Sooovmorgon & American pancakes

Härliga Fredag!

Jag har nästan nyss klivit upp (!) har legat och sovit/vilat med Ludwig, ammat så klart så har ju inte sovit fram tills nu men himla skönt var det iallfall att ligga i sängen såhär länge :-)
 Elwira har varit med pappa och sedan har hon  kommit in några gånger och hoppat upp i sängen och också legat och myst, fast bara korta stunder sedan tröttnade hon på mig och Ludde ;-) Hon ramlade nästan ner i toaletten förut med, hon ska promt inte sitta på den lösa pottsisen längre så då kan det gå så om man inte håller i sig ordentligt ;-)

Jag känner mig som värsta tonåringen, hihi! har inte legat och dragit mig såhär länge de senaste 2 åren iallafall
Igår var jag sjukt trött och gjorde massa konstiga saker som att lägga brödet i mikron, fast jag skulle rosta det och mjölken i skafferiet, ja sådant som tyder på trötthet. Ludwig var dessutom kvällsuggla ända fram till elva och så sent brukar han inte vara vaken till men han har blivit lite snorig och M är förkyld så det kan bero på det.
Men han var inte missnöjd utan bara världens piggelin pojke!

Är hungrig som en varg nu och lite sugen på att göra american pancakes, fast det är snart dags för lunch för oss alla och potatisen står på plattan, blir isterband och dillstuvad potatis, god husman är aldrig fel :-)
Men kanske skulle göra lite pancakes ändå, slinker nog ner de med just nu i min mage.

 Jag gillar att äta mina med valnötter, äpple och sirap fast nu när det snart börjar bli säsong för jordgubbar så är det nog alldra godast eller med andra färska svenska bär.

HÄR (länk) finns receptet jag brukar gå efter som jag fått av min syster Rebecka, jag tror det är svårt att misslyckas med det för det är busenkelt och gott.

TREVLIG HELG!

Postat av: Vicki

Blir frukost och lunch i ett idag?? Skönt när man kan ta det lite lungt och bara få slappa.



Var är Elwira någonstans eller hon tar det med lungt?



Ska kika in i bland dina länkar mat&bak och se om jag hittar något spännande.



Trevlig helg,Vicki

2010-05-28 @ 11:30:11
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Det ser supergott ut. Jag har faktiskt aldrig testat att göra egna american pancakes men måste prova snart. Kanske i helgen... Kommer testa ditt recept då.

2010-05-28 @ 13:30:25
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Johanna C

kan tänka mig att du tycker sovmorgon är extra lyxigt när du har två småbarn därhemma :)

2010-05-28 @ 14:21:41
Postat av: sandra

Åh gud vad skönt att ligga så länge.. Edvin vaknade kl 4:43 imorse, då är man inte pigg :-) Känner mig som en zombie idag.. Hoppas ni får en fortsatt bra fredag! Kram

2010-05-28 @ 14:44:13
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Therese

hi hi det är mitt recept på pannkakorna :))))

2010-05-28 @ 23:06:46
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: