Stopp igen,10 timmars sömn & en skön Lördag trots allt

Igår kom som jag skrev tidigare mina föräldrar på besök och sov över här i natt. Igår blev det en sen kvällsdusch för min del eftersom vi & grannen hade avloppsproblem men jag kan bara inte lägga mig utan att ha duschat på hela dagen så även om klockan blev efter tolv så var det ett måste.
men när jag sedan skulle kliva ur badet så var det som att sätta ner fötterna i ett fotbad istället för hela golvet var översvämmat med vatten ca 6 cm över HELA golvet! så avslooppsprpblemet var inte helt löst med andra ord.
Kunde ju inte göra så mycket åt saken eftersom klockan var sent men på morgonen ringde grannen på och hade fått samma problem. En lite små rolig sak var iallafall att han berättade att han hade fått upp något som liknade bebis bajs ur hans avlopp, och mamma hade spolat ner Elwiras små kottar som hon gjort i blöjan i toaletten och de var väl förmodligen dom han fick upp! haha!
Nedanför oss ligger en optiker och de hade fått en läcka så det är något som inte är helt bra i rören här.
Men det kom iallafall en sån där stor bil nere på gatan som körde in rör från bilen in i våran + grannens toaletter och sedan blev det iallafall helt bra igen i morse.

Jag fick dock sovmorgon i dag och fick 10 timmars sömn i natt! så mycket sömn har jag inte fått på jag vet inte hur länge och det var verkligen hur skönt som helst att få ligga kvar i sängen och mysa med Ludwig medans mormor & morfar var ute och busade med Elwira.
Någon de hade träffat på idag trodde Elwira skulle fylla 3 år för att hon verkade så stor & duktig, fast hon får nog börja med att fylla 2 först ;-)

Mormor & morfar satt och muttrade lite besvikna när det började bli tid för dom att åka hem ikväll eftersom de inte ville lämna Elwira och Ludwig så klart.
 Det är ju lite trist för dom som har en bit att åka hit och inte kan träffa våra två små lika ofta. Minst sagt charmade av både Elwira & Ludwig har de iallfall blivit som vanligt men Elwira är verkligen så rolig och gör så mycket som man skratta högt åt och är så duktig så man blir alldeles häpen ibland. Sedan är hon galet gullig mot lillebror också och det för mig alltid lika glad. Ludwig har de såklart okcså bebismyst en massa med och nu har de äntligen förstått vad jag menat med att han är en vaken kille :-) men han somnade en liten stund idag faktiskt ;-)

Nu är det kvällsamning i soffan som gäller för min del. Ha en fortsatt mysig Lördagskväll!

Ludwig somnade i min famn idag så en liten powernap har han iallfall fått idag ;-)

Postat av: Therese

så söt, hoppas ni mår bra! kramar

2010-01-23 @ 21:33:57
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Linda

Å vilken bild!

Jätte fin

2010-01-23 @ 22:38:57
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Postat av: Therese

sänggaveln ska säljas :) den ingick så det blev ett bra pris då vi tog allt. kram

2010-01-23 @ 23:41:42
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: