ 17:20:48
URL: http://kidelin.se/blogg
Postat av: ullisar

USCH!! Hoppas ni kryar er FORT!!



Du Erika, jag skulle vilja ha ett tips: vad har Elwira för kläder när hon är i stallet och rider? Funkar det med vanliga gummistövlar med en liten klack på tror du? Eller är det bättre med rejälare stövlar som sitter på ordentligt? Och vad har hon på sig nertill? Har ni köpt skyddsväst och hjälm, vad kostar det isf ungefär? Vågar man köpa begagnat?



Hade varit superschysst om du hade tid och lust att svara lite kort (på mail kanske är bäst)! EmmaLi har fått lektionstid på ett ponnylekis en gång i veckan och första gången är imorron (fick en återbudsplats gissar jag?) så jag är lite desperat på tips och råd!!



Krams!

2011-04-12 @ 17:44:18
URL: http://ullrika.se
Postat av: Ida

Krya på er :)

2011-04-12 @ 22:29:25
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: