Smultronstället ,mys med moffa & mommo men hallå sommaren?

Hallå hallå!

Idag har jag varit iväg med bästa Bente till smultronstället och smaskat i mig en stor och god glass (sa ju att jag skulle få i mig allt gumman ;-) Det var något år sedan jag var där sist så det var extra härligt att komma dit i år. När jag var där sussade Ludde sött och Elwira lekte hos m&m.
Skönt att komma iväg en stund och framförallt att få träffa Bente såklart, hör till lyx numera :-)

Allt går bra med E&L och Elwira busar  för fullt med "moffa & mommo" och har lekt vid vattnet mm och har det skoj. Himla synd bara att det inte är badväder längre och att sommaren försvann över en natt? hoppas verkligen solen kommer tillbaka inom kort! Kommande vecka ska vi till marstrand och då vill jag inte ha sånt här väder...

Ludwig och Elwira har även sovit bra här och jag sover i mitt gamla rum med Ludwig i en spjälsäng och Elwira sover själv i rummet intill i en resesäng som jag hade med, det fungerar fin fint.
Ikväll när jag var på övervåningen och skulle natta Ludde var Elwira med m&m och spelade en cd med godnattvisor som hörde till en fin bok som Bente kom med som present till Elwira idag. Efter ett tag blev det väldigt tyst därnere och Ludde somnade i sängen men Elwira hade hunnit somna i morfars famn, cute!

Jag har lite hemlängtan och längtar till min M! men i morgon åker vi hem igen.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!

Hittade en äldre bild på Elwira som rider på moffas axlar :-)


Postat av: Annas inspiration

Vad mysigt att vara i hemtrakterna,

kan tänka mig att det blir lite egentid också för dina föräldrar blir såklart överlyckliga när de får träffa sin söta barnbarn :-)



kramisar i massor

2010-07-24 @ 20:58:24
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Kristine

Ja, jag såg det. Vi ska oxå iväg till smultronstället nån dag. Känns som man inte hinner nåt även om det både är nära och lite av en traditionatt åka dit. Va roligt att höra att ni kommer till dopet:)Vi kan höras innan. Kramar

2010-07-24 @ 22:38:47
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag slapp nästan unadn helt med illamånde ibörjan om man bortser från julbordet och dess luktorgie ;)



Fötterna såg faktiskt förskräckliga ut då jag tog bilden, det var en varm dag och jag hade stått/gått ganska mycket. Fötterna är inte lika svullna nu när det äe lite svalare, stl 43 istället för 45 ;)



Så du fick ner en stor glass från Smultronstället, det är inte så svårt för de är ju sååå goda! :)



Kramkram!

2010-07-25 @ 05:34:34
URL: http://elincecilia.blogg.se/
Postat av: Therese

Nästa sommar får vi säda ur lekstugan och kanske köpa lite grejer dit så de får leka där :)

Lät gott med glass vi ska nog till Ben& Jerrys idag de har en egen glassbar här i Kalmar. kramar

2010-07-25 @ 11:02:59
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ja, sockerärter är så gott.. Var jättekrispiga och goda. :)



Gott med glass också..

2010-07-25 @ 11:51:10
URL: http://karinjeanettesblogg.blogg.se/
Postat av: ullisar

va skönt att ni kan sova tillsammans! vi är lite nervösa för hur det ska bli när vi åker till stockholm om några veckor. bo i samma hotellrum allihop... men det går förhoppningsvis bra. och i värsta fall får vi väl flytta ut en säng i "hallen"!?

2010-07-25 @ 15:00:14
URL: http://ullrika.se
Postat av: Kidelinbloggen - Therese

Lät mysigt med Marstrand. Åker ni förbi Värmland är ni välkomna in på en fika:)

2010-07-25 @ 22:37:25
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: