Foto

*Pjuh* säger jag bara! var inte helt enkelt det där med att ta foto. Det var enkelt med Ludwig, han var nöjd hela tiden utan att tröttna men det blev en hel del spring för att ta fatt på honom så jag blev helt svett, haha!
Inte ville han ligga still på samma plätt hela tiden såklart. Fotografen tyckte han var rolig just för att han inte är så stor och var så aktiv tyckte hon :-)

Elwira min skatt var inte helt med på noterna att bli placerad i konstiga positioner, typ sitta med Ludwig i knät på en stol helt stilla kanske inte är en 2-årings favorit göra ;-)
och samma med henne, hon förstod inte varför hon skulle stå eller sitta mitt på en ljus "fläck" i rummet när alla leksaker var längs med väggarna. Så det blev en hel del spring vill jag lova, pjuh!
men det var kul men också lite ansträngande, även om vi knappt var där en timme. Hade nog behövt en "assistent" där på plats.
Blev inga supersmile från Elwira för hon var mest fundersam idag, men får hoppas att någon bild blev bra, hon är ju alltid söt även när hon inte ler :-)
hade önskat att fotografen kunde knäppt lite fler bilder kanske, tyckte hon var lite för inställd på att bara få "smile" bilder, hade önskat hon hade klickat av lite när E gav Ludwig en leksak och lite så.
de där "smile" bilderna får jag nog bäst till själv tror jag utan studio och proffsfotograf ;-)
Klippte föressten lite i Luddes lugg innan vi gick hemifrån, hans söta bebishår börjar bli lite långt nu (redan!)

Ska bli spännande att få se bilderna sedan och kul att få bilder av en riktig fotograf i en studio måste jag ändå säga.
Nu ska jag mumsa godaste marabou polka, (säg någon som inte gillar den ;-) och ladda om innan vi går ut om ett tag, ja lite snabb energi med andra ord ;-)

Lika fin med eller utan stort smile :-) (denna bild tog jag själv här hemma för ett tag sedan, så den är inte ny)

Postat av: Linda och Noah

Grattis Elwira i efterskott!

Vi hade fullt upp igår med vår ettåring =)

Fotografering för oss med men kalset tar vi i helgen. Har bakat hela eftermiddagen )

Kram

2010-05-07 @ 17:03:26
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Det blev säkert superfina bilder ändå :-) Men jag håller med, dom finaste bilderna är ju "mitt i en rörelse" så att säga, när det inte blir för uppstyltat. Jag vet inte om det går "mode" i just det här på västkusten, men nästan alla fotografer här tar just sådana bilder. Typ när dom plockar en blomma, ger lillebror en puss, etc. :-) Ha en skön kväll!

Kram!

2010-05-07 @ 17:15:28
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår att det blev massa spring, kan tänka mig hur Alvin skulle vara :-) Hoppas bilderna blev bra fast å andra sidan tycker man väl alltid sina barn blir bra på bilder, vi har också tänkt gå till poträttstudion, mest för att jag sett så fina bilder utanför! Skulle dock också vilja att dom tog lite sådana bilder och inte bara smile bilder.. Man kanske skulle gå en fotokurs själv så att man kan fota fina bilder själv! Hoppas ni får en bra kväll, ska nu åka och köpa marabou polka! Kram

2010-05-07 @ 19:03:23
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Lillan är söt som socker,

är säker på att bilderna blir super!



KRAM

2010-05-07 @ 19:28:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skrev ett inlägg men vet ej om det kom med? skriver igen..

Jag har följt din blogg ett tag, du skriver toppenbra och dina barn är ursöta! Men en tanke som slog mig när du skrev om fotografen! Man vill ju gärna ha bilder även när barnen inte ler utan mer normala fina bilder och då kan jag verkligen rekomendera Marit som är så avslappnad och mysig tjej så det finns inte! Hon kan jag verkligen rekommendera =) Kolla in hennes hemsida för att se hennes bilder! http://www.vi-foto.se/index.html



Tack för en bra blogg!

2010-05-07 @ 19:36:07
Postat av: Anna

och där kom tydligen inte mitt namn med heller.. men det var jag som skrev nyss om fotografen =)

2010-05-07 @ 19:36:58
URL: http://anderssonanna.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

JA det e jätte smidigt med en syskonvagn där dom sitter bredvid varandra dom har det jätte mysigt då. Vi hade inte tänkt köpa någon sån eftersom Nova är ganska stor och vi ville ha en urban jungle swift till Nelly en liten smidig vagn plus att vi hade phil&ted syskonvagnen. Men vi sålde den för Nelly tyckte det va sådär kul o sitta under! Hon bara grät o vart typ mosad av Nova...

Den här vagnen vi har som extra syskonvagn nu fick jag som sagt av min syrra som haft den i tre år men den funkar iaf=) en babytravel. En urban jungle syskon e ju dom bästa men det känns lite onödigt för oss o köpa eftersom Nova inte kommer åka vagn så länge till... Icandy har jag inte hört talas om funkar den bra? kram

2010-05-07 @ 21:16:53
URL: http://nathalieboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: