1:a Juli & Playdate

1:a Juli idag och sommaren är här på riktigt nu och hittills har det gått väldigt bra med att ha Elwira hemma hela dagarna, eftersom hon har sommarlov från förskolan nu men det gäller så klart att aktivera henne, annars börjar hon nog klättra på väggarna, för hon är inte direkt den tjejen som gärna sitter still och tar det lugnt ;-)
När hon är på föskolan annars så är ju nästan det som "semester" för lilla E eftersom hon stormtrivs som fisken i vattnet där. Skönt är att Elwira är i en sådan tacksam ålder, det behövs inte direkt mycket för att göra henne till belåtenhet och Ludwig, ja han är visst glad av att bara få vara med typ :-)

Har tillbringat förmiddagen på en playdate med Alvin och gänget kan man säga ;-) vi var i en lekpark och umgicks och Alvin & Elwira var riktigt söta ihop, speciellt när de satt och gungade tillsammans! så fler playdates måste det bli med dom :-)

Det är inte sådär jättevarmt idag men är rätt skönt med en "mellandag" såhär ibland med och solen kikar fram mellan varven så det är rätt så behagligt ute. Gjorde ju muffins igår som jag tror uppskattades och jag tycker just dessa är perfekta att ta med ut.

När vi kom hem satte svängde jag ihop korv stroganoff ris och lillan åt som en liten häst och Ludde fick i sig lite han med. Duschade senan av Elwira för hon var rätt smutsig efter att ha slängt av sig skorna och varit barfota i sanden och så. La sedan lillan i sängen och hon somnade direkt och jag och Ludde låg och myste i sängen och han somnade och jag höll på att göra det jag med :-) Nu ligger han i sin egen säng och jag sitter här vid datorn och tar det lugnt ett slag och njuter av stillheten.

Västerås- veckan eller vad det kallas har visst dragit igång idag så nu är det full rulle här i stan. Jag måste nog passa på att köpa lite såna där goda remmar och annat gott som brukar finnas när det är stånd och sådant överallt här just nu  ;-)

Idag har jag har skönt linne från H&M, jeans och fläta samt pärlörhängen och sandaler ute ;-)


Postat av: Annas inspiration

Låter som en mysig dag med kidsen :-)



Har ni bestämt er ang huset? Lycka till!



STOR kram

2010-07-01 @ 15:26:08
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Låter som ni haft en skön dag tillsammans!

Idag blev det faktiskt köpt cheesecake men när jag gör själv föredrar jag den som man fryser, väldigt svag för den :)

Jaaa.. jag förstår att det är spännande, ett fint hus är verkligen min stora dröm! Lycka till med letandet!!

Kram

2010-07-01 @ 18:01:18
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Theresa

mums.. färska kolaremmar, och hallon remmar såklart!

2010-07-01 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: