Som en evighet, som igår

Det känns verkligen som en evighet sedan jag var gravid fast samtidigt känns det som det var igår :-)
När jag ser på bilder från mina graviditeter så kan jag knappt förstå att jag burit dessa två och hur magen kunnat varit så stor och hur de kunde få plats :-)
När jag väntade Elwira gick tiden fort för jag jobbade på som vanligt men ibland kändes det som tiden stod still och jag ville bara att hon skulle komma ut nångång :-) Alla gick och frågade "kommer hon inte snart" men jag svarade "Nej det är inte den 6 maj ännu!" och mycket riktigt så kom hon prick på beräknad dag vår lilla fina tjej :-)

Ludwig var beräknad till den 6 Oktober men han kom den 3:e oktober istället och allt var väldigt timat och samma dag hade jag varit och fått håret fixat minns jag och satt med förvärkar hos frissan:-)
Graviditeten med Ludwig däremot gick i rasande fart och jag fick ofta påminna mig själv att stanna upp och njuta så mycket det gick. Jobbade även då så tiden gick snabbt av den anledningen med men då tog ju så klart Elwira mycket tid.

 Det var en härlig tid att vänta barn, gå och längta, förbereda sig och slutligen få vara med om den helt magiska tiden på förlossningen och bli förälder. Nu känner jag mig väldigt färdig med det men kommer alltid tycka det är vackert med gravida kvinnor men jag vill inte gärna vara det själv nu igen. Fast vem vet om några år kanske man blir sugen igen men det skulle vara när både Ludwig och Elwira är större.

Att vi fått världens finaste kille & världsens finaste tjej känns ultimat så frågan är om man kommer vilja ha en till bebis när allt redan blivit så bra? om jag nu skulle ha turen att kunna få det, för man ska aldrig ta sådant för givet även om jag hade lätt att bli gravid bägge gångerna. Framtiden får svara.

Nu har vi våra fina skatter och jag älskar att njuta av våra två små för dom är de bästa som hänt. *Kärlek*
Spjälsängen som vi tillsist fick förvara vår lilla Elwira i som vi längtat efter. Var tvungen att vika bort lite av madrasskyddet som ni ser här i början så vi kunde titta på henne från sängen med :-)
Elwira, knappt en månad gammal
Magen i vecka 32+3 när jag väntade Ludwig
Välkommen hem Ludwig! Elwira studerar sin nya bror
En liten Ludde som sover sött bland molnen
Jag och Ludde, bara 2 dagar gammal här!

Postat av: Oya

2010-06-16 @ 12:30:39
Postat av: Oya

Va himla fint skrivet om dina graviditeter o känslan för dina två små!! :-) jag fick oxå en underbar flicka i dec-08 och nu den 28 Juli är jag beräknad med barn nummer två :-) jag följer din blogg och tycker det är så härligt att ta del av någon som oxå verkligen njuter av mammalivet och allt vad småbarn innebär. Delar oxå intresset för mat o bakning :-) ha en härlig sommar. / oya (oxå från Norrköping)

2010-06-16 @ 12:37:41
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Du var verkligen otroligt vacker som gravid och strålade, märktes att du trivdes. Och nu har ni ju fått två jätte söta barn.

Ibland blir jagsjvälv sugen och ibland inte...hrmf.

2010-06-16 @ 12:42:07
URL: http://www.kidelin.se/blogg
Postat av: Nina

Så fina bilder =) Kram

2010-06-16 @ 13:46:22
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Cissi

Puh, tiden går verkligen fort men varje dag och utveckling är alltid lika spännande :)

2010-06-16 @ 15:28:26
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Petra

så mysigt:)ja man ska ju aldrig säga aldrig,kanske det kommer en sladdis senare i erat liv,kram

2010-06-16 @ 15:46:22
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Hejsan, har läst din blogg ett bra tag dock dålig på att kommentera tyvärr.

Du har väl 17 månader mellan dina små?

Jag har en dotter som är född november 08 och väntar nu en son som är beräknad 7 juli.

Undrar om du har några tips på vad man borde tänka på, vara beredd på när man får de små så tätt?



Kramar /Johanna

2010-06-16 @ 16:53:03
URL: http://salkert.se
Postat av: carolina

vilken liten plupp-navel du hade, hihi, min är liknande nu, tycker det är så mysigt! så det är frissan man ska gå till alltså, haha, jag tänker ju gå dit och bli blond igen några dagar innan BF, kanske sätter fart på det ;)

smart grej med madrasskyddet! kanske snor den idén... ;)

2010-06-16 @ 16:59:59
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: sandra

Fint du har skrivit! Ja det känns iaf väldigt längesedan jag var gravid med Alvin! Edvin var ju inte så längesedan även om han snart är ett halvår gammal, så tiden går minsann fort! Jag känner mig också färdig eller hur man ska uttrycka det. Har alltid hoppats på att jag skulle kunna få två barn och det har vi nu. Tror inte vi kommer känna att vi vill ha fler, jag ska ju även jobba med barn men man vet aldrig som sagt! Hoppas ni har en fin dag! Kram

2010-06-16 @ 18:18:08
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Ja, tiden går galet fort!! Jag känner att jag knappt har hunnit tänka på den här graviditeten. Ska bli skön med en sommar då jag kan lugna ner mig och boa in mig lite :-)



Kram!

2010-06-16 @ 18:47:50
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Det låter så fint, hoppas jag får uppleva det någon gång :)

Men jag tycker din mage såg liten ut för att vara i v32, i alla fall jämfört med vissa av mina bekanta :)

2010-06-16 @ 21:25:24
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Pyttianna

Jätte fint skrivet och väldigt mysigt att läs om. Mycket vackra bilder också såklart! Vad fin din mage var på bilden ;)

2010-06-17 @ 00:44:02
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Elin

Oj vad fin och fräsch du var bara 2 dagar efter förlossningen. Sådär strålande var man inte själv kan jag ju säga. Haha ;D

2010-06-19 @ 01:10:28
URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: