Mio,pizzabuffe & inskolningen

Vilket skönt höst-väder med sol vi haft här idag, jag blir alldeles lycklig :-) Så mysigt att vara ute i det friska vädret, nu när det inte är för kallt. Har hunnit med att rensa en hel del här hemma idag på förmiddagen, kört några maskiner tvätt, varit på Mio möbler och köpt en hylla och ätit pizzabuffe- alltid lika gott! de bakar pizzorna på fullkornsbotten som gör det extra gott! :-)

På eftermiddagen var jag ute med Elwira och strosade i solen och tog med henne och handla och hämta paket på posten, hon vill ju hjälpa till med allt och hon är så söt när hon sträcker på sig för fullt för att lägga upp matvarorna på rullbandet och sedan hjälper till och packar :-)

Elwira gick sista dagen på förskolan för den här veckan, hennes första vecka på den nya avdelningen och allt har gått så smidigt & bra och pedagogerna är imponerade över vår lilla tjej, kul att höra! Hon och en jämnårig kille som började samtidigt som E på förskolan förra året är yngst på avdelningen men hon klarar sig väldigt fint, vår kavata lilla tjej. Så stolta vi är över henne att det inte är riktigt klokt :-)

Det är mörkt & stilla här hemma och jag har tänt några ljus, luktar härligt och skapar skön känsla.

Nu är det tid att hoppa in i duschen. Ciao!

En extremt suddig bild på Elwira, tagen en regning dag förra veckan. Regnkläder, mini-kånken på ryggen, gummistövlar, två "pippi" tofsar och cykelhjälm på huvudet, redo för lek & bus på förskolan igen! :-)



Postat av: Therese - Colins mamma

Haha, jaså hon har varit så busig Elwira! Jag tycker den va fin i svart :)

2010-09-02 @ 20:57:22
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Malin-mamma till Sam och bebis i magen

Tack så mycket, håller tummen imorrn! Är lite nervös, normalt med ångest för syskonsvartsjuka när man får fler barn?

2010-09-02 @ 21:08:25
URL: http://malinsmix.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Nej häcken kan lätt försvinna om man inte har så stor och fickorna sitter så långt ner=) Men sköna var dom iaf! Jag såg inte dom svarta förrän jag var där igen igår!!

Vilken bra höstlista du skrivit den måste jag kolla igenom!!

2010-09-03 @ 07:53:04
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/
Postat av: Nina

Duktig liten tjej ni har =)



Trevlig helg! Kram

2010-09-03 @ 08:32:54
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: bella

skönt att inskolningen gick bra!

2010-09-03 @ 09:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: