Feber av vaccinet

Igår var en riktigt trött kväll och Elwira somnade strax innan sjuslaget och srax efteråt somnade Ludwig och sedan kommer jga knappt ihåg att jag lagt mig i soffan, somnade och vaknade upp vid tio på kvällen.
Var uppe och yrade runt en stund efter det och bar sedan in Ludwig till vår säng, ammade och lyfte över han till spjälsängen och så somnade vi om.

Ludwig & jag var på BVC igår och då fick han två doser vaccin, ett i vardera ben. Sist han fick vaccinet så fick han lite feber och så även den här gången, dock "bara" 38 grader så det märks inte på han utan han är som vanligt i stort sett.
I natt runt två tiden så vaknade han och ville äta och det var då jag kände att han var varm. Tog av han pyjamas och satte på små underbyxor istället.
Eftersom han bara hade 38 grader så behövdes ju ingen alvedon eftersom han inte var tagen av det men det var en PIGG kille i natten! Han skulle tydligen vara vaken i ungefär en timme och ligga och rulla runt i vår säng och styra tills han somnade.

Trodde man skulle vara trött när man var liten och febrig ;-) Nu har dock febern släppt så den gick över rätt fort, skönt.
Det var väldigt bra att jag somnade ett par timmar igår kväll tidigt för jag känner mig inte alls trött idag trots Ludwig som bökade omkring ett tag i natten, så det var några välbehövliga timmars sömn jag fick och Elwira vaknade dessutom på extra strålande bra humör i morse.

Morgon-mys med en lite febrig men glad Ludwig :-)

Postat av: C

Vad skönt att han mådde bra trotts febern. Ammar du L än? Hur länge har du ammat dina små?



/En som kämpar med amningen

2010-03-24 @ 17:09:43
Postat av: Annas inspiration

Gulleplutt,

hoppas han mår toppen i dag!



stor kram

2010-03-24 @ 18:08:40
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefine

Mämen lilla sötisen! skönt att han verkade friskna till så fort. fin apa han har med

2010-03-24 @ 20:06:31
Postat av: Therese

sötaste lilla trollet :) kram

2010-03-24 @ 20:07:49
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad söt han är! hoppas febern försvinner!

2010-03-24 @ 21:02:16
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Petra

skönt att det gick bra ändå,Nova ska ta första dosen nästa vecka hoppas vi slipper feber och ont:( kram

2010-03-24 @ 22:02:20
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Josefine - Glamourmaman

Sötnosen! Hoppas han mår bättre idag, Leo blev också febrig efter sprutorna:(



Tack för tipset ang de ljusrosa Conversen, tyvärr fanns det bara kvar storlek 26, liiite små! Ångrar så att jag gav bort mina som jag hade förra året:( De var nämligen liiiite små men då var jag gravid och hade svullna fötter så jag kan tänka mig att de skulle passa nu, snyft!



Kramar <3

2010-03-24 @ 22:14:17
URL: http://glamourmama.blogg.se/
Postat av: Johanna

Neo fick också vsccin igår och blev febrig så vi har bara varit hemma idag, så jobbigt att se dem dåliga : ( ,men det är ju för en god sak. Kram

2010-03-25 @ 18:08:54
Postat av: Erika svarar:

C: Ber om ursäkt för sent svar! Ja jag ammar Ludwig än. Ammade Elwira tills hon var 6 månader. Men ångrade lite att jag inte fortsatte någon månad mer. Har tänkt amma Ludwig tills han blir max åtta månader, eftersom för mig är det smidigast.



Förstår att det måste vara jättejobbigt om du kämpar med amningen och hoppas du får hjälp av BVC eller dylikt.

Att barnet går upp i vikt är ju det viktigaste, oavsett om det är från flaska eller bröstmjölk.

Nu vet jag ju inte hur länge du "kämpat" på med amningen så vet ju inte ur du har det.



Kraam!

2010-03-25 @ 23:45:00
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: