Måndags-bomb

Hej Måndag!

Här hemma ser det ut som en bom har slagit ner, framförallt i köket, men det är ingen bom som slagit ner utan det är bara lilla Elwira som varit i farten som vanligt, förstår inte hur man kan vara så liten och ställa till en sådan oreda :-)
Ett bra tag nu brukar hon göra så att hon drar en stol från köksbordet och ställer sid vid köksbänken och vill gärna "hjälpa till" när jag diskar och lagar mat. Men nu ska hon även plocka bland all mat som ligger framme och idag när jag inte hann med och se vad hon gjorde så hade hon tagit en av brödpåsarna och gick runt och åt på typ fyra mackor samtidigt och bar även runt på brödpåsen :-) Sedan drar hon gärna stolen till fönsterbrädan och plockar med saker där, och tillsist hamnar allt på golvet...
Försöker ta allt med en nypa ro för allt styr och ställande hör ju bara till hennes ålder, hon är ju liksom på upptäcksfärd, men man måste också försöka sätta gränser, det sista är så klart inte lika uppskattat för det är en envis dam vi har här :-)
Har iallafall slutat (i stort sett) städa och plocka dagtid, utan tar allt till kvällen istället, lika bra så eftersom allt ska tydligen dras fram på nytt hela tiden ;-) försöker dock få elwira hjälpa till lite med städningen.

idag är ännu en dag då solen skiner och förhoppningsvis åker vi ut en sväng till farmor & farfar och Elwira får fortsätta röjja där istället ;-) fast där finns en massa djur och vi kan vara utomhus istället, mycket roligare!

kram kram!






Postat av: sandra

Känns som jag läser om Alvin.. Han var i badrummet idag och hade tryckt ur all tandkräm i hela handfatet och tagit dit massa glas och andra kökssaker när jag matade Edvin.. Försöker också plocka på kvällarna men ibland orkar jag inte ha alla saker liggandes överallt. Hoppas ni får en fin dag!

2010-03-08 @ 13:28:23
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: