Tröttis-dag, regn & pasta carbonara

Här har vi nyss ätit mumsig pasta carbonara som jag inte kan få nog av, och mycket parmesan ska det va. Elwira mumsade i sig typ 3 portioner och Ludwig åt lite han med.

Det har regnat här i natt och idag är rätt trött i kropp och knopp idag så det blir nog att stanna inne idag. Att man kan bli så trött somliga dagar är helt galet! somnade rätt sent igår för Ludwig var vaken längre än vanligt igår.

Efter maten var det dags för Elwira att ta sin lur och Ludwig somnade han med strax efteråt så nu är det väldigt tyst och lugnt här hemma ett tag.
Jag ska passa på att lägga mig i soffan med några tidningar eller med min bok tillsammans med jordgubbar och bara vara en stund, men har en känsla av att jag med kommer somna så trött som jag är nu. Hoppas ni får en trevlig helg och har en piggare dag än jag :-) kram!

Postat av: Ingela

Vädret gör mig väldigt trött också! Hoppas du blir piggare av att vila, det blev jag :)

2010-06-11 @ 13:25:39
URL: http://lifeofingela.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hoppas ni får en fin helg! Här har jag varit ute en sväng i duggregnet, blev lite piggare av det faktiskt. Är så nyfiken på hur det går för dig att sluta amma.. Är nämligen själv på väg att dra ner på amningen för min lille kille. Dock är det så svårt eftersom han tycker så mycket om det! Är lite kluven.. Kram!

2010-06-11 @ 14:10:49
Postat av: Linda

Jag brukar också passa på att vila när Noah sover =)

Men oftast hamnar jag här, som nu =)

Kram

2010-06-11 @ 14:38:59
URL: http://blogg.mama.nu/linda
Postat av: Madelene

Mysiga innedagar är underskattade, kan ju vara riktigt skönt. :-) hoppas ni får en bra helg!

2010-06-11 @ 15:03:34
URL: http://bull-ugnen.blogspot.com
Postat av: Frida

Här blir det också carbonara ikväll, såå gott! :) Trevlig fredagskväll!

2010-06-11 @ 20:18:11
URL: http://mittlivmedviggo.blogg.se/
Postat av: Erika svarar:

Cecilia: Jodå det går bra här! jag kör mest flaska dagtid nu och istort sett enbart amning vid nattningen, då somnar han sött.

Jag var också lite kluven eftersom Ludwig också gillar det så mycket men som vi gör nu går bra.

Vi får se när jag slutar helt, känner ingen stress eller press :-)

Jag tror det är viktigast att känna efter själv hur man vill göra. Med lilla E slutade jag tvärt vid 6 månader men nu känns det bra att fortsätta lite längre.



Önskar dig med en trevlig helg!

2010-06-11 @ 21:11:57
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: