Mysig Tisdag på gården

Idag åkte vi ut till farmor & farfar ut på gården med hela familjen så Elwira skippade förskolan idag, men i morgon ska hon dit och på Torsdag ska hela förskolan samt de föräldrar som kan följa med på utflykt till något ställe jag inte kan namnet på där det tydligen ska finnas massa djur, supertrevligt blir nog det!

Vi laddade våra magar med ur-goda hamburgare innan vi åkte och det är verkligen gott, bara man inte äter det för ofta för jag tröttnar väldigt fort på maträtter jag äter för ofta.
Det har varit varmt här idag med lite växlande sol och lite blåst, men tillräckligt för att ha det skönt utomhus fast
jag saknade lite den härliga solen som vi blivit lite bortskämda med här.

Vi hämtade den lila shettisen Evita till Elwira idag ur hagen och E hjälpte till en stund och borsta på shettisen men tröttnade rätt fort men hon tyckte det var lite spännande att få sitta på henne :-)
Ska fixa fram en bild när hon sitter på shettisen, tror allt M fick med en bild på det från hans kamera.

Lilla E åkte även fyrhjuling med Marcus idag för första gången, det var väl sisiodär skoj, hon såg rätt skeptisk ut men satt iallfall där framför pappa och höll i sig :-)

Elwira var extra trött ikväll och man märlker verkligen på henne att hon blir tröttare av att vara på gården för hon sitter inte direkt still där och det finns mycket att göra och hon älskar verkligen att vara där, så fort vi är ine vill hon ut direkt, så hon trivs verkligen ute hos farmor & farfar kan man minst säga, superkul!

Provade att ge Ludwig flaska här till nattningen och den sög han faktiskt i sig men ville amma med och då kom han till ro på två sekunder och somnade strax efter syrran sin så det var skönt att det gick så bra!

Jag blir också trött att andas frisk-luft och känna sommarvärmen tar på kroppen när man inte helt vant sig känner jag så jag ska försöka komma isäng tidigt ikväll, sömn försöker prioriteras lite extra just nu.

Hoppas ni med haft en fin dag och så önskar jag en fotsatt trevlig kväll! kram o hej

Laddar med mumsiga hamburgare innan vi åker, mumsigt är det allt ibland!
Spanar på hästar i hagen

Elwira & Evita, två fina namn och två fina tjejer :-) Här borstar Elwira manen på shettisen, så sött!

Elwira spatserar, mot nya äventyr :-)

Jag & Ludwig matchar lite i svart/vitt,  jag i min nya klänning och Ludde i sin nya mössa från Polarn O. Pyret :-)
(Bilder tagna med min mobil)

Postat av: sandra

Fina bilder! Mysigt att vara ute hos farmor och farfar, Alvin älskar också att vara hos sin farfar. Han vill aldrig gå in när vi är där, önskar vi hade en egen gård till honom men någon gång så ska vi väl iaf ha en gräsmatta :-) Hoppas du får sova bra inatt!

2010-05-18 @ 20:21:52
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Tofva

Men ah vad god hamburgaren ser ut! :D Jag förstår att du beställde en i svart också, så himla bra plagg också, lätt att variera..snabbt gåre också att klä på sig..toooopen!



Spagettin kör jag alltid med flingsalt, peppar, smör och en massa ost. Brukar inte ha så ´mycket mer.. iaf när jag gör till mig. Det blir ju mer matigt när Mannen är hemma:) Ha en mysig vårkväll :)

2010-05-18 @ 20:44:40
URL: http://tofva.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Härligt att dra från staden till landet.

Mysiga bilder, lillan är så söt när hon borstar shettisen :-)



Snygg maxiklänningen var på dig!



Ang Lily lolo så är nyansen flawless matte helt transparent, får samma ton som din hy, i allafall på mig. Blir inte vitt!



Massor med kramar

2010-05-18 @ 21:04:28
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Linda och Noah

Fina bilder, klänningen ser super skön och fin ut =)

2010-05-18 @ 21:15:17
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: sandra

Ja det var gott, har dock ätit där en gång i helgen också och den pizzan var godare, valde för många tillbehör denna gång :-) Den ligger på rocklunda, ABB arena. Något nytt ställe, fick en meny i brevlådan med reklamen i söndags. Squarebox Pizza heter den, dom har plocksallad också! Trodde inte det skulle vara gott med mörk botten men det var det! Kram

2010-05-18 @ 21:40:59
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Petra

Fina härliga bilder,fin fläta lillan har:)din klänning ser så skön ut:)kram

2010-05-18 @ 22:11:56
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Hanna, mamma till Ellen

Va mysigt ni verkar ha haft det idag, skönt med lite lantluft :) nej du tröjan var faktiskt inte alls lika fin i verkligheten, alldeles förstor vid bysten och galet långa ärmar, plus att den var ganska tunn, så nej den åkte tillbaka! ha en mysig kväll! kram på dig, jätte fint foto på dig och ludwig btw

2010-05-18 @ 22:25:25
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Kristine

När ni kommer till oss och hälsar på får Elwira gärna rida på våran lilla shettis Davina!

2010-05-19 @ 09:21:01
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Det ser ut och låter som om ni hade en toppendag :)

2010-05-19 @ 10:09:42
URL: http://myshoebox.se
Postat av: elinjosefine

Ser ut som ni haft en superhärlig dag! Skönt att kunna åka ut på landet lite. Har också beställt den klänningen från H&M men när jag beställt den såg jag att den fanns i butiken också. Hade ju kunnat avbeställa men nu sitter jag här och väntar istället ;)

2010-05-19 @ 13:17:56
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: